Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 In- ear oordoppen voor op podium
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 29/03/2009 :  21:49:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Al meer dan 2,5 jaar oefen en speel ik op het podium. Wij hebben dit altijd met een monitor gedaan. Tot vorig jaar had ik hier compleet geen last van en ging alles goed, hoewel het soms beetje stoorde etc.
Nu heb ik vorig jaar problemen gekregen met mijn oren. Er is een bepaalde druk op en mijn eigen monitor moet daardoor gewoon hoger zodat ik mijzelf normaal kan horen. Dit zorgt ervoor dat andere bandleden het gewoon moeilijker hebben.

Daardoor zijn wij wezen kijken naar hoe je een headset kan gebruiken, maar toch dat op andere monitoren ik ook te horen ben. Deze vraag heb ik hier ook nog gevraagd, hoewel niemand precies wist hoe ik dat kon doen is het via een eigen mengpaneel toch gelukt.

Nu ben ik op zoek naar een goeie in-ear oordopjes van maximaal 200 euro, maar het liefst rond de 100 euro. Weet er amper iets van, alleen voor mp3 speler heb ik er 1, maar dit zal wel totaal anders zijn. Heb zelf ook al beetje rond zitten kijken en kom via een tip op M-Audio IE-40, is beetje uit mijn maximale. Maar dacht misschien dan M-Audio IE-30 te nemen. Is dit misschien iets of... En als ik hoger in de prijs ga, wat kan er dan beter dan degene die er nu gekozen kunnen worden. Ze kunnen dan op maat gemaakt worden, maar nog meer???

Ook ben ik er nog niet uit of het nou slimmer is om in-ear te gaan kopen of gewoon een headset. Headset hoeft niet in het oor, en is goedkoper. In-ear kan zeer duur worden en moet in het oor... Er werd aangeraden om in-ear te doen, maar wat vinden jullie ervan?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Gr. Menno

Bewerkt door Sneakyman op 29/03/2009 22:12:07

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 29/03/2009 :  22:38:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Menno,

Je kan er inderdaad voor gaan, dure oordopjes te gaan kopen, maar ook deze kunnen stuk gaan.
Ik werk zelf al jaren met Sony in-ear.
Deze kosten als ik me niet vergis 79 euri.
Deze zijn te koop bij het winkelconcern met de grote "M"
Ze werken perfect, zit veel laag in, en er zitten diverse dopjes bij, die voor iedereen geschikt zijn.
In ear op maat laten maken, is vrij kostbaar. Dit begint bij 700 euri.
Ik ben toch niet gek???

Rene

Ga naar bovenaan de pagina

psioneer
New Member

27 berichten

Geplaatst - 30/03/2009 :  16:13:43  Toon profiel  Klik om psioneers MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik heb al jaren een set Etimotic ER4 ($300) en die zijn werkelijk fantastisch. De specs vind je op www.etimotic.com.
Ik gebruik ze tijdens het grasmaaien (MP3) zodat ik de maaier niet hoor, tijdens keyboard spelen (zodat mijn buren en dergelijke geen last van me hebben) en op de stereo set (omdat ze zo geweldig klinken).
Volgens de recenties worden ze door veel beroepsmuzikanten gebruikt tijdens concerten en daar kan ik me best iets bij voorstellen.
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 31/03/2009 :  18:02:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor alle tips!

Heb nu wel al besloten dat ik niet zeer duur ga doen, want inderdaad kan alles gewoon stuk. En de extra dingen die je erbij krijgt zijn het vaak niet waard, hoewel je soms extra veel in-ear oordopjes krijgt zodat je echt hartstikke goed kan laten passen in je oor.

Verer heb ik die Etymotic ook even bekeken, zeer veel reviews en aanraders. Maar toch is dit vaak voor de P serie van de ER4, de S serie is voor de musicale, maar lees daar juist wat slechtere dingen over. Vooral voor mp3 gebruik is deze zeer goed. Toch bedankt, maar is denk ik ook net iets te duur voor wat de reviews vertellen (230 euro of zo kon ik hem vinden...) Maar het is zeker een merk waar ik nog even verder naar ga kijken of ik misschien een andere ervan kan vinden.

Heb nu zelf goedkopen Sennheisers voor mijn mp3 en die klinken al geweldig,maar toch is het soms moeilijk om het perfect in het oor te krijgen. Dit zul je altijd houden met goedkope types. Maar als ik rond de 100/200 euro kom is dit al veel minder dan rond de 30-50 euro. De grote M wordt dan ook wel even goed bekeken

Hier kan ik weer genoeg mee om verder te gaan zoeken, hartstikke bedankt

Gr. Menno
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 31/03/2009 :  23:18:03  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
De grote M,... McDonalds???



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 31/03/2009 :  23:25:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Mediamarkt

Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 31/03/2009 :  23:27:17  Toon profiel  Reageer met citaat
ja die bedoel ik...........

Rene
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 03/04/2009 :  00:25:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb in-ears op maat laten maken, heb ik wel eens nodig als ik bij een band inval.
Prijs op maat geboren en gegoten +/- 800 euro .
Nou, geef mij maar een goede monitor .
DB , Max 12 of 15 , zeker in de band van Raymond van het Groenewoud
Super echt waar
sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 03/04/2009 :  16:10:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Het schijnt dat in-ears veel beter geluid geven dan boxen met meer dan de helft van het geld... Dus ga toch liever voor in-ears of headset!

En 1200-1500 euro heb ik niet over voor boxen, want zoals ik al zei, heb ik last van mijn oren en moeten die dingen dan te hard... Ook vind ik de kwaliteit niet echt goed, en wij hebben zeer goede boxen van meer dan 500 euro... (weet exacte prijs niet...) Het zal best dat die boxen zeer goed aanhoren. Maar door dat ze niet direct naar je gehoor gaan, vervormd het geluid ook waardoor het niet zo goed klinkt als een headset/ in-ear.

Jah, dan hoor je het ongeveer zo als de mensen die in de zaal staan is het voordeel inderdaad, maar om goed te kunnen concentreren, perfect geluid te hebben, gewoon op normaal volume te hebben waardoor anderen geen last van je hebben en op 2 oren zelfde i.p.v. 1 kant een grote box te blazen hebben, kies ik toch voor de in-ears die gewoon perfect geluid geven van boxen van de range 1500- 2000 euro voor maar 300 euro... Scheelt mij veel geld (ben nog maar net 18, dus geld is er ook niet echt)

Schijnt toch dat bands altijd in-ears gebruiken, om ook dat te voorkomen waar ik last van heb. Iedereen heeft andere oren, dus iedereen wil ander geluid... Zeker met die grote bands van grotere sterren. Weet niet welke jij dan gebruikt, maar Ultimate Ears schijnen het beste te zijn, zijn dan ook rond de 800 euro tot 1500 euro of zo. Helaas wil ik niet zoveel geld eraan uitgeven. Zoals anderen ook al zeiden, alles kan stuk. En 1 jaar garantie is nou niet echt veel.

Gr. Menno

Bewerkt door Sneakyman op 03/04/2009 16:13:54
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000