Auteur |
Onderwerp |
|
inverbon
New Member
30 berichten |
Geplaatst - 24/01/2006 : 18:54:00
|
Hallo allemaal!
Ik wil een goede traditie niet onderbreken dus bij deze stel ik mij ook even voor als toekomstige (gelukkige!) Tyros2 eigenaar. Helaas zal ik moeten wachten tot eind februari wanneer hij weer geleverd kan worden...maarja dat overleven we ook wel weer *zucht* :)
Ik ben geen professionele speler, maar speel voor m'n hobby en leer mezelf steeds beter te spelen. Op dit moment loop al wat vast op m'n technics kn920 die niet bepaald intelligent omgaat met accoordwisselingen en de wat 'mooiere' accoorden. Plus dat de begeleiding toch wat houterig aanhoort, Dus...tijd voor een nieuwe...Oorspronkelijk ben ik op zoek gegaan naar een technics kn7000 (waar ik al een goede ervaring mee had via m'n broer) Maarja...dan kom je op dit moment via internet al snel uit op advertenties waarin een kn7000 wordt aangeboden in verband met de aanschaf van een tyros2...dan ga je je toch afvragen "Wat is die tyros2? en waarom is die zo bijzonder?" ff googlen op tyros2....filmpje klikken van Peter Baartmans...en mhen!!!...gelijk verkocht...dus via Oostendorp met hun tot op heden goede service, maar een Tyros2 aangeschaft! Yes! :)
Ik volg dit forum al geruime tijd nu en moet iedereen hier een compliment geven. Wat een net en behulpzaam forum! mijn complimenten! Ik hoop hier als 'minder ervaren' speler toch ook mijn steentje te kunnen bijdragen. Op dit moment is dit forum voor mij een goede bron voor tips, kennis en waardevolle links
Een muzikale groet,
iwan
Eyes that see don't grow old |
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 24/01/2006 : 19:07:06
|
Hoi Iwan,
Gelukkig is dit forum niet alleen voor proffesionele T2 gebruikers, en zodoende kunnen wij allemaal ons voordeel er mee doen. Er zijn een aantal forumleden die behoorlijk ervaren zijn met de T2, en dat zijn veelal de mensen die vaak voorkomen op dit forum. Hartstikke goed, en ik zou zeggen , join the club...
Mark |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 24/01/2006 : 20:00:21
|
Hallo Iwan.
Welkom op dit fantastische forum mogelijk gemaakt door Henk Oostendorp waarvoor veel dank Ook ik ben een amateur speler die sinds november de T2 heeft. Voorheen speelde ik op een KN3000 en KN7000 waar ik veel plezier aan had. (ik was een echte Technicsgek) Ook ik ben gezwicht voor de Tyros2 en moet zeggen dat ik tot op de dag van vandaag er geen seconde spijt van heb gehad en weet zeker dat ik dat ook niet zal krijgen. Ik weet wel zeker dat je een goede keus hebt gemaakt, dit niks ten nadele van de Technics want dit zijn ook prachtige instrumenten. Ik hoop voor jou dat je net als ik veel informatie kunt vinden op dit forum. Er zitten nogal wat kanjers tussen die de T2 goed kennen en niet te beroerd zijn om hun kennis met ons te delenDank daarvoor. Ik hoop dat het wachten niet te lang zal duren en wens je straks veel plezier toe met je Tyros2.
Grt Henk |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 24/01/2006 : 23:58:33
|
Beste Iwan;
Welkom op dit Tyros2 forum. En heel veel plezier van je Tyros2
Ook ik heb na de Korg I3, de weg gevolgd van de KN5000 en de KN6000 en de update naar de KN6500.
Vanaf dat moment vond ik, dat de voice ontwikkeling van Technics t.o.v de Yamaha al achter ging lopen.
Voorheen was de Technics duidelijk superieur aan de Yamaha klanken, en daardoor was de Yamaha voor mij absoluut geen keuze.
Vanf de 9000 (waarvan ik de pro versie kocht) waren de klanken van de Yamaha (volgens mij althans) beter van klank, beter geplaatst in de totale klankverhouding, en beter aan de moderne muziek aangepast.
Ook werd de weergave als gevolg van de beter Sampletechniek, snellere processors (ook in de effecten) en betere software steeds natuurlijker.
Ik ben ook maar een gewone liefhebber, en speel uitsluitend voor mijn eigen plezier, wel zoek ik in de muziek naar mogelijkheden om mijn emoties te kunnen uiten. Deze emotie vind ik in de Tyros2 klanken terug.
Het is daarom voor mij zéér inspirerend om op de Tyros2 te spelen.
Ik heb de Tyros1 niet gehad, (vond b.v. het toetsenbord niet proffesioneel) en heb pas sinds eind November de Tyros2.
De kennis die ik heb van de Tyros2 is dus ook nog maar zeer recent.
Wel kijk ik al sinds ik de 9000pro aanschafte regelmatig op de Duitse en Engelstalige forums. Vandaar dat ik in de 9000pro tijd toch al veel meepikte van de Tyros.
Het operatingsysteem van de 9000pro, de T1 en de T2 verschillen niet zo veel. Zo zie je dat je van elkaar op de forums in korte tijd toch veel kunt leren.
Dit keyboard bied zoveel mogelijkheden, dat het soms niet eenvoudig is om de techniek achter de mogelijkheden te begrijpen.
Als je de moeite neemt om (ook mede door dit forum) de Tyros2 te begrijpen, dan gaat er een muzikale wereld voor je open waar je geweldig plezier aan kunt beleven, en dat onder de meest uiteenlopende muzikale wensen.
Bij deze muzikale Tyros2 ontdekking, wens ik jou en de andere forumleden héél véél succes en plezier.
Allemaal weer de groetjes van; fboss.
|
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 25/01/2006 : 10:13:03
|
Hallo Iwan,
Welkom als nieuw lid op dit forum en proficiat met jouw T2-aanschaf. Je zult er geen moment spijt van krijgen dat je gekozen hebt voor de T2. Op dit forum kun je veel leren van zowel de ervaren, als minder ervaren toetsenisten. Die combinatie, samen met het geen-flauwekul-karakter maakt dit forum zo zinvol.
Zo nu en dan probeer ik ook mijn steentje bij te dragen aan oplossingen en heb soms ook wat vragen. Wat opvalt is dat veel vragen gemakkelijk kunnen worden opgelost als de handleiding wordt gelezen. Ik weet het, spelen is leuker dan lezen, maar het is beide belangrijk.
Zelf ben ik voormalig demonstrateur bij Wersi orgels en keyboards en heb daar derhalve veel ervaring met deze instumenten opgedaan. Momenteel heb ik, naast mijn T2, de Wersi Spectra met Golden Gate. Een 2x 5 octaafs, vol pedaal orgel. Via Midi gekoppeld en dat is echt een weergaloze klankcombinatie. Nu speel ik uitsluitend nog maar als (niet professiolele) hobbyist.
Voor de Tyros2 had ik de PSR-9000 en heb dus ook de Tyros1 overgeslagen.
Ik hoop dat je hier veel zult leren en zo mogelijk kunt bijdragen.
Groet, Ruud |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|