| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
Peter H
Average Member

123 berichten |
Geplaatst - 10/04/2009 : 12:31:03
|
Hallo,
Ik ben nu bezig om het internet op de Tyros 2 aan de gang te krijgen, maar het lukt voor geen meter
Ik heb de handleiding van de site van Frans bij de hand. Maar als ik op acces point klik dan zegt de Tyros ' WiFi Device is needed' terwijl ik de draadloze adapter aan de achterzijde heb ingeplugt. Hier zou de Tyros toch moeten zoeken naar draadloze netwerken?
Hier even wat verdere informatie:
Afstand Tyros en router- 4 meter Merk Router- Sweex Merk Adapter- Sweex
Als ik het internet van mijn pc uitschakel en de draadloze adapter erin druk, heb ik wel een draadloze verbinding..
Wie kan me helpen?
Groetjes,
Peter Hahné |
|
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 10/04/2009 : 13:30:04
|
Hey Peter
SWEEX !!! moet je mee oppassen denk ik. Heb een usb cardreader van sweex en kan daarmee geen update van het OS op de Tyros 2 + 3 doen. Heb een andere usb stick moeten aanschaffen.
Muzikale groeten Johnny |
 |
|
|
Peter H
Average Member

123 berichten |
Geplaatst - 10/04/2009 : 13:48:42
|
Hallo Johnny, Ik heb er nog 2 liggen, maar die zijn van het merk Medion, en ze zeggen dat een ander merk , niet op een Sweex kan. Ook dit werkte trouwens niet. De Sweex werkt wel op het gewone internet. Kan ik dus wel een andere stick gebruiken bij mijn Sweex?? Gr; Peter.
Peter Hahné |
 |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten |
Geplaatst - 10/04/2009 : 19:07:07
|
Het heeft waarschijnlijk te maken met de USB 1.1 ondersteuning van de stick
De Tyros 2 werkt alleen met USB 1.1, en als je een adapter hebt die alleen USB 2.0 compatibel is (dus niet backwards), zal de T-2 'm niet slikken.
Op de T-3 en computers etc, heb je dit probleem niet zo.
En waarom zou een ander merk dan Sweex niet op een Sweex router gaan? Ze werken via protocollen, en die zijn naar mijn weten niet merkgebonden. Toch zou ik overwegen een andere router en stick te proberen. Sweex is nou niet echt een merk waar ik postieve ervaringen mee heb, en velen met mij waarschijnlijk.
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
 |
|
|
Peter H
Average Member

123 berichten |
Geplaatst - 10/04/2009 : 19:17:09
|
Hallo Martijn, Op de PC werkt dus alles wat betreft die Sweex, ik kan dus beter een kabel kopen voor mijn T2, aangezien die maar 4 meter verder staat, en dat is goedkoper. Welke rauter zou ik dan eventueel moeten kopen?? Groetjes; Peter |
 |
|
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 10/04/2009 : 19:42:42
|
Hallo Peter,
Als je maar 4 metertjes kabel nodig hebt, zou ik voor die oplossing kiezen, want daar heeft een sweex router geen problemen mee.
Is mijn persoonlijke ervaring: Draadloos leuk als er geen andere oplossing is, Bekabeld is altijd stabieler, beter en veiliger.
Koop gewoon een (gekleurde) internetkabel bijv 5 0f 6 meter, en inpulggen maar.
Succes, Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
 |
|
|
Peter H
Average Member

123 berichten |
Geplaatst - 10/04/2009 : 20:05:12
|
Oke Toine, dit lijkt mij ook de beste oplossing achteraf. De kabel kan achter de plint, dus geen probleem. Toine, en ook alle andere T2-3 liefhebbers, bedankt voor jullie reactie. Groetjes; Peter. |
 |
|
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 11/04/2009 : 18:23:29
|
Blijft vreemd dat een geavanceerd systeem als de Tyros 2 blijkbaar hopeloos achterloopt bij internet/netwerk technologie. Wellicht is alle aandacht bij de ontwikkeling naar de muzikale kant gegaan en gelukkig maar, want daar blinkt dit keyboard in uit.
Het netwerk verhaal dus maar slikken voor wat het is.
De simpelste oplossing wordt een UTP (netwerk) kabel, die je achter in het keyboard aansluit.Dit klopt dus niet, de Tyros heeft zelf geen rechtstreekse LAN aansluiting. Een USB-LAN adapter is dan de oplossing.
Groetjes, Frans www.mijntyros2.nl www.fransonline.nl |
Bewerkt door fransonline op 19/04/2009 14:53:20 |
 |
|
|
Peter H
Average Member

123 berichten |
Geplaatst - 11/04/2009 : 22:00:54
|
Hallo Frans, die heb ik nu gekocht, het wachten is nu op een adapter hiervoor. Het zal wel aan mijn router liggen, omdat bij andere T2 liefhebbers dit wel werkt. Groetjes; Peter |
 |
|
|
Peter H
Average Member

123 berichten |
Geplaatst - 19/04/2009 : 22:29:35
|
Hallo Frans, ik heb nu een adapter van het merk medion ( niet duur), en het werkt, maar alleen als ik het aan de voorkant inplug. Is dit normaal?? Gr Peter.
|
 |
|
|
theplayer
Moderator

3055 berichten |
Geplaatst - 19/04/2009 : 22:49:42
|
Hallo Peter,
Hij zou ook in de achterste aansluiting moeten werken, want daar heb ik hem ik standaard in zitten. Hier heb ik overigens niets voor hoeven in te stellen. Controleer anders de werking van die poort eens met een usb-stick. Even een bestandje heen en weer laden. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 19/04/2009 : 22:50:47
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Peter H ...... Hallo Frans, ik heb nu een adapter van het merk medion ( niet duur), en het werkt, maar alleen als ik het aan de voorkant inplug. Is dit normaal?? Gr Peter.
Dat is niet normaal, omdat de USB ingang aan de voorzijde dezelfde is als aan de achterzijde, tenminste, dat geeft de handleiding aan. Ik zal morgen eventjes op mijn Tyros testen.
Groetjes, Frans www.mijntyros2.nl www.fransonline.nl |
 |
|
|
Peter H
Average Member

123 berichten |
Geplaatst - 20/04/2009 : 22:12:24
|
Hallo Frans& Frans, Als ik de USB stick er in doe, staat er dat het is aangesloten dus dat werk dan volgens mij wel. Maar die adapter werkt achter niet. Het geeft aan; Geen IP adres, en foutnr 2003. Als ik het voor in plug, moet ik wel eerst de T2 uitzetten, en daarna, werkt het wel. Eenmaal opgestart, kan ik de adapter er in en weer uithalen, en daarna, weer inpluggen, en dan werkt het. Alleen als ik begin, moet wel eerst de adapter erin, en daarna aanzetten, of dit normaal is, weet ik niet, maar het werkt wel. Groetjes; Peter. |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|