Auteur |
Onderwerp |
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
Geplaatst - 25/04/2009 : 13:05:42
|
He beste vrienden
Ik heb hier nog een volume pedaal gevonden tussen wat oude spullen van mijn vader. Is het mogelijk deze BOSS FV-50 L aan te sluiten op de derde pedaal ingang van de Tyros 3. Zo ja, welke aansluiting moet ik dan gebruiken op die pedaal de INGANG of UITGANG.
Muzikale groeten Johnny |
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 25/04/2009 : 13:37:10
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Johntel
He beste vrienden
Ik heb hier nog een volume pedaal gevonden tussen wat oude spullen van mijn vader. Is het mogelijk deze BOSS FV-50 L aan te sluiten op de derde pedaal ingang van de Tyros 3. Zo ja, welke aansluiting moet ik dan gebruiken op die pedaal de INGANG of UITGANG.
Muzikale groeten Johnny
Hallo johnny ,
Ik heb zelf geen Tyros 3 maar deze boss volume pedaal kan je alleen als volume pedaal gebruiken en niet als effect pedaal. dit type pedaal is als je bijvoorbeeld een extern apparaat op de tyros wil aansluiten en het volume daarvan via het pedaal wil regelen. je sluit hem aan door het extern apparaat in te pluggen op de INPUT van het pedaal en dan output moet je dan naar de tyros laten gaan.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik denk het wel.
ps : de BOSS FV-50 L is eigenlijk voor gitaar maar kan ook op keyboard. groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 25/04/2009 13:46:54 |
|
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
Geplaatst - 25/04/2009 : 14:33:34
|
He Ben
Bedankt voor de snelle reactie. Ik had in gedachten dat je die misschien kon gebruiken zoals de Yamaha FC7 zwelpedaal.
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 25/04/2009 : 15:12:24
|
He Ben
Bedankt voor de snelle reactie. Ik had in gedachten dat je die misschien kon gebruiken zoals de Yamaha FC7 zwelpedaal.
Muzikale groeten Johnny
Hoi Jonny ,
zover ik weet zijn de BOSS FV-50 L en de yamaha FC7 pedaal alleen voor het volume. maar waar wil jij hem eigenlijk voor gebruiken ??
groetjes Ben
deze info heb ik van internet geplukt :
Boss FV50H Volume Pedal Aansturing van effectapparaten tot zelfs het volume van een viool. De FV-50H (hoge impedantie) plaats je voor je gitaareffecten, terwijl je de FV-50L (lage impedantie) dan weer na je effecten plaatst of op een klavier aansluit.
of ga hier eens kijken : http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=59
|
Bewerkt door Ben op 25/04/2009 15:25:56 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 25/04/2009 : 21:37:05
|
Hoi,
Als ik mij niet vergis moet je bij dit pedaal van de audiouitgang van het keyboard (gitaar) naar de input van het pedaal en van de output van het pedaal naar de versterker. Je knijpt er dus gewoon het audiosignaal mee af i.p.v. een parameter te bedienen. In dat geval zou ik zeggen niet bruikbaar voor de Tyros dus. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
Geplaatst - 26/04/2009 : 11:30:29
|
Hey Ben en Frans
Het is de bedoeling hem als zwelpedaal op pedaal 3 ingang te kunnen gebruiken zoals de FC7 van Yamaha. Het is niet de bedoeling gans de T3 luider of zachter te laten gaan. Hij moet dienen zoals een orgel zwelpedaal voor R1+R2+R3 en geen invloed hebbende op de begeleiding. Ik denk dat dit met deze dan ook niet zal lukken. In ieder geval bedankt voor de moeite.
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 26/04/2009 : 11:50:10
|
Hey Ben en Frans
Het is de bedoeling hem als zwelpedaal op pedaal 3 ingang te kunnen gebruiken zoals de FC7 van Yamaha. Het is niet de bedoeling gans de T3 luider of zachter te laten gaan. Hij moet dienen zoals een orgel zwelpedaal voor R1+R2+R3 en geen invloed hebbende op de begeleiding. Ik denk dat dit met deze dan ook niet zal lukken. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Muzikale groeten Johnny
Hoi Johnny,
als je echt alleen de tyros voor thuis wilt gebruiken zonder hem op een versterker of zo aan te sluiten gaat het niet met de boss pedaal. de boss pedaal dient om tussen instrument en versterker te worden gezet.
de boss pedaal moet eerst een signaal kunnen binnen krijgen om te kunnen werken , en de fc7 pedaal is zoals Frans (met andere woorden) ook al zegt om de parameters te bedienen.
dus het gaat helaas niet wat je wilt .
Groetjes Ben |
|
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
Geplaatst - 28/04/2009 : 08:45:31
|
He Ben
Dit had ik al kunnen verwachten. in ieder geval nogmaals mijnen dank.
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 28/04/2009 : 09:54:25
|
He Ben
Dit had ik al kunnen verwachten. in ieder geval nogmaals mijnen dank.
Muzikale groeten Johnny
Graag gedaan Johnny , veel plezier met je Tyros 3
groetjes Ben |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 28/04/2009 : 14:13:04
|
Als je de extra sub outs gebruikt en je selecteert in line out sub 1&2 (in Mixing Console/Line out), dan zou het mogelijk moeten zijn om met dit pedaal het gewenste resultaat te bereiken.
Soryt |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 28/04/2009 : 15:44:22
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Soryt
Als je de extra sub outs gebruikt en je selecteert in line out sub 1&2 (in Mixing Console/Line out), dan zou het mogelijk moeten zijn om met dit pedaal het gewenste resultaat te bereiken.
Soryt
hoi Soryt, je spreekt alleen over de sub line out (niet versterkte uitgang) die dan op de line in van het pedaal moet komen , maar daar heeft hij niets aan want hij heeft alleen de tyros 3. het pedaal werkt alleen als je ook de lineout van het pedaal naar bijvoorbeeld een versterker laat gaan. Terug naar de input van de tyros heeft geen zin want de parameters van het master volume van de tyros3 veranderen hierdoor niet dus dat heeft geen zin.
groetjes Ben
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 28/04/2009 : 17:50:20
|
Ben, Je begrijpt me niet, er is wel degelijk een extra stereo output op de Tyros en software/menu gestuurd te selecteren. Deze output gebruik ik af en toe om de drawbar(Hammond geluid)uit te sturen naar mn Rotor speaker(Motion sound). Ik heb het uiteraard over Externe versterking,niet over de interne speakers(trms)
Soryt |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 28/04/2009 : 18:49:55
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Soryt
Ben, Je begrijpt me niet, er is wel degelijk een extra stereo output op de Tyros en software/menu gestuurd te selecteren. Deze output gebruik ik af en toe om de drawbar(Hammond geluid)uit te sturen naar mn Rotor speaker(Motion sound). Ik heb het uiteraard over Externe versterking,niet over de interne speakers(trms)
Soryt
Sorrie mijn fout dan , ik dacht namelijk echt dat je het als antwoord op de vraag van Johntel gaf want dan zou het namelijk niet gaan.
maar als je het inderdaad op een extern apparaat aansluit ,dan kun je die pedaal natuurlijk gebruiken
Groetjes Ben |
|
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 08:15:51
|
He Soryt
Ik gebruik de Logitech Z-5500 als versterking. Inderdaad dit zou gaan maar dan zit je met 4 extra kabeltjes. 2 In + 2 Out als je stereo wil.
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 08:37:56
|
Hoi,
Ik zou helemaal niet aan zo'n pedaaltje beginnen. Het geluid wordt n.l. beïnvloed door een weerstand. Die zorgt voor volumevermindering. Meestal gaat daarmee ook een stuk van de helderheid verloren. Voor een paar centen koop je een goed pedaal. groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 09:14:09
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hoi,
Ik zou helemaal niet aan zo'n pedaaltje beginnen. Het geluid wordt n.l. beïnvloed door een weerstand. Die zorgt voor volumevermindering. Meestal gaat daarmee ook een stuk van de helderheid verloren. Voor een paar centen koop je een goed pedaal. groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ben ik geheel met je eens Frans Verlies van de kwaliteit van het geluid wil niemand toch? En bij bijvoorbeeld een yamaha FC7 heb je maar 1 kabel dus inpluggen en even instellingen goed zetten en spelen maar
Groetjes Ben |
|
|
|
Onderwerp |
|