Auteur |
Onderwerp |
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 07:06:26
|
Wie kan mij helpen om de juiste instellingen te vinden met de T3 , en de voiceworks plus.heefd hier iemand ervaring mee ?
Ik gebruik mijn micro via de mengtafel, en aux send naar de voice worksplus , en de link en recht out van de voice terug naar stereo input, dan de midi out van T3 , naar de midi in van de voiceplus , maar dit is het probleem niet
Ik wil instellingen van de voiceworkplus te laten meelopen met de met het lower (akkoorden)van de T3 gedeelte.
Welke instelling moet er worden genomen in de T3 ? Welke instellingen op de Voiceworksplus. ? heefd iemand enkele suggesties dank u mvg Fred |
Bewerkt door paulmuz op 29/04/2009 07:55:43 |
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 08:31:29
|
Hallo Fred,
Allereerst moet ik melden dat ik het hele ding niet ken, maar ik denk aan het volgende. Op de voiceworkplus zul je in moeten stellen op welk midichannel het ding moet reageren. Het lower gedeelte van de Tyros werkt op Channel 2. Stel dus op die VWP receive channel in op channel 2. Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 10:01:18
|
Jaja, deze jongen heeft er ook het uitgelezen stemmetje voor. Maar laat mij dat nu eens doen. hahahahaha groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 10:36:52
|
Frans en Ben.
ja inderdaad een goede aanvulling voor een éénmansorkest ,ik heb gemerkt dat het midi kanaal 4 is die het lower gedeelte ondersteund van de Tyros,de juiste akkoorden worden dan ook weergegeven in de display van de VWP,ook als de transpose wordt gebruik op de T3 , iets wat op de T3 niet gebeurd.
bedankt voor de inlichtingen , maar als er nog suggesties zijn, die zijn altijd welkom. Bedankt mvg fred |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 11:04:37
|
Paul,
Ik heb zelf de VWP en de T3, beiden ingesteld op Ch4 ... werkt als een tiet.
Wat is concreet jouw probleem?
Roel |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 11:27:03
|
Ik werk ook met vwp i.c.m. met de Tyros 3. Allebei de apparaten op midikanaal 4 zetten. De transpose van de Tyros 3 loopt mooi mee met de vwp. Geen enkel probleem. En inderdaad Roel : loopt als een tiet, en klinkt als een klok.
Rene |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 11:47:07
|
Ja Roel , ondertussen heb ik gevonden wat ik wou , de ch 4 heb ik ingesteld om midi te ontvangen , en dit bracht me een heel stuk verder ,verder moet ik hem leren ontdekken wat instellingen aangaat.
mvg fred
|
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 12:27:36
|
hahahaha dat is waar zingen kan die gast wel , maar daarom zei ik ook dat je een goede vaste stem moet hebben anders krijg je nooit zo'n goed resultaat.
groetjes Ben |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 12:55:04
|
Nog een tip: Sla de midi-configuratie op in een user-instelling die je kunt laden, mocht de T3 plots de 'weg' kwijt zijn. Volgens mij stuurt het SE-pakket de boel in de war zodra je een registratie daarvan aangekozen hebt. Op de T3 laat ik alleen de CH4 uitsturen (TX) de rest allen op uit gezet..... dit voorkomt een hoop MIDI-data verkeer en dus minder kans op verstoppingen/hangers.
Voor de best klinkende video's (niet youtube kwaliteit, maar echt goed) http://www.tc-helicon.com/voiceworksplus.asp#
|
Bewerkt door T-Rossie op 29/04/2009 13:33:45 |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 13:36:03
|
Dankje voor de tip Roel , deze klinken inderdaad beter ja Het is dat ik zelf niet meer doe optreden anders wist ik het wel. misschiens dat ik hem in de toekomst toch nog een keer aanschaf al is het maar om eigen opnamens te kunnen maken , want meerstemmig zingen is niet mijn sterkste kant omdat ik altijd solo heb gezongen.
Groetjes Ben
|
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 13:45:51
|
Algemeen bekeken. Toch knap wat er tegenwoordig allemaal kan . Zit 1 man achter een keyboard, een ganse bibliotheek aan midifiles, nu zo'n TC-Helicon erbij en dan een orkest van minimaal 5 man na kunnen doen alsof het niks is. Prachtig wat er voor de éénmansorkesten aan materiaal ter beschikking, of te koop is .
sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 16:31:02
|
Ik heb op mijn T3 niets veranderd,dus het zou beter zijn die bovenste handelingen uit voeren. Hoe voer je dit uit op de T3, want er staat daar zoveel in die midi-instellingen , welke neem je...en hoe voer je dit uit ? mvg |
Bewerkt door paulmuz op 29/04/2009 16:33:34 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 17:22:55
|
druk 'function' knop kies 'midi' (H knop) kies EDIT (toets onder 8) ga naar tabblad 'transmit' zet alles uit (vinkje weghalen) behalve bij de regel LOWER, daar stel je het juist midikanaal in (staat waarschijnlijk al op 4) en zet in de kolom NOTE een vinkje.
druk EXIT en SAVE vervolgens naar USER (geef een passende naam)
Door al het andere op de T3 uit te schakelen bereik je dat de VWP slechts informatie van kanaal 4 krijgt en alleen dan het MIDI-lampje knippert ten teken dat hij accoord info krijgt. Als je alle andere TX-en aan laat staan knippert de MIDI led voortdurend bij het spelen van een style.
Dit werkt voor mij uitstekend.
Sis: Op onze visitekaart staat inderdaad "Twee persoons 5-mans orkest" Leuk om de (soms trage) reakties hierop te zien |
Bewerkt door T-Rossie op 29/04/2009 22:46:12 |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 18:44:47
|
Dan moet ik me maar behelpen. Ik doe alles alleen, en zelfs dan hoor je soms vijf man zingen.............dat is pas een kunst
Rene
ps
En de mensen blijven maar bellen voor nieuwe boekingen. |
Bewerkt door Rene op 29/04/2009 18:45:08 |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 29/04/2009 : 21:15:28
|
Dank u Roel , morgen even uitproberen mvg Fred |