Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Bose heeft een nieuwe set!
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 03/05/2009 :  22:50:31  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pianoplayer

Hoi Sis,
Ik speel nu meestal met mijn HK lucas smart. Volgens de fabrikant bedoeld voor een publiek tot 150 mensen.
Veel meer dan recepties of restaurantwerk kan ik daar niet mee aanvangen.
Ik veronderstel dat de nieuwe bose set zeker niet luider zal gaan.
Ik ben me bewust van de minder gedefinieerde bastoon uit een kleine subbas.
Een subbas zou mooie, duidelijke bastonen moeten weergeven en niet alleen het subbasgevoel, wat meestal het geval is.
Maar voor de prijs zou de bose wel een meevaller kunnen zijn. Trouwmisjes enz.

Jurgen

Inderdaad, voor trouwmisjes, diners, restaurants, hotels enz... zal die bose L1 compact wel voldoen en super klinken, daar twijfel ik geen seconde aan.
Wat dat smartje betreft,( het kleine superwonder setje ) van HK zal je ook wel al gemerkt hebben dat deze geen 150 man aankan, wat de fabrikant ook mag beweren, zelfs niet in een restaurant van 150 personen bvb .
Denk ook wel dat je weet en ondervonden hebt dat dit kleine 10" subje het knap lastig krijgt wanneer hij de lage noten ( harmonischen ) op een piano zuiver moet weergeven.
sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Bewerkt door n/a op 03/05/2009 22:51:32
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 03/05/2009 :  23:11:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Jurgen,

Realiseer je wel dat een L1 (array speaker systeem) niet uitblinkt/afhankelijk is van 'luidheid' maar wel in een fantastisch brede/gelijkmatige geluid-beleving. Het geluid hoeft niet hard te zijn want het klinkt overal perfekt.
Als je in de gelegenheid bent moet je zéker 's een keer gaan luisteren. Je zult verbaasd zijn, net als ik (en vele anderen)
Na de eerste 30 seconden luisteren wist ik het al : "Dat spul wil ik"!"

Roel

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 03/05/2009 :  23:36:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Sis,
de combinatie van p140 met HK smart is inderdaad niet 'top'. Vooral voor de bas dan.
De HK xt (indertijd), liet ik daarom eerstlinks liggen en ik kocht toen twee passieve 12 inch wharfedalepro-speakers en een qsc-versterker. Ook niet ideaal. Als je een tips hebt om een stagepiano te versterken... altijd welkom. Toen speelde ik nog geen keyboard.
De combinatie van tyros met HK is wel leuk. Vanaf het moment dat ik een tyros kocht, heb ik ook de HK-set gekocht. Die combinatie werkt wel. Maar meestal speel ik eerst piano, daarna tyros... Is een compromis om dan alleen met de HK smart te spelen... En de richting van het geluid is soms een groot probleem. Dus misschien biedt bose hier een betaalbare uitkomst.
En wat fabrikanten beweren... tja, dat probleem kennen we allemaal. Mijn auto verbruikt op papier ook minder dan in de realiteit.

Roel,
de L1 heb ik al gehoord in combinatie met een tyros2 (optredentje). Ik was toen niet echt weg van het resultaat. Dat kan ook mijn smaak zijn natuurlijk... Nochthans stonden er twee (met twee subjes). Van de bas was niet veel te merken.
Maar dat kan aan de afstelling liggen. Blijft afwachten. De nieuwe L1 compact kun je ook zoooo compact opstellen: ideaal voor repetities. Ik ben nu al verkocht. Toch nog even de klank afwachten.
Jurgen

Tyros 3 en Yamaha P140, yamaha cvp 206, casio px110, Steinway B, HK lucas smart, Wharfedale pro Twin 12

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 04/05/2009 :  09:48:34  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

de L1 heb ik al gehoord in combinatie met een tyros2 (optredentje). Ik was toen niet echt weg van het resultaat. Dat kan ook mijn smaak zijn natuurlijk... Nochthans stonden er twee (met twee subjes). Van de bas was niet veel te merken.

Jurgen, over wie heb je het : Ronny Marino, Patrick Coppejans, of nog iemand anders ?
Ik weet dat die allebei met bose L1 werken.
sis

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 05/05/2009 :  00:21:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Geen idee wie toen speelde, Sis,

het gaat om een vluchtige eerste indruk. Gewoon even rustig testen in een goede winkel...
Misschien herzie ik mijn mening wel.
Jurgen

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 05/05/2009 :  22:10:58  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi,
ik stuurde een mailtje naar Bose om meer te weten te komen over het vermogen van de L1 compact.
Ik houd jullie op de hoogte.

Jurgen

Tyros 3 en Yamaha P140, yamaha cvp 206, casio px110, Steinway B, HK lucas smart, Wharfedale pro Twin 12

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 06/05/2009 :  07:34:11  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

hoi,
ik stuurde een mailtje naar Bose om meer te weten te komen over het vermogen van de L1 compact.
Ik houd jullie op de hoogte.

Jurgen

Ja graag, goed initiatief Jurgen, hopelijk geven ze ook de SPL mee.
sis

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 06/05/2009 :  18:34:30  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi,
Ongeduldig als ik ben heb ik naar Bose gebeld en ik kreeg volgend antwoord:

200 watt

Zegt niet zoveel.
Spl : niet naar gevraagd. Ik werd twee keer doorverbonden. Ging allemaal wel erg snel.

Groetjes.

Jurgen

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 07/05/2009 :  06:26:02  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

hoi,
Ongeduldig als ik ben heb ik naar Bose gebeld en ik kreeg volgend antwoord:
200 watt
Zegt niet zoveel.
Spl : niet naar gevraagd. Ik werd twee keer doorverbonden. Ging allemaal wel erg snel.

Hier wordt je dus echt niet vrolijk van. 200 watt zegt inderdaad niks .
Vandaag effe bellen naar Lokeren, veel kans dat ze daar al staan om te demonstreren ?
sis

Bewerkt door n/a op 07/05/2009 06:46:33

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 11/05/2009 :  12:19:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Gisteren het nieuwe bose setje beluisterd en getest met de T-3 die erop aangesloten was . ( leuk als je een goeie dealer hebt ).
Klinkt hetzelde als de L1, maar het laag is veel te weinig ten opzichte van de top ( paal )
Dus het systeem gaat meer naar spraak toe, dan naar P.A. niveau.
Ben er ook achter gekomen dat de basjes +/- 100 tot 125 watt leveren .
Bose, laat niks los , zeggen niks , jammer !!
Gemeten met een supergoede decibel meter. ( Alle niveaus )
Dit met een zeer bedroevende spl van 120 dB .
Ook stonden alle bose systemen opgesteld , dus ik kon vergelijken.
Conclusie :
Zeer leuk systeempje .
Sub of bas komt er weinig uit ( korte afstand goed , na 5 meter uitgedooft, geen bas meer )
Mijn ervaring, conclusie !
Zeer goed systeem., spreiding optimaal ( line-array ) niveau ?
Subjes, niet voldoende en zeker niet aanvaarbaar ( lijkt meer op hifi gericht ) geen druk , laat staan SPL , niks , nope
Palen zijn top !!
Bas , slecht !!
sis

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 11/05/2009 :  17:39:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de snelle reactie, Sis.
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000