| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
farfisa
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 17/05/2009 : 18:23:39
|
Hallo allemaal,
ik ben de trotse bezitter van een tyros 2 en normaal gebruik die voor thuis gebruik met de orginele speakers. Nu heb ik 3 juli een op treden met ongeveer 100 man kan ik dan volstaan met de orginele speakers of is dat onvoldoende.
groetjes Farfisa |
|
|
theplayer
Moderator

3055 berichten |
Geplaatst - 17/05/2009 : 19:07:55
|
Hallo Farfisa,
Helaas, maar dat lijkt mij wat onvoldoende. Ik denk dat die 100 man meer herrie maken dan jij met je Tyros 2 voluit. Er zal dus wat versterking aan te pas moeten komen. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 17/05/2009 : 19:54:39
|
Hoi,
Nee met de orginele speakers heb je zeker niet genoeg, dat is leuk voor thuis, maar echt niet voor in een zaaltje.
Zelf gebruik ik daarvoor de stagepass 300, en gebruik dan de orginele speakertjes als monitor.
Als je in de buurt woonde mocht je tegen een zeer kleine vergoeding mijn stagepas gebruiken.
Succes met je speurtocht.
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
 |
|
|
farfisa
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 17/05/2009 : 19:56:20
|
Hallo,
heb je ook een sugestie wat te gebruiken, ik treed weinig op en wil dus er niet te veel geld aan uitgeven max 500 euro
groetjes |
 |
|
|
pianoplayer
Average Member

119 berichten |
Geplaatst - 17/05/2009 : 20:51:18
|
hoi, in die prijsklasse zou ik ook voor de yamaha stagepass 300 gaan. groetjes,
Jurgen |
 |
|
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 18/05/2009 : 14:57:01
|
| ja inderdaad ik gebruik ook de stagepass 300 en is ruim voldoende hoor voor 100 man groetjes ROMANTIKO |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1660 berichten |
Geplaatst - 18/05/2009 : 15:55:39
|
Als je niet al te vaak optreed is huren mischien een optie,of lenen van een bevriende muzikant
Soryt |
 |
|
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 18/05/2009 : 17:27:40
|
Hoi,
Tja huren bij een goede muziekzaak in de buurt is ook een optie. Bij mij in de buurt kost een stagepass 500 huren voor een weekend 45,= euro.
Voor dat geld kun je meteen de mogelijkheden ondervinden en heb je tevens een goede test totje tot aankoop van de stagepass 300 of 500 zult overgaan, en je probleem voor versterking op die dag is dan ook geregeld 
Als je de pa niet veelvuldig nodig hebt, zou ik gewoon voor de stagepass 300 gaan deze set is betaalbaar, en ruimvoldoende, en handig mee te nemen.
Dat was mijn visie weer,
Gr Toine
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 19/05/2009 : 01:42:50
|
Hangt een beetje af waar de 300 ingezet wordt en op welke gelegenheid. Voor 100 personen is dit setje goed voor achtergrond muziek, verder moet je er niet meer van verwachten, is onmogelijk !!!! Uit een 8" basspeakertje komt nou helemaal geen of weinig laag. Als het een dansfeest is of als er een polonaise op een beetje volume doormoet, gaat dit setje meteen over zijn nek, daar is de 300 niet voor gemaakt.
Ik zet voor een gemiddeld feest +/- 100 personen : jubileums, bruiloften, dansavonden 2 x RCF ART 525 A neer, goed voor 1.500 watt RMS, 15"-2" met een peak SPL rond de 130 dB. En dit is niet eens overdreven. Boven en meer dan 100 tot 200 personen komen er twee 4 pro 8001 A subs bij ( die ik erbij huur )
In een gemeente ( feestzaaltje ) hier in mijn buurt staat een stage-pass 500. Iedere maaandagnamiddag is er dansen voor senioren +/- 80 personen. Ik kan je vertellen dat deze 500 niet voldoende vermogen levert. Staat constant op max. volume, oversturing, klinkt slecht en schel. Veel mid-hoog en geen laag. Die meneer die daar ook op een t-3 speelt is er zich van bewust want hij krijgt meer en meer klachten van de klanten over het geluid. Binnenkort ga ik mijn setje daar eens neerzetten om hem te overtuigen dat het veel beter kan.
Stage-pass 300 leuk voor achtergrond en kleine party's waar het niet luid hoeft te zijn . Stage-pass 500 iets leuker, maar ook niet geschikt voor het iets zwaardere werk .
Ik zou opteren om te huren. Er is vast wel een P.A. bedrijf in jou buurt die een redelijk setje voor een schappelijke prijs kan leveren, die geschikt is voor 100 personen ...
Succes. sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
Bewerkt door n/a op 19/05/2009 01:44:47 |
 |
|
|
farfisa
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 19/05/2009 : 19:08:47
|
Hallo Iedereen,
bedankt voor de vele adviezen die ik van jullie mocht ontvangen. ik zal kijken of ik iets kan huren in de buurt of misschien dat de zaal of eigelijk dorpshuis zelf iets een soortgelijke versterking heeft staan. Tenslotte zal ook Jaap Nienhuis van RTV Noord als spreker optreden dus dan zal er toch wel iets aanwezig zijn.
groetjes |
 |
|
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 19/05/2009 : 21:16:16
|
Hoi Sis en Farfisa,
Sis: bedenk wel dat de meeste dit niet als Prof Muzikant gebruiken en ook geen 2.000 euro neerleggen voor een perfekte PA versterking, maar louter af en toe een optredentje waar de orginele speakertjes te weinig voor zijn.
En als je, je als beroeps je wilt verkopen vind ik dat je ook met iets beters op de proppen moet komen als bovengenoemde versterking, en dat mag dan ook geld kosten waar daarmee verdien je immers je 'brood'mee.
Voor het gewone huis tuin en keuken versterking vind ik de stagepass zekere een betaalbare oplossing voor af en toe gebruik buitenshuis.
Farfisa: Als je terplaatse de aanwezige versterking wilt gaan proberen op de gok kom je denk ik bedrogen uit!, verkeerde kabels, stekkers passen niet, etc etc.
Je hebt nu nog de tijd om beslagen ten ijs te komen, zodat je optreden niet in het water valt!! want dat zou dan sonde zijn .
Gr Toine 
 |
|
| |
Onderwerp  |
|