Auteur |
Onderwerp |
|
manzara
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 27/05/2009 : 12:05:17
|
Hallo,
De titel is misschien niet erg duidelijk maar ik zal het even uitleggen. Ik heb zelf vele drumkits samengesteld vanuit losse waves. Het werkt allemaal prima. Maar vanwege de zware wav bestanden duurt het laden van de keyboard erg lang. Niet alleen drum samples maar ook vele zware custom voices die ik heb gemaakt.
Mijn vraag... Als voorbeeld neem ik een eigen (.wav) Kick en een Snare (dus niet die van de keyboard). Ik vind deze 2 samples erg mooi en wil deze ook gebruiken in een andere nieuwe Custom Voice. Wat ik doe is de kick en de snare weer op nieuw inladen en dan deze gebruiken. Wat je krijgt is dat de samples dus in principe dubbel aanwezig zijn. 1 in de 'oude' customvoice en 1 de 'nieuwe'. Is er een mogelijkheid dat ik de (drum) samples die ik er al in heb geladen kan gebruiken in meerdere Custom voices ?
Met vriendelijke groeten,
Manzara |
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 27/05/2009 : 14:09:07
|
Dus je kan de bestaande drumkit geluiden vervangen door nieuwe sample's ?? Laat is wat voorbeelden horen??
Gr, Soryt |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 27/05/2009 : 15:22:27
|
Ik ben ook erg benieuwd of dit mogelijk is en laat inderdaad maar 's wat horen.
Rene |
|
|
manzara
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 27/05/2009 : 16:38:06
|
Beste Soryt en Rene,
Ik vervang geen bestaande drumkit geluiden. Zo iets staat er ook niet. Ik maak een totaal nieuwe drumkit. Tientallen .wav bestanden die ik samenstel tot een nieuwe Drumkit Custom Voice. En dan is de vraag,
Kan ik de sample geluiden die al in een Custom Voice zitten gebruiken in een nieuwe kit bijvoorbeeld. Zonder deze opnieuw te moeten importeren.
Dus bijvoorbeeld...
CustomVoice Drumkit 1 (bevat bvbeeld eigen .wav samples)
ik wil een nieuwe CustomVoice drumkit maken..
Dit word bvbeeld Drumkit 2 ik voeg hier nieuwe .wav samples in. maar ik wil ook wat samples vanuit de CustomVoice Drumkit 1 kan ik deze uit CustomVoice Drumkit 1 pakken, kopieren naar de nieuwe Drumkit ? Of moet ik dan weeer import nieuwe sample doen ???
Wat ik nou doe is opnieuw import new sample. Wat je dan krijgt is dat sommige .wav samples meerdere malen voorkomen tenzij dat niet nodig zou hoeven zijn.
Is zo iets mogelijk.
Groeten |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 27/05/2009 : 20:15:50
|
Hoi Manzara,
Naar mijn weten kan je niet een bestaande drumkit, zo gezegd, editen d.m.v. het toevoegen van waves. Wellicht dat ome Frans hier meer over weet.
Even afwachten Manzara, Frans reageert vanzelf.
Rene |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 28/05/2009 : 06:28:22
|
Hallo,
Als ik het goed heb (op de vroege morgen) wordt van de verschillende wave's één nieuwe samengesteld. Die losse wave's zijn dan niet meer nodig. Wil je dus weer een nieuwe maken uit diverse wave's, zul je al die losse gevallen weer moeten gebruiken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
manzara
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 28/05/2009 : 09:46:58
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hallo,
Als ik het goed heb (op de vroege morgen) wordt van de verschillende wave's één nieuwe samengesteld. Die losse wave's zijn dan niet meer nodig. Wil je dus weer een nieuwe maken uit diverse wave's, zul je al die losse gevallen weer moeten gebruiken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Beste Frans (goedemorgen :) ) Dit is wel een minpunt helaas. Wat ik dus heb is vele zware (Orientaalse) Drumkits. En in elke drumkit zitten wel een aantal .wav samples die ook in de andere drumkits voorkomen.
En aangezien mijn Libary/Set bijna een 300-350 MB is duurt het laden een eeuwigheid helaas. Dat moet dan maar.
Een andere vraag..
Is het mogelijk om de CustomVoiceBank gedeelte uit te breiden? Bij mij zijn namelijk alle banks bijna vol. Is er misschien een andere optie om de CustomVoice's ergens anders op te slaan? Groeten |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 29/05/2009 : 21:12:35
|
Met welke extentie zijn deze drumkits opgeslagen? Zijn het .TVN bestanden of .DRM bestanden. Als je bijvoorbeeld een nieuwe style maakt en daar die nieuwe drumkits/TVN bestanden voor gebruikt is de style niet (goed) bruikbaar. Als je namelijk van akkoord wisselt veranderen ook gelijk je drumklanken mee met elke wisseling, met een echte drumkit (.DRM) gebeurt dit namelijk niet.
Op mijn website staat een door mij gespeelde mp3 demo van een drumkit maar op het moment dat de drumsolo te horen is wissel ik niet van akkoord en dan klinkt het wel goed.
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een manier om een zelf gemaakte drumkit als .DRM bestand op te slaan, nu word deze als .TVN bestand opgeslagen. Is een .TVN bestand te converteren naar een .DRM bestand, wie weet dit?
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 29/05/2009 : 21:30:06
|
Hallo,
Probeer het eens met het programma van Yamaha "Voice Editor" Zat volgens mij op de bijgeleverde CD. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
|
Onderwerp |
|