Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Tekst bladeren met apparte monitor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wernerjo
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 18/06/2009 :  21:10:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wernerjo  Reageer met citaat
Pffffff wat een apparaat zeg...
Volgens mij ben je nooit klaar.
Hahaha

Even ter zake, als ik een losse monitor gebruik kan ik niet door mijn txt bestanden scrollen...
Iemand een goeie tip? Heb morgen mijn eerste optreden met de Tyros3

alvast heel erg bedankt


Werner Jonkman

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 18/06/2009 :  22:20:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Werner,

Is het display van de Tyros 3 niet groot genoeg, om daar je tekstbestanden te lezen.
Je kan nl. het formaat van je tekstbestanden groter maken in het display.

Rene

Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 18/06/2009 :  23:57:34  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Natuurlijk kun je gewoon door je .txt bestanden scrollen. Je moet dit alleen wel op de Tyros doen

Wat je zou kunnen doen, als je een aparte zanger hebt (daar ga ik even vanuit, omdat je een monitor gebruikt), kun je een pedaal aansluiten, waarmee je door de tekst kan bladeren:

- Prik een pedaal in ingang 1, 2 of als je die twee in gebruik hebt, 3.
- Druk op Direct Access, en trap daarna je pedaal in.
- Je komt nu in het menu van de pedaalinstellingen, hier kun je links instellen: Text Page +
- Vervolgens kan je zanger nu zelf, door op het pedaal te drukken de tekstpagina's veranderen, en kun jij in je display blijven kijken.

Als je je zanger de optie wilt geven om ook terug te bladeren, moet je een tweede pedaal voor hem aansluiten en daar Text Page (-) op instellen.

Wil je het dus zo doen dat het display voor jezelf beschikbaar blijft, en je zanger door de tekst kan scrollen, is dit dé manier.

Groeten,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 18/06/2009 23:59:13
Ga naar bovenaan de pagina

wernerjo
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 25/06/2009 :  13:19:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wernerjo  Reageer met citaat
Het werkt! Helemaal toppie.

Nu alleen nog het onderscheidt kunnen maken in txt en lyrics.
Heb mijn reg.banken onderverdeeld maar dan ziet hij niet automatisch of het een txt of een lyric is uit een midifile.

Werner Jonkman
Ga naar bovenaan de pagina

Tony
Starting Member

16 berichten

Geplaatst - 26/06/2009 :  00:54:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik werk ook met een losse monitor omdat de tekst dan blijft staan als ik iets van mijn instellingen verander.
Het zou i.d.d. een hele verbetering zijn als hij bij het opslaan van een registratie ook het gegeven Lyrics of txt bestand meenam.
Misschien een mooie uitdaging om in een update mee te nemen.
Groetjes tony
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 27/06/2009 :  00:15:31  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Wat je zou kunnen doen, is alle tekst consequent in een enkel formaat opslaan. Oftewel: alles als .txt of alles als Lyrics
Daarvan lijkt mij de eerste versie het meest eenvoudig, hoewel je dan niet het karaoke effect hebt.

Als je dat dan eenmaal hebt, kan het gevraagde wél:
- Stel Song/Style in en kiest .txt/Lyrics bestand
- Druk op Memory, en zorg dat daar bij Text een vinkje staat
- Maak nu je registratie, en sla deze op

Als je dit bij meerdere registraties doet, zul je zien dat hij automatisch het .txt/Lyrics bestand meeneemt.


Helaas is het nog niet mogelijk om te switchen tussen deze twee formaten. Inderdaad een idee voor een update.

Groeten,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000