Auteur |
Onderwerp |
rdeb
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 28/01/2006 : 14:27:54
|
Hallo,
Na 2 dagen proberen om de tyros 2 te verbinden met internet, wil het maar niet lukken. Helaas heb ik niet een usb wireless zoals in het bekende lijstje. Ik ben in het bezit van een belkin F5D7050. Lijstje telaat gelezen Is er iemand bekend met het probleem. Inmiddels heb ik het hele forum doorgelezen, maar ik kom er nog niet uit. Wie weet raad???? Veiligheden enz. allemaal uitgeschakeld, maar bij het laten zoeken ligt ook niet het lamje op van de usb stick. ook al eens alles handmatig ingegeven, maar zonder resultaat.
Advies is zeer welkom. Of weet iemand nog ergens zo'n oudere type usb stick draadloos, te koop?
|
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 28/01/2006 : 16:38:10
|
rdeb,
Ik ben inderdaa bang dat je een nieuwe USB adapter aan moet schaffen. MIschien markplaats.nl...???
Groet, Mark |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 28/01/2006 : 22:38:59
|
Hallo Mark,
Zo erg zal het wel niet zijn. Ik heb toevallig van de week de Belkin F5D7051df aangeschaft en die doet het ook. Het enige dat ik heb moeten invullen was de naam van het netwerk (SSID) en het channel moeten veranderen van 10 naar 11. De rest ging allemaal vanzelf. Ik neem aan dat je router verder goed werkt i.s.m. je modem. Groetjes en succes,
Frans |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 29/01/2006 : 11:31:41
|
Beste rdeb;
Ik denk toch dat Frans (theplayer) gelijk heeft.
Er zit, zo te zien, nagenoeg geen verschil tussen de F5D7150 en de 51, alleen gaat de 7150 rechtstreeks in de Tyros2, en de 51 heeft een staande adaptor extra.
Als het bij Frans werkt, zou het bij jou waarschijnlijk toch ook moeten werken.
Dus lijkt het meer een kwestie van instelling. Doe hetzelfde als Frans, en het moet gaan lukken. Succes,
en weer de groetjes van; fboss.
|
|
|
rdeb
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 29/01/2006 : 11:41:14
|
we gaan het nomaals proberen
jullie horen nog van mij.
groetjes Raymond
|
|
|
n/a
deleted
2 berichten |
Geplaatst - 29/01/2006 : 16:06:28
|
had ook hetzelfdee probleem en heb toen een usbstick bij oostendorp besteld en nu doet ie het wel
succes |
|
|
rdeb
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 29/01/2006 : 16:18:06
|
het wil niet lukken, helaas. heb het nog eens allemaal geprobeerd, maar kom niet tot een positief resultaat. Normaal moet de usbstick toch oplichten als hij verbinding probeerd te maken, maar op de tyros doet hij dat niet. Op de pc lukt het wel.
Denk inderdaad dat ik toch een andere stick moet gebruiken.
groetjes raymond
|
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 29/01/2006 : 21:15:34
|
Hoi Raymond,
Dit zijn al mijn instellingen. Mijn router is een Belkin54g, aangesloten op een kabelmodem.
TABBLAD BROWSER: Encode: Western European Homepage: Internet direct homepage Set this page as home: register Restore default home: Initialize Show Images: On Character Entry Keys: Alfabetical Time zone: UK. Time (GMT)
TABBLAD LAN: Use DHCP: On(set DNS automatically) DNS server 1: DNS server 2: IP address: Subnet mask: Gateway:
TABBLAD WIRELESS LAN: Access point: Display information SSID: Belkin54G__________(Dit moet de naam van je eigen netwerk zijn.) Channel: CH 11 Encryption: Off WEP Key type: Hexadecimal WEP KEY Lengthe: 64 bit WEP KEY
TABBLAD OTHERS: Proxy server: Proxy port: 8080 Delete Cookies: Delete Delete Bookmarks: Delete Initialize setup: Initialize Connect information: Display information
Zo staat bij mij alles ingevuld. Met de PC kun je wel verbinding krijgen schrijf je. Roep dan op je PC de instellingen eens op en vergelijk die dan met de Tyros. Naam; SSID en Channel moeten dan hetzelfde zijn.
Dan kun je eens kijken of de afstand niet te groot is.(Omdat ie niet knippert) Probeer de Tyros eens vlak bij de router te zetten. (Ik heb er meer gezien die 30 - 50 meter opgeven, maar die de 5 meter amper halen.)
Oh ja, als ik de boel opstart roept de Tyros dat het ding niet wordt ondersteund, maar hij doet het goed op alle punten.
Ik hoop dat je toch nog iets kunt vinden. Success,
Frans
PS: en nu niet allemaal met je labtop bij mij voor de deur komen staan!!!!!! |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 30/01/2006 : 11:00:32
|
quote: Originally posted by rdeb
Denk inderdaad dat ik toch een andere stick moet gebruiken.
groetjes raymond
Laat je niet verlijden tot het kopen van een andere stick Raymond. Ik heb het nog eens nagekeken en de stick op zich is exact hetzelfde. Daar kan het dus niet aan liggen. groetjes,
Frans |
|
|
rdeb
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 30/01/2006 : 11:48:41
|
beste frans,
Bedankt voor de moeite voor het uitzoeken van het een en ander. Nog steeds ben ik bezig om hem aan de gang te krijgen. Heb de instellingen vergeleken met die van jou, staan inderdaad het zelfde. Mijn laptop naast de tyros kan wel vebinding maken met de router via de belkin f5d7050, maar helaas mijn tyros nog altijd niet. ben e helaas nog niet uit.
groetjes raymond
|
|
|
Player
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 30/01/2006 : 12:42:14
|
Raymond
Heb je misschien je MAC filter / beveiliging aanstaan in je router? Zo ja schakel deze even uit, en kijk dan of je verbinding ktijgt. Is je USB poort in orde?
groet Mark |
Bewerkt door Player op 30/01/2006 12:58:47 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 30/01/2006 : 13:11:54
|
Dat gaat een knap drama worden!!! Wens je toch succes. Groetjes,
Frans |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 30/01/2006 : 13:50:27
|
Beste Raymond;
Als zoiets niet werkt, dan blijkt het oplossen steeds moeilijker te worden. Waarom? Omdat je waarschijnlijk toch ergens overheen kijkt, en dit blijft doen, als je iets automatisch gaat aannemen.
De wireless USB (indien niet defect) zou het volgens mij moeten doen.
Gewoon een keer fris opnieuw beginnen, en stap voor stap controleren. NIETS zo maar automatisch aannemen.
Het "foutje" zit in een heel klein onopvallen hoekje. Ik weet dit uit ervaring, omdat ik bij het programmeren soms ook uren en uren heb lopen zoeken, en uiteindelijk stond er bv. een punt of een comma verkeerd. Zoiets onbenullig moet het wezen.
Dus niet opgeven, maar fris van de lever opnieuw stuk voor stuk nauwgezet controleren.
Ik heb nog enige vraagjes; eventueel voor jezelf te beantwoorden
1) Zit de wireless adapter achter op de Tyros2 aangesloten op de USB to DEVICE aansluiting? 2) Zijn de zend en ontvangkanalen exact hetzelfde? 3) Is de netwerknaam van de laptop de router en de USB precies hetzelfde? Geen comma, of een punt of hoofdletter verschil? 4) Wat is de afstand tussen de Tyros2 en de router? 5) Is de Tyros2 ingesteld zoals vermeld op de site van onze Henk?
Verder alle beveiliging voorlopig afzetten, zodat deze geen invloed heeft, en de instellingen van Frans exact overnemen. Deze beveiliging pas instellen als alles werkt.
Niet aan het bovenstaande beginnen als je nog niet de rust kunt opbrengen om op je gemak punt voor punt exact te controleren. Check en Dubbelcheck is hier het kenmerk. (desnoods opschrijven).
Veel geduld, en veel succes toegewenst door; fboss.
|
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 30/01/2006 : 15:07:43
|
Beste Raymond;
Bij het overlezen van het bovenstaande bericht, besefte ik dat we een belangrijke stap hebben overgeslagen.
Namelijk de ultieme test van je Belkin wireless USB-adapter. Dit voor wat betreft de werking, alswel de signaalsterkte.
Dus alvorens bovenstaande nauwgezette controle kun je op je laptop eerst je huidige wireless verbindig uitschakelen (via netwerkverbindingen/uitschakelen wireless verbinding)
Daarna de Belkin installeren op de laptop, kijken of je kunt internetten via de router.
Daarna loop je met de laptop en de wireless adaptor naar je Tyros2, om daar de signaalsterkte te testen, door kijken of je vanaf die plaats óók een verbinding met je router kunt maken.
Mocht de wireless USB adapter deze testen niet uit kunnen voeren, dan kun je met je laptop en de adaptor bij je leverancier aantonen dat deze niet werkt.
Werkt hij wel, dan zit het dus zeker in de instellingen.
Weer de groetjes van; fboss. |
Bewerkt door fboss op 30/01/2006 15:09:04 |
|
|
rdeb
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 30/01/2006 : 17:19:27
|
naar aanleiding van jullie berichten, waarvoor mijn dank, heb ik alles nog eens nagekeken. Ik heb met mijn laptop verbinding gemaakt met internet via de belkin7050. Dit verliep goed.( laptop staat onder in de kamer naast tyros) Vervolgens weer alles opnieuw ingesteld op de tyros, maar helaas geen verbinding. Morgen krijg ik van een collaga een andere usbstick die voorkomt op het lijstje zoals in de tyros. Ik ga het dan opnieuw proberen. We gaan gewoon verder totdat het uiteindelijk werkt.
Ik laat het wel weer weten.
groetjes Raymond.
|
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 30/01/2006 : 19:46:49
|
Houdt ons op de hoogte Raymond, want volgens mij leven we allemaal met je mee. Sterkte,
Frans |
|
|
Onderwerp |
|