Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Oefenen van een liedje
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

laakies
Advanced Member

1615 berichten

Geplaatst - 04/07/2009 :  18:44:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo mede keyboard-fans,

Heb ik dit nu alléén? of zijn er meerdere leden die dit ook hebben;

Als ik een liedje aan het oefenen ben staat de focus alleen op dat ene liedje. ( nootjes lezen, of alleen op het gehoor, bijpassende akkoorden zoeken, juiste style, voices etc etc.)

Maar na tig keren dit gespeeld te hebben en de registraties opgeslaan te hebben, ga ik het liedje als on-prettig ervaren of saai en ga ik steeds weer stoeien in de voices etc. met gevolg dat een liedje nooit staat als een huis, wat ik erg vervelend voor mijzelf begon te vinden.

Ondertussen heb ik hierop wat zelf verzonnen wat voor mij althans werkt;

Nadat de registratie staat, speel ik dit liedje en neem het meteen op met de HD recorder vd T3, dit audio bestand zet ik dan over naar mijn pc (eventueel converteren naar mp3).

Ondertussen ga ik da weer verder met een ander liedje, en hehaal de vorige stap weer.

Als ik dan zo nu en dan niet achter mijn keyboard zit, ga ik deze opgenomen liedjes opnieuw beluisteren ( thuis, of in de auto), en kom dan tot verrassende conclusies; dat het best wel leuk klonk, en het stoeien md voices etc helemaal niet nodig is, het liedje ineens weer "hot"is en totaal niet saai klinkt.

Slot woordje:

Neem je eigen spel eens wat vaker op en beluister het niet vanachter je keyboard, maar via een andere bron. de klanken van de Tyros komen dan echt tot leven.

Ben wel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan betreffende je eigen spel.

Gr Toine


Tyros 3 xxl + Stagepass 300

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 04/07/2009 :  19:00:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,

Op een gegeven moment moet je denk ik tevreden zijn met je resultaat.
Ik denk dat je je anders gaat ergeren aan het spel en registraties.
Gemiddeld zit ik 3 tot 4 uur ( soms langer ) per dag achter mijn Tyros
Ook liedjes registeren enz........
Inderdaad beluisteren ergens anders is een goede optie.
Meestal ben ik dan al wel tevreden met mijn resultaat.
Nogmaals.......goed is goed

Rene

Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 05/07/2009 :  10:48:11  Toon profiel  Reageer met citaat
het is precies zoals een schilderij maken, dat ene laatste
toetsje kan er net teveel aan zijn en het resultaat naar de
knoppen helpen, op tijd stoppen is de boodschap !
Ik heb intussen ondervonden dat eenvoud dikwijls nog het beste is.
Naar je eigen opnames luisteren is prima, je hoort veel meer
goede (en slechte) dingen dan tijdens het spelen.

Groetjes
eddy

Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 21/07/2009 :  18:04:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
1. Volgens mij zijn hier de echte muzikanten aan het woord. Niet het spelen van een liedje staat op de eerste plaats maar vooral het gevoel dat je er mee oproept (sfeer dus).

2. Ik heb in een onderzoek ooit een keer gelezen dat na een bepaalde tijdsduur welke afhankelijk is van de kwaliteit van het geluid dat je instument maakt, luister-moeheid ontstaat. Dat is instrument-afhankelijk. Dat je bij de Tyros3 dat pas na zeer lange speeltijd ervaart zegt dus genoeg over de T3.

Zelf heb ik de ervaring dat je na een oefensessie het nummer dat je gebrouwd hebt, een tijd met rust moet laten. Na bv een aantal weken een nummer weer eens te spelen had ik weer hetzelfde goeie gevoel als de eerste keer.

Groeten,
Hans

Bewerkt door Hanswiel op 24/07/2009 08:14:36
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000