Auteur |
Onderwerp |
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 17/07/2009 : 13:33:36
|
Hoe kan ik het best een maatverandering in een stuk (3/4 nar 4/4)uitvoeren. Ik vermoed met een registratie? Kan ik de uitvoering van deze omschakeling op een pedaal zetten? Of moet ik met de hand de 2e registratie kiezen? Kan dat al in de loop van de laatste 3/4 maat?
Johanleo
johan |
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 17/07/2009 : 18:28:01
|
Hallo Johan,
Het beste kan je dat inderdaad via 2 registraties doen. Ik heb geen ervaring met een pedaal, maar wanneer je de registraties kan bedienen met een pedaal, dan moet dit ook goed komen.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 19/07/2009 : 09:33:42
|
Hoi,
Dat is een goed onderwerp. Vaak heb je een aantal mooie geluiden bij elkaar gevonden en wil je bv van 3/4 naar 4/4.
Rene zegt dat dat wel kan maar,.....hoe doe je dat dan?
Hans |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 19/07/2009 : 10:24:22
|
Hallo Johan, Hans,
Je neemt bv. de style : Italian Waltz, dit is een 3/4 maat. Zoek er een leuke voice bij, of de OTS. Sla dit alles op onder Registration Memory 1.
Je neemt bv. de style : Polka Pop, dit is een 4/4 maat. Zoek ook hier een leuke voice, of de OTS. Sla dit alles op onder Registration Memory 2.
Je kan nu switchen tussen Registration Memory 1 en 2.
Misschien is er ergens op web ook wel iemand die het bovenstaande onder de knoppen A t/m D ( main Varition ) heeft gezet, dan krijg je ook de breaks, enz.
Rene
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 20/07/2009 : 09:31:01
|
Hoi Rene,
Dat bedoel ik eigenlijk niet. Stel: je speelt iets in 3\4. Dat klinkt zo goed dat je alles wilt behouden behalve het ritme (omdat je er net achter bent gekomen dat het gespeelde stuk in 4\4 minstens net zo mooi klinkt).
Kun je dan in de Tyros alleen het ritme wijzigen en de rest onveranderd laten?
Groeten,
Hans |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 20/07/2009 : 10:25:56
|
Volgens mij kan dat niet. dat je achteraf het ritme van 3/4 naar 4/4 wil veranderen aangezien je alles in de maat van 3/4 hebt gespeeld.
Grtz,
Daniel. |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 20/07/2009 : 12:37:56
|
Hallo Hans,
Je kan niet alleen het ritme veranderen van een 3/4 naar een 4/4 maat. De hele style zal je dan moeten veranderen.
Rene
|
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 20/07/2009 : 21:12:35
|
Hallo allen,
Dank voor de vele leerrlijke reacties. Ik doe het dus met 2 registraties. Mijn moeilijkheid blijft (als beginner) op het juiste moment om te switchen van registratie 1 naar 2. Ik heb vaak een 3/4 maat te veel, of anders gezegd: de 4/4 komt te laat. Wat is hier de regel?
johan |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 20/07/2009 : 22:26:34
|
Waarschijnlijk is het zo:
In de laatste maat van je maatsoort (stel je begint met 3/4), moet je de registratie veranderd hebben vóór de laatste tel.
Dit is iets wat ik in een handleiding heb gelezen van een ouder model(DGX-300). Dat model rekent met fill-ins met die regel, dwz druk jij voor de laatste tel op de fill-in knop, dan doet hij de verdere maat een fill-in. Druk jij op de laatste tel, zal hij de volgende maat helemaal fill-in doen.
Probeer eens wat met die timing te experimenteren, misschien kom je er wel uit.
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 22/07/2009 : 18:50:06
|
Het is niet mogelijk om in 1 style meerdere maatverdelingen te maken.
Waanneer je de maat verdeling wilt bewerken of veranderen moet je de hele style wissen.
Op http://www.jososoft.dk/yamaha/software/stytime/index.htm staat wel een programma waar je dat mee zou kunnen maar volgens mij werkt dit niet op de T3 en T2.
Mocht iemand hier toch succes mee hebben hoor ik het graag. |
Bewerkt door tyro op 22/07/2009 18:51:13 |
|
|
|
Onderwerp |
|