Auteur |
Onderwerp |
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 17/07/2009 : 13:33:36
|
Hoe kan ik het best een maatverandering in een stuk (3/4 nar 4/4)uitvoeren. Ik vermoed met een registratie? Kan ik de uitvoering van deze omschakeling op een pedaal zetten? Of moet ik met de hand de 2e registratie kiezen? Kan dat al in de loop van de laatste 3/4 maat?
Johanleo
johan |
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 17/07/2009 : 18:28:01
|
Hallo Johan,
Het beste kan je dat inderdaad via 2 registraties doen. Ik heb geen ervaring met een pedaal, maar wanneer je de registraties kan bedienen met een pedaal, dan moet dit ook goed komen.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 19/07/2009 : 09:33:42
|
Hoi,
Dat is een goed onderwerp. Vaak heb je een aantal mooie geluiden bij elkaar gevonden en wil je bv van 3/4 naar 4/4.
Rene zegt dat dat wel kan maar,.....hoe doe je dat dan?
Hans |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 19/07/2009 : 10:24:22
|
Hallo Johan, Hans,
Je neemt bv. de style : Italian Waltz, dit is een 3/4 maat. Zoek er een leuke voice bij, of de OTS. Sla dit alles op onder Registration Memory 1.
Je neemt bv. de style : Polka Pop, dit is een 4/4 maat. Zoek ook hier een leuke voice, of de OTS. Sla dit alles op onder Registration Memory 2.
Je kan nu switchen tussen Registration Memory 1 en 2.
Misschien is er ergens op web ook wel iemand die het bovenstaande onder de knoppen A t/m D ( main Varition ) heeft gezet, dan krijg je ook de breaks, enz.
Rene
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 20/07/2009 : 09:31:01
|
Hoi Rene,
Dat bedoel ik eigenlijk niet. Stel: je speelt iets in 3\4. Dat klinkt zo goed dat je alles wilt behouden behalve het ritme (omdat je er net achter bent gekomen dat het gespeelde stuk in 4\4 minstens net zo mooi klinkt).
Kun je dan in de Tyros alleen het ritme wijzigen en de rest onveranderd laten?
Groeten,
Hans |
|
|
MrBoembas