Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 mfc-10
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

psioneer
New Member

27 berichten

Geplaatst - 07/08/2009 :  09:55:19  Toon profiel  Klik om psioneers MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Of het relevant is weet ik niet maar toch even wat ervaringen met storingen op de MFC10:
Het is me een aantal keren overkomen dat er bij gebruik van de MFC akkoorden speelden in plaats van dat er een functie (intro, reg+...) geactiveerd werd. Telkens lag dit aan één van de twee knopjes links achter op de MFC (gezien vanaf de voorkant). Heb tig keer de Tyros gereset en heeft heeft een aantal dagen geduurd eer ik hier achter was. Waarschijnlijk per ongeluk het knopje verkeerd gezet met poetsen of zo.
De MFC10 kan ook gereset worden. Lijkt me in dit geval een goeie zaak aangezien het apparaat eerder al met de hand geprogrammeerd is geweest. Staat ergens in de handleiding van de MFC die ik op dit moment niet bij de hand heb.
Sinds ik de MFC10 gebruik steken er permanent twee midikabels in. Heb er nog nooit problemen mee gehad. Wanneer ik een verandering doorvoer in de midisettings op de Tyros zijn ze direct actief. Niet vergeten om de midisettings op te slaan voordat je de Tyros uitzet!
Ga naar bovenaan de pagina

kiki
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 15/11/2009 :  11:18:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Gisterenavond een hele leuke avond gehad bij de firma Oostendorp, waarvoor mijn dank. Ik heb een hoop dingen gezien en gehoord die ik hopelijk in de toekomst ooit zal gebruiken, maar ook al dingen die voor mij nu al relevant waren. Volgende keer zal ik zeker weer gaan.

Tevens heb ik me daar laten voorlichten wat ik verkeerd deed bij het aansluiten van het pedaal. Het moet dus als volgt:
function, midi, all parts(daar staat hij standaard op bij de tab preset), edit en vervolgens instellen wat je wilt hebben en daarna naar je keyboard versturen.
Ik deed: function, midi, en daarna verzette ik hem naar midi pedaal 1.... vervolgens deed ik alles zoals hierboven beschreven. Maar door het indrukken van die ene toets midi pedaal 1 ging alles verkeerd.

Na het verzenden van de instellingen van je keyboard naar je mfc10 kun je gewoon je twee kabels in je mfc10 en je keyboard laten zitten. Hierdoor hoef je dus niet continue als je iets wil veranderen je kabels te switchen.

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.
groet,
kiki

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 15/11/2009 :  17:48:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door kiki

Hallo,
Ik ben de cursist :-), dus bedankt alvast voor de reacties tot op dit moment.
Ik heb alles aangesloten zoals het hoort en de ene kabel naderhand verwijderd.

Het verhaal over 1 (een) midikabel verwijderen nadat de instellingen van de mfc-10 zijn gemaakt (en opgeslagen) komen mij bekend voor.
Willem01 heeft hetzelfde probleem, maar..... ondergetekende heeft gewoon 2 midikabels van- en naar de mfc-10 lopen en het werkt uitstekend.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000