| Auteur |
Onderwerp  |
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 13/08/2009 : 16:09:32
|
Hoi,
Ik heb ook eens wat geprobeerd om er een Protectie in te krijgen. Maar wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan het probleem niet veroorzaken, dus ook geen oplossing zoeken. Zou het misschien helpen om eens een reset te proberen? (Opstarten met de hoogste C-toets ingedrukt.) Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
dixielandplayer
Starting Member
17 berichten |
Geplaatst - 13/08/2009 : 17:04:29
|
beste allemaal , gisteravond drie uurtjes bezig geweest met mijn "protectie "probleem . [ik ben een volhouder] Van de 12 gesavede files ,[ verschillende stylen ] hadden er 8 het predicaat PROT 1.de rest was normaal . zo kun je de oorlog dus niet winnen . toen de suggestie van ons bekende forumlid "the player ", frans lijflander ,opgevolgd : een reset van de T3 én .....voor de "securiteit "[welke?] nogmaals de update 1.02 uitgevoerd . ik doe in zo'n situatie altijd iets "extra's ", je weet maar nooit . [ de nieuwste update moet ik nog uitvoeren ] en........het"protectie "probleem lijkt opgelost ,het heeft zich niet meer voorgedaan . ook vandaag niet . mag ik dus iedereen bedanken voor de reacties ? goed dat we dit forum hebben ! guillermo
|
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3292 berichten |
Geplaatst - 13/08/2009 : 17:47:20
|
Gefeliciteerd Willem!
Ik zal het ook tegen mijn kennis zeggen  |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 13/08/2009 : 21:45:48
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door dixielandplayer : een reset van de T3 én .....voor de "securiteit "[welke?] nogmaals de update 1.02 uitgevoerd . ik doe in zo'n situatie altijd iets "extra's ", je weet maar nooit .
Hallo,
Ik moet die gewoonte toch even sterk afraden. Als je twee dingen tegelijk doet, weet je nooit echt waardoor je probleem nu eigenlijk verholpen is. Maar in ieder geval kun je nu weer vooruit. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Fred
Average Member

109 berichten |
Geplaatst - 14/08/2009 : 00:23:25
|
een simpel geval, van een bitje verkeerd <lol>
Gr. Fred te B. |
 |
|
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 22/08/2009 : 02:51:02
|
Dit snap ik ook niet wat hier verteld word. Ik kan hem dan gewoon saven waar ik wil.
gr Elly
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3-Elec orgel EL90 |
 |
|
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 31/08/2009 : 16:32:19
|
Ik heb het ook even geprobeerd voor jou. En géén problemen ik kan het op de HD en op user en op u.s.b stick opslaan.
Ik klik als ik klaar ben op song, dan kan je saven. Dan zoek ik eerst de usb stick of HD of User op en klik dan op save. En heb geen problemen.
Is het jouw nu gelukt? Ik heb de test extra nog eens uit gevoerd, maar alles gaat goed.
gr Elly
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3-Elec orgel EL90 |
Bewerkt door Daysan op 31/08/2009 16:33:45 |
 |
|
|
Dick
Average Member

218 berichten |
Geplaatst - 04/09/2009 : 23:15:30
|
Off the record: zelf save ik alles op de HD; veel meer plaats en veel gemakkelijker om BackUp's te maken (vooral via PC).
groetjes eddy
Hallo Ed, even terug komen op je laastste stukje.. hoe save je het op je pc, heb je een speciaal programma..en waar sluit je je pc op aan? op de usb of de host(printer aansluiting lijkt t wel) heb je er een speciaal programma voor nodig? of lees je hem uit net als elk opslag medium dat je met een pc verbind?
alvast bedankt voor je antwoord, groetjes Dick |
 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 05/09/2009 : 09:29:18
|
Hallo Dick,
heel simpel jong; USB-kabel (A/B) één eind vanachter in de tyros > "USB to Host", andere eind in de USB van de PC.
De CD van TYROS bij de hand hebben, om de DRIVERS die er op staan, of de drivers van Yamaha downloaden (voor XP of voor Vista).
Tyros met PC verbinden (USB); PC opstarten; vervolgens de Tyros opstarten; De PC zegt dat ie nieuwe Hardware gevonden heeft; installeer de Driver;
Als alles geïnstalleerd is zet je de TYROS uit en start je hem na enige ogenblikken terug op MET het GELIJKTIJDIG ingedrukt houden van de knop "MisicFinder) als nu alles goed gaat kun je de HD van de Tyros benaderen en bewerken via de Verkenner van de PC,nu kan je gewoon alles doen wat je anders ook op de PC doet (copieeren, delete, verplaatsen, hernoemen,...)
Voor meer uitleg zie ook de hanleiding op blz 96 en 97. Indien je geen hanleiding hebt kan je ze bij Yamaha downloaden in PDF-formaat.
groetjes eddy
|
 |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten |
Geplaatst - 05/09/2009 : 13:15:18
|
Je kunt ook - als je alleen de hardeschijf wilt benaderen - direct de Tyros opstarten met de musicfinderknop ingedrukt. Zo hoef je niet alle drivers te installeren, omdat de PC dan alleen de harddisk als extern apparaat ziet.
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
 |
|
|
Dick
Average Member

218 berichten |
Geplaatst - 05/09/2009 : 15:45:17
|
Dank je wel martijn en eddie... ik ga ermee aan de slag...maar ik heb nog wel wat vraagjes...daar kom ik nog mee...maar stap voor stap dus dit eerst...
Thxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, Dick    |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 05/09/2009 : 20:10:24
|
Je moet wel de YAMAHA USB-MIDI DRIVER installeren vanaf de CD-Rom anders werkt de USB verbinding tussen de Tyros en de PC niet. Kijk als je windows Xp hebt bij configuratiescherm als deze aanwezig is.
Deze YAMAHA USB-MIDI DRIVER is nodig voor zowel midi als data verkeer.
Groeten Wim |
 |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten |
Geplaatst - 06/09/2009 : 16:57:51
|
Helaas Wim,
Voor dataverkeer is dit absoluut niet nodig. Het enige wat de computer dan namelijk te zien krijgt is de USB controller met de hardeschijf eraan. Hij kan hem dan zelf installeren als een externe hardeschijf (waar je ook geen aparte drivers voor nodig hebt).
Uiteindelijk is het wel makkelijker om de USB-MIDI drivers te installeren, maar voor dataverkeer niet noodzakelijk.
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
 |
|
Onderwerp  |
|