Auteur |
Onderwerp |
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 02/09/2009 : 15:06:31
|
Hoy
Ik heb een vraag: Een kennis van mij heeft de tyros 2 ikzelf heb de Tyros 3. Nu willen wij wel eens wat samen spelen, maar................ Ik vind het zo raar dat de klanken van een flute en nog een paar andere klanken bij haar een octaaf hoger spelen als bij mij op de tyros 3.
En dit terwijl octaaf op 0 staat en transpose ook op 0.
Het is niet om aan te horen zo hoog klinken haar klanken.
Nu heeft zij de Tyros 2 tweedehands gekocht, dus ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan.
Weten jullie waar ik naar moet kijken, zodat bij haar de klanken op dezelfde hoogte klinken als bij mij?????????
Alvast bedankt.
gr Elly
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3-Elec orgel EL90 |
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 02/09/2009 : 16:45:33
|
Hallo Elly,
Je kunt op twee manieren transpneren. 1. met de knop Transpose + of - die op het keyboard zit. Nadeel hiervan is dat alle parts meegaan. 2. Via de mixingconsole ga je naar het tabblad 'TUNE'. Hier kun je elk part transponeren, zodat de andere gelijk blijven. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 02/09/2009 : 23:48:47
|
Rene, Ik begin me 'zorgen' te maken over jouw replies die wel kloppen .... maar in de foute draad staan |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 03/09/2009 : 00:29:03
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hallo Elly,
Je kunt op twee manieren transpneren. 1. met de knop Transpose + of - die op het keyboard zit. Nadeel hiervan is dat alle parts meegaan. 2. Via de mixingconsole ga je naar het tabblad 'TUNE'. Hier kun je elk part transponeren, zodat de andere gelijk blijven. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Hoy
dank je wel voor het antwoord, maar daar had ik al naar gekeken. En zij had de instelling hetzelfde staan als mij. Wij zijn dit probleem nu al een paar keer tegen gekomen.
Wat zou ik nog kunnen doen?
Resetten, wil ik als laatste optie houden.
gr Elly
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 03/09/2009 : 12:26:32
|
Hoy
Even het laatste berichtje over mijn vraag. de tune had ik dus al gecontroleerd en die klopte met die van mij. Maar haar tonen gingen één octaaf hoger als die van mij.
Nu vandaag zijn we weer samen aan het controleren, en nu klinken haar tonen weer hetzelfde als bij mij.
Dit hebben we al een paar keer zo gehad.
Waarom verspringt het bij haar? Waarom klinken bijhaar de tonen de ene keer hetzelfde al bij mij, en de andere keer weer niet?
Nogmaals ik weet niet wat de vorige eigenaar gedaan heeft.
Ik vind dit maar vreemd, wie weet de oplossing?
Alvast bedankt gr Elly
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 03/09/2009 : 15:46:30
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Daysan
Hoy
Even het laatste berichtje over mijn vraag. de tune had ik dus al gecontroleerd en die klopte met die van mij. Maar haar tonen gingen één octaaf hoger als die van mij.
Nu vandaag zijn we weer samen aan het controleren, en nu klinken haar tonen weer hetzelfde als bij mij.
Dit hebben we al een paar keer zo gehad.
Waarom verspringt het bij haar? Waarom klinken bijhaar de tonen de ene keer hetzelfde al bij mij, en de andere keer weer niet?
Nogmaals ik weet niet wat de vorige eigenaar gedaan heeft.
Ik vind dit maar vreemd, wie weet de oplossing?
Alvast bedankt gr Elly
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3-Elec orgel EL90
Hoi Elly ,
Het is vervelend dat dit zich voor doet , maar als ik dit aan de hand zou hebben zou ik eerst de tyros resetten , om daarna met een schone lei te kunnen beginnen. Want op deze manier kun je nog wel eens lang zoeken. Het is sowieso verstandig om bij een 2e hands keyboard eerst een reset te doen , want zoals je zelf al aangeeft weet je nooit wat de vorige eigenaar met de instellingen enz... van het keyboard heeft gedaan. Mocht het probleem na het resetten dan nog terug komen dan weet je ook meteen dat er iets niet in orde is met het keyboard. (wat ik uiteraard niet hoop voor je)
je kan trouwens ook de tyros een eigen test laten uitvoeren. kijk even op deze pagina van Frans daar staat precies uitgelegd hoe dat moet. http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros2/t2-tips/testmenut2.htm
Succes!
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 03/09/2009 17:00:05 |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 03/09/2009 : 23:26:18
|
Hoi Elly,
Is het niet zo dat je met registraties aan het werk bent, en de freeze functie misschien. Op deze manier zou een ingestelde tuneverandering weleens niet mee kunnen veranderen als je een ander instrument selecteert...
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 03/09/2009 : 23:48:30
|
Wauw Ben, ik wist niet dat de tyros dit ook doet. ik weet het wel van mijn orgel yamaha EL90. Maar dat de tyros die test doet dat wist ik niet. Heel hartelijk bedankt, ik ga het met haar doornemen.
En Martijn, nee ik denk niet dat het hiermee te maken heeft, maar ook hier zal ik even op letten.
Ja Ben resetten dat is het laatste wat ik wil doen, ik ga eerst dit uitproberen wat jij zei.
Weer Hartelijk bedankt, jullie horen er nog van. Bestaat dit ook voor de tyros 3? Want bij mij werkt die zelf test niet.
gr Elly
Bewerkt door Daysan op 04/09/2009 00:00:42 |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 04/09/2009 : 12:04:20
|
Wauw Ben, ik wist niet dat de tyros dit ook doet. ik weet het wel van mijn orgel yamaha EL90. Maar dat de tyros die test doet dat wist ik niet. Heel hartelijk bedankt, ik ga het met haar doornemen.
En Martijn, nee ik denk niet dat het hiermee te maken heeft, maar ook hier zal ik even op letten.
Ja Ben resetten dat is het laatste wat ik wil doen, ik ga eerst dit uitproberen wat jij zei.
Weer Hartelijk bedankt, jullie horen er nog van. Bestaat dit ook voor de tyros 3? Want bij mij werkt die zelf test niet.
gr Elly
Hoi Elly ,
ik wist het voorheen ook niet , heb dit ook maar van Frans gehoord. Maar of dit op de tyros 3 ook kan weet ik niet , ik neem aan van wel maar misschiens op een andere manier.
Ik hoop dat iemand anders dit antwoord voor je heeft.
succes!
groetjes Ben |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 04/09/2009 : 12:48:09
|
Dank je wel Mij lijkt als het op de T2 gaat dat het ook op de T3 moet gaan. Op het orgel moet ik het ook weer anders doen, dus zal op de T3 ook wel zo zijn, ik kan het niet in het boek vinden, dus wacht rustig af op een antwoord van iemand anders. In ieder geval Ben bedankt weer.
gr Elly
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 04/09/2009 : 18:27:26
|
Dank je wel Mij lijkt als het op de T2 gaat dat het ook op de T3 moet gaan. Op het orgel moet ik het ook weer anders doen, dus zal op de T3 ook wel zo zijn, ik kan het niet in het boek vinden, dus wacht rustig af op een antwoord van iemand anders. In ieder geval Ben bedankt weer.
gr Elly
Graag gedaan Elly , had je graag verder willen helpen maar helaas weet ik ook niet alles
Groetjes Ben |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 05/09/2009 : 01:01:20
|
Ik ook niet daarom vraag ik dit Maar hierdoor worden we wijzer, zo leren we bij. Wie o wie weet het wel??????????????? Hoe je een zelftest kan doen op de T3.
gr Elly
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 06/09/2009 : 16:00:03
|
Ik ook niet daarom vraag ik dit Maar hierdoor worden we wijzer, zo leren we bij. Wie o wie weet het wel??????????????? Hoe je een zelftest kan doen op de T3.
gr Elly
Hoi Elly ,
Ik zou even aan Frans vragen (The Player) . Hij zal dit vast en zeker ook wel weten , aangezien hij het van T2 ook wist
Groetjes Ben |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 06/09/2009 : 19:15:27
|
Op de T2 was het volgens mij F#M7 accoord te beginnen bij de 2e F# en dan aanzetten.
Ik heb dit op de T3 geprobeerd maar werkt niet.
Groeten Wim |
Bewerkt door tyro op 06/09/2009 19:38:17 |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 07/09/2009 : 19:11:27
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Op de T2 was het volgens mij F#M7 accoord te beginnen bij de 2e F# en dan aanzetten.
Ik heb dit op de T3 geprobeerd maar werkt niet.
Groeten Wim
Hoi Wim ,
Om in de testmodus te komen zet je eerst de Tyros2 uit. Daarna druk je in het 2e oktaaf de toetsen Cis - F - Gis in. Terwijl je deze toetsen vast houdt, zet je de Tyros2 aan. Hij zal nu opstarten in de testmodus. Je krijgt een blauw scherm .
maar dit werkt inderdaad niet bij de T-3
Groetjes Ben |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 07/09/2009 : 20:36:52
|
Hallo, ik weet niet of ik de enige ben die dit ondervind , maar ik heb vandaag al op 2 vragen gereageerd hier op het forum , en tot mijn verbazing zijn alle 2 de reacties van mij verdwenen terwijl ze er net wel nog opstonden.
ik had hier namelijk net gereageerd op WIM (Tyro) en bij ''Tyros 2 gerelateerde vragen'' onderwerp ''registratie's '' had ik gereageerd op Willem (Willem 01)
Groetjes Ben |
|
|
Onderwerp |
|