Auteur |
Onderwerp |
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 25/10/2009 : 09:40:06
|
Hallo, Ik heb dagen dat ik vaker dan een keer ga spelen, vooral in het weekend. Nu is mijn vraag, moet ik de T2 elke keer uitzetten, of kan ik het rustig uren aan laten staan?? Zondags staat hij b.v wel 10 uur aan. Wat is nu het beste? Gr; Peter. |
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 25/10/2009 : 10:02:51
|
Hoi Peter,
Persoonlijk laat ik de tyros alleen aanstaan als ik ermee bezig ben. Voor de rest vind ik het energieverspilling. |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 25/10/2009 : 12:42:44
|
Hallo Peter,
Het maakt inderdaad niet veel uit of je 'm uit zet of aan laat staan. Ook bij mij staat ie de hele dag aan als ik thuis ben. Het enige is natuurlijk het energieverbruik. Daarom zet ik meestal wel de boxen uit, maar voor de rest ben ik ook een energiebarbaar. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 25/10/2009 : 15:29:51
|
Peter,
Voor mij idem: Vanaf het moment dat ik thuis kom van het werk staat hij aan........ tot ik naar bed ga.
Overigens gaat de electronische apparatuur het meest stuk tijdens het inschakelen. |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 25/10/2009 : 17:06:30
|
Peter H, mij mij staat hij thuis ( als ik niet moet optreden ) dag en nacht aan, zonder problemen. Waarom : Ik moet dagelijks componeren en als ik op één of ander moment een ingeving heb, zowel overdag als s'nachts kan ik direct ingrijpen en het direct opnemen, da's wel handig natuurlijk. Het verbruik , tja, dat is over gans het jaar niet weinig natuurlijk. Maar dat kan ik dus inbrengen in mijn belastingsaangifte. Daarvoor heb ik een KWH meter laten plaatsen speciaal voor mijn studio-doeleinden. Voor de rest deel ik de mening van T-Rossie. De meeste problemen worden veroorzaakt door het aan en uitzetten, schakelaar, electronica ( vooral voedings elco's ) enz... greetz sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
Bewerkt door n/a op 25/10/2009 17:07:49 |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 25/10/2009 : 18:36:30
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sis
Peter H, mij mij staat hij thuis ( als ik niet moet optreden ) dag en nacht aan, zonder problemen. Waarom : Ik moet dagelijks componeren en als ik op één of ander moment een ingeving heb, zowel overdag als s'nachts kan ik direct ingrijpen en het direct opnemen, da's wel handig natuurlijk. Het verbruik , tja, dat is over gans het jaar niet weinig natuurlijk. Maar dat kan ik dus inbrengen in mijn belastingsaangifte. Daarvoor heb ik een KWH meter laten plaatsen speciaal voor mijn studio-doeleinden. Voor de rest deel ik de mening van T-Rossie. De meeste problemen worden veroorzaakt door het aan en uitzetten, schakelaar, electronica ( vooral voedings elco's ) enz... greetz sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
Hoi Sis ,
mijn reactie heeft wel niets te maken met de door Peter H geplaatst onderwerp , maar was nu gewoon erg nieuwschierig geworden .(mijn excusses daarvoor)
Maar jij als componist maakt dus ook geregeld opnamens neem ik aan ? zou het niet eens leuk zijn om eens wat opnamens met ons te delen op de jukebox ? Ik weet zeker dat de rest dat ook leuk zou vinden , ik lees in iedergeval regelmatig over het componeren etc.. dat je me nu toch erg nieuwschierig hebt gemaakt.
kijk maar het was maar een idee
groetjes Ben
|
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 25/10/2009 : 22:25:15
|
Hallo Wouter-Frans-Roel en Sis, Ik dacht hier al net zo over als jullie allen, maar mijn vrouw geloofde dit niet, en daarom plaatste ik dit onderwerp. Het is natuurlijk energie 'verspilling', maar je kan wel elk moment van de dag achter je T2-3 plaats nemen zonder te wachten. Jullie allen, bedankt voor de reacties, maar de versterker, zet ik in het vervolg wel uit. Groetjes; Peter. |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 26/10/2009 : 09:32:42
|
Hoi Peter,
Ik ben maar eens onder de Tyros 3 gekropen om te zien hoeveel Watt wordt aangegeven. Dat viel even mee. Er staat: 45W 50-60 Hz. Ik ga er van uit dat de Tyros 2 ongeveer hetzelfde aantal Watt is.
Dat betekent volgens mij dat wanneer je de Tyros 10 uur per dag hebt aanstaan, dat dan het verbruik 0.45 KW is. Dat is dan alleen de Tyros he, dus niet incl. externe (aktieve) boxen.
Zoals ik het zie is het jaarverbruik dus: (365x 0.45) x Eur 0.30. Totale kosten derhalve Eur 109.64 bij 10 uur verbruik per dag.
Ik ben een leek op dit gebied maar ik denk dat mijn boerenverstand dit keer voldoende was.
Vriendelijke groet,
Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Bewerkt door Hanswiel op 26/10/2009 09:35:11 |
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 26/10/2009 : 22:37:35
|
Hallo Hans, Stel je zit op de helft van die uren, dan is het een euro per week. Daarvoor zet ik de T2 niet elke keer uit. Krijgen we ook nog rekenles op dit forum. Hans,,,,,, groetjes. Peter. |
Bewerkt door Peter H op 26/10/2009 22:44:08 |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 27/10/2009 : 09:10:24
|
Ik heb wel eens ergens gelezen op dit forum:
HOBBY KOST GELD
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
Trebor
New Member
30 berichten |
Geplaatst - 27/10/2009 : 18:36:31
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Ik heb wel eens ergens gelezen op dit forum:
HOBBY KOST GELD
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
misschien even nuanceren :
een hobby MAG (een beetje) geld kosten |
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 27/10/2009 : 21:47:02
|
Dat doet het ook, en met zo'n instrument, heb ik daar ook geen moeite mee. Gr; Peter.
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 02/11/2009 : 09:13:43
|
Kost dat zooooo duur aan energie kosten, oei oei, ik zet m niet meer aan hoor
Ik zet m ook lekker aan, anders moet ie telkens de custom voices inladen en dat duurt toch ook weer een geruime tijd bij mij.
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 03/11/2009 : 19:22:48
|
Volgens mij is het nog goedkoper in het rekenvoorbeeld van 10 uur per dag ingeschakeld zijn. 0,45 kW x 365 x 0,3 = 49,28 euro (13,5 eurocent per dag).
Onze hobby wordt steeds goedkoper
Groet, Ruud |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 03/11/2009 : 19:41:37
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Volgens mij is het nog goedkoper in het rekenvoorbeeld van 10 uur per dag ingeschakeld zijn. 0,45 kW x 365 x 0,3 = 49,28 euro (13,5 eurocent per dag).
Onze hobby wordt steeds goedkoper
Groet, Ruud
+ alle lampen in huis vervangen door LED's ( ik heb trouwens geen enkele gloeilamp meer in mijn huis ) . Kan je lekker op je tyrosje spelen, dag en nacht. Ben je uiteindelijk lekker goedkoop vanaf. K'weet niet hoe het in Nederland is maar in Belgie is het wel rendabel om zonnepanelen te plaatsen. De mijne worden binnenkort geplaatst. Dus ik kan dan nog meer tyrossen joepeeeeeeeeeee... sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 03/11/2009 : 19:47:56
|
Hoi,
Ik speel alleen nog maar 's nachts, dan is het nóg goedkoper i.v.m. mijn nachtstroomtarief. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Onderwerp |
|