Auteur |
Onderwerp  |
Erwin B
Junior Member

52 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 14:50:01
|
Ik schrijf inderdaad maar een mailtje naar Yamaha. Zoals Frans al zei het is vreemd dat de stick gewoon werkt in "normaal" bedrijf. Jullie horen het nog wel als ik wat meer weet.
Groente
Erwin B |
 |
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 15:11:25
|
Beste allemaal;
Het vinden van een bootsector op een USB-stick is computers-technisch altijd een beetje kritiek. Opstart programma's van de PC, DVD, CD, of Harddisk hebben daarom altijd interne leesfout-correctie routines ingebouwd.
Om het updateprogramma klein te houden (om een simpele IC te gebruiken, en om storingen te vermijden) hebben deze programma's bijna nooit zulke extra routines ingebouwd.
Als op een USB-stick de bootsector een paar duizendste m.m. van zijn plaats afwijkt, kan zo'n simpel opstartprogrammatje deze track dus niet meer vinden.
Omdat bootsectors altijd kritisch zijn, adviseer ik ook iedereen om een USB-stick nooit te verbinden met een USB-aansluiting, terwijl er spanning op de USB-uitgang staat.
Door een minimaal inductie-stroompje kan de Bootsector worden beschadigd.
Dus beter is de PC en Tyros2 compleet uit te zetten bij het plaatsen van USB sticks.
Allemaal weer de groetjes van; fboss.
|
Bewerkt door fboss op 04/02/2006 15:17:00 |
 |
|
martin
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 15:17:43
|
Hallo Erwin,
Bij mij was probleem ook het zelfde,ik had mijn usb stik op de voor kant van de T2 aan gesloten. Nu heb ik hem aan de achterkant aangesloten en zie alles werkt perfect. Groeten: Martin. |
 |
|
Erwin B
Junior Member

52 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 15:49:35
|
Heb een mailtje verzonden en krijg dit retour. Het lijkt wle een klucht Als iemand japans kan.............
Groente Erwin
Your message
Subject: Tyros2 Update 1.11
was not delivered to:
marcel_wiedenbrugge@gmx.yamaha.com
because:
サーバー yerelsrv1s/ye/yamaha へのサーバー YCJDATEU1H/YAMAHA からのルートが見つかりません。 Domino ディレクトリのサーバー文書と接続文書を確認してください。
|
 |
|
Typhoon
Junior Member

70 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 17:12:07
|
Hallo Erwin.
Ook ik kon het bestand eerst niet via mijn USB stick naar de Tyros 2 Schrijven, maar ik heb eerst de bestanden uitgepakt, en toen de geopende bestanden naar een nieuwe lege map gekopieeerd (even een naam geven bv v 1.11) en toen op de USB stick gezet werkt perfect. Probeer dit maar eens uit hoor nog wel of dit is gelukt.
Groetjes Mans |
 |
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 18:53:43
|
Beste Forumleden,
Ik ben tot nu toe twee oude bugs tegengekomen na de update nl. de melding "memory full" bij snel overschakelen tussen de registratiebanken, en bij het overschakelen bij sommige styles na een andere main-instelling nemen enkele voices behoorlijk toe in vollume. Jammer, was mooi geweest als dit "gerepareerd" zou zijn.
Groet, Mark
|
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 22:21:42
|
quote: Originally posted by Erwin B
Heb een mailtje verzonden en krijg dit retour. Het lijkt wle een klucht Als iemand japans kan.............
Groente Erwin
Your message
was not delivered to:
En dat terwijl ik je nog wel het goede adres had gegeven. service@yamaha.nl Groetjes,
Frans |
Bewerkt door theplayer op 04/02/2006 22:22:48 |
 |
|
Erwin B
Junior Member

52 berichten |
Geplaatst - 04/02/2006 : 23:24:59
|
quote: Originally posted by theplayer
quote: Originally posted by Erwin B
Groente Erwin
Your message
was not delivered to:
En dat terwijl ik je nog wel het goede adres had gegeven. service@yamaha.nl Groetjes,
Frans
Klopt Frans,
Je hebt het goede e-mail adres gegeven maar je krijgt een replay van een ander e-mail adres. Waarschijnlijk wordt hij automatisch doorgestuurd naar eene Marcel
Groente
Erwin B |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3269 berichten |
Geplaatst - 05/02/2006 : 02:02:41
|
Het auto-forwarden lukt nu eenmaal niet als er een spatie in een email adres zit 
|
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
Geplaatst - 05/02/2006 : 07:59:46
|
Het zou kunnen. De naam Marcel komt mij bekend voor. Doet inderdaad de service afdeling van Yahaha. Dan is er nog telefoon. Groetjes,
Frans |
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
|
Erwin B
Junior Member

52 berichten |
Geplaatst - 05/02/2006 : 10:57:29
|
Mailtje is verzonden nu afwachten maar.
Groente
Erwin B |
 |
|
Erwin B
Junior Member

52 berichten |
Geplaatst - 08/02/2006 : 14:07:30
|
Ik zou jullie nog even op de hoogte houden. na veel heen en weer mailen het volgende.
"We kunnen u helaas niet helpen. Koop een nieuwe USB stick en kijk of het daar wel mee gaat."
Vreemd toch? Hij werkt gewoon met het overzetten van alle type bestanden (midi/wav) maar firmware gaat niet. Trouwens volgens Yamaha moet je de stick niet formateren op de Tyros maar met windows, dat schijnt beter te gaan.
Groente
Erwin B |
 |
|
theplayer
Moderator

3026 berichten |
Geplaatst - 08/02/2006 : 14:36:31
|
Hoi Erwin,
't is natuurlijk het proberen waard. (onder windows formateren, maar wel FAT 32 natuurlijk) En al helemaal niet weggooien!!!!!!! Succes, maar het blijft spoken. Groetjes,
Frans |
 |
|
Erwin B
Junior Member

52 berichten |
Geplaatst - 08/02/2006 : 18:19:43
|
quote: Originally posted by theplayer
Hoi Erwin,
't is natuurlijk het proberen waard. (onder windows formateren, maar wel FAT 32 natuurlijk) En al helemaal niet weggooien!!!!!!! Succes, maar het blijft spoken. Groetjes,
Frans
Hoi Frans,
Een regeltje uit het e-mail verkeer
-kunt u gelieve proberen de stick in Windows op FAT (niet FAT32) te formateren.(right-click op stick/Properties/FileProperties) Daarna nog een keer proberen.
Dus GEEN FAT32!!!
Groente
Erwin B
|
 |
|
Onderwerp  |
|