| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
pianoplayer
Average Member

119 berichten |
Geplaatst - 11/11/2009 : 23:21:10
|
Hoi,
Ik zag op de site een keyboard van wersi, ietsje duurder dan de tyros 3 weliswaar. Heeft iemand ervaring met dit keyboardje, of met wersi in het algemeen (wat de keyboards betreft)?
zie ook: http://www.wersi.net/
Jurgen |
|
|
Soneg
Advanced Member

1659 berichten |
Geplaatst - 11/11/2009 : 23:36:04
|
Wersi is zeer summier in het demonstreren on-line en op you tube zijn er een paar filmpjes van slechte kwaliteit te zien,van officiële zijde blijft het erg stil. Alsof ze hem niet willen verkopen  Qua klank komt hij nog lang niet in de buurt van een tyros (1,2&3)
Soryt |
 |
|
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
|
|
gerpat
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 12/11/2009 : 22:51:39
|
Hallo
Ik ben 5 weken geleden op de demonstratie geweest bij Elrecom de Wersi dealer voor Nederland in Baarn. Het keyboard de Pagasus Win ziet er goed uit groot klavier met een mooi helder Touch display en natuurlijk de echte drawbars met goede orgel sounds hij klinkt verder ook best wel goed maar haalt het toch niet bij de Tyros 3 en is toch nog een paar honderd euro duurder dan de Tyros + alle extra van Yamaha en Henk Oostendorp is de keus voor Tyros snel gemaakt
|
 |
|
|
pianoplayer
Average Member

119 berichten |
Geplaatst - 14/11/2009 : 20:44:50
|
hoi iedereen, dank je wel voor de reacties. Ik vind de demo's ook niet zo goed. Vreemd voor zo'n duur speelgoed.
Jurgen |
 |
|
|
dick47
New Member

20 berichten |
Geplaatst - 18/11/2009 : 22:09:08
|
Toevallig heb ik zelf een Pegasus gehad en had heel veel last en problemen met het touchscreenscherm. Ben zelf van mening dat Wersi zich beter bij de orgels kan houden. Voor wat meer kwaliteit kom je bij de Abacus, en daar koop je weer 2 t3-tjes voor en dan is de keus gauw gemaakt wat mij betreft Dick
Dick |
 |
|
|
guus
Average Member

166 berichten |
Geplaatst - 27/11/2009 : 22:25:44
|
Hoi Tyros bespelers,
Ik heb de wing van Wersi ook gezien, strak keyboard ik heb zelf vroeger een Wersi performer gehad, leuk apparaat.
Ik vindt wel jammer dat de styles van Yamaha Tyros zo in te laden zijn in Wersi wing, dit baart mijn een beetje zorgen om dat straks alle wing spelers Yamaha styles gebruiken, wat is dan de exclusiviteit van Yamaha styles.
Het blijft een windows omgeving Wersi dit is allemaal virus en storing gevoelig.
Gr. Guus |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 28/11/2009 : 08:07:25
|
Troost je Guus,
Ze zullen nóóit klinken als een Yamaha. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
guus
Average Member

166 berichten |
Geplaatst - 29/11/2009 : 06:45:17
|
Hoi Frans,
Ja je houdt het toch niet tegen al dat geclone van styles.
De tijden van vroeger toen er nog bontempi bestond (lachen).
DAT WAS MAAR 1 GELUID ja dan zijn we nu verwent met deze Tyros.
Mijn eertse Yamaha PS6100 toen het top model liefde blijft toch voor Yamaha.
Inderdaad schoenmaker blijf bij je leest dit is ook wat ik kan zeggen tegen Wersi.
Groeten Guus
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van leven en plezier. |
 |
|
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 29/11/2009 : 19:23:07
|
Ja Guus maar dat is hetzelfde dat je in de Tyros ook andere merken styles kan inladen maar die klinken meestal ook niet zoals in het echte instrument zelf maar dat blijf je altijd houden. Als je een Tyros koopt krijg je ook de Roland G70 styles erbij.
Grtz,
Daniel. |
 |
|
|
PHP
New Member

42 berichten |
Geplaatst - 02/12/2009 : 11:47:45
|
| Hoi Frans , dat de styles van yamaha beter klinken als bv. die van Wersi, ok daar zit wat in, maar dat de Orgelsound van Wersi, dus de identieke drawbarsound , daar kan Yamaha toch echt niet tegen aan, laat staan met de labiele schuifjes van de T3, evenmin de karakteristieke Strijkerssound van de Wersi. En als de T3 ook niet volgepropt wordt met allerhande extra's van wie dan ook, is het ook niet allemaal het je van het , echt niet. Ik ben tevreden met de T3, dat zeker. |
 |
|
|
kangoo
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 01/06/2012 : 17:06:36
|
Hallo , 3jaar geleden een wersi apollo gekocht , der werd veel beloofd maar nooit gekregen.Dus nooit geen wersi meer.De service is een ramp , ze laten je stikken.Heb me nu een Tyros 4 aangeschaft.dat is pas een machien.Maar de style creatos is nogal moeilijk te begrijpen , wie tips heeft,die zijn welkom. indigo.muziek@telenet.be
vrg
Noel |
 |
|
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 01/06/2012 : 18:51:00
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door kangoo
Hallo , 3jaar geleden een wersi apollo gekocht , der werd veel beloofd maar nooit gekregen.Dus nooit geen wersi meer.De service is een ramp , ze laten je stikken.Heb me nu een Tyros 4 aangeschaft.dat is pas een machien.Maar de style creatos is nogal moeilijk te begrijpen , wie tips heeft,die zijn welkom. indigo.muziek@telenet.be
vrg
Noel
Succes met je Tyros 4. Voor de style creator moet je eens de handleiding bekijken.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|