Auteur |
Onderwerp |
oswinvs
New Member
29 berichten |
Geplaatst - 11/02/2006 : 11:24:12
|
Ik heb gemerkt dat er een hoop mensen zijn die een Tyros2 hebben maar heel erg veel moeite hebben met het apparaat. Het is een pracht machine die ontzettend veel kan, maar dat betekent ook dat je er zelf moeite voor moet doen om mogelijkheden te willen ontdekken en lekker mee rommelen tot je zelf de oplossing hebt gevonden.
De handleiding biedt hulp maar is nooit zaligmakend. En als je een Tyros2 zonder harddisk en voldoende geheugen hebt aangeschaft om de extra functies allemaal te kunnen gebruiken, moet je ook even nadenken voor je begint.
Ik denk dat de workshops van Oostendorp een hoop mensen goed op weg zullen helpen omdat het voor een aantal gebruikers ingewikkeld blijkt te zijn om met de Tyros2 overweg te kunnen. De vele mogelijkheden van de Tyros2 maken het een prachtige machine waar menig trots bezitter met veel plezier mee werkt.
Wil je echter allerlei handigheidjes en truukjes leren dan is het volgen van Workshops zeker aan te bevelen. Da's niet om Henk de hemel in te prijzen, maar vooral om de beginnende gebruikers op weg te helpen en een beetje voorkomen te voorkomen dat er allerlei vragen gesteld worden uit gemakzucht.
Yamaha 4 Ever |
|
|
rwmschei
New Member
44 berichten |
Geplaatst - 11/02/2006 : 14:37:33
|
Hallo Allemaal,
Mijn probleem is opgelost!!
Het is misschien een ongelofelijk verhaal, maar toch. Op mijn mac het ik een Windows emulatie draaien (VirtualPC), met behulp van deze emulatie heb de ZIP's gedownload en ge-unzipt. Vervolgens heb je dan een gezamelijke "Public" map waarin ik de mappen heb geplaatst. Vanuit deze map heb de multipads en songstyles op mijn USB-stick gezet.
En jawel hoor, HET WERKT !!!
Bedankt allemaal en groetjes,
Rene |
|
|
rwmschei
New Member
44 berichten |
Geplaatst - 11/02/2006 : 14:54:06
|
quote: Originally posted by oswinvs
Ik heb gemerkt dat er een hoop mensen zijn die een Tyros2 hebben maar heel erg veel moeite hebben met het apparaat. Het is een pracht machine die ontzettend veel kan, maar dat betekent ook dat je er zelf moeite voor moet doen om mogelijkheden te willen ontdekken en lekker mee rommelen tot je zelf de oplossing hebt gevonden.
De handleiding biedt hulp maar is nooit zaligmakend. En als je een Tyros2 zonder harddisk en voldoende geheugen hebt aangeschaft om de extra functies allemaal te kunnen gebruiken, moet je ook even nadenken voor je begint.
Ik denk dat de workshops van Oostendorp een hoop mensen goed op weg zullen helpen omdat het voor een aantal gebruikers ingewikkeld blijkt te zijn om met de Tyros2 overweg te kunnen. De vele mogelijkheden van de Tyros2 maken het een prachtige machine waar menig trots bezitter met veel plezier mee werkt.
Wil je echter allerlei handigheidjes en truukjes leren dan is het volgen van Workshops zeker aan te bevelen. Da's niet om Henk de hemel in te prijzen, maar vooral om de beginnende gebruikers op weg te helpen en een beetje voorkomen te voorkomen dat er allerlei vragen gesteld worden uit gemakzucht.
Yamaha 4 Ever
Beste oswinvs,
Bedankt voor de tip, maar ik denk wel dat er sprake is van een klein misverstandje. Ja het klopt ik heb mijn Tyros2 pas korte tijd en ik ben nieuw in dit forum. Ik heb de DIMM's bovendien aangeschaft, maar heb ze alleen nog niet ontvangen en een HD heb ik niet nodig (geen recording). Tevens ben ik zeker niet nieuwe in de keyboard top-modellen en in het dagelijks leven een systeem-beheerder. Ik heb dan ook tot nu toe geen enkel probleem met mijn instrument. Van gemakzucht is hier dus zeker geen spraken, maar af en toe heb je gewoon een klankbord nodig om een oplossing te vinden. Als ik tegen dit probleem aan kan lopen, kunnen andere mac-gebruikers die een Tyros bezitten, dat ook. Ik ben het wel met je eens dat een workshop inderdaad heel handig kan zijn om je instrument te leren kennen.
Toch hele vriendelijke groeten,
Rene |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 12/02/2006 : 13:01:42
|
Hallo,
quote: Ik heb de DIMM's bovendien aangeschaft
Tip voor iedereen die nog geen dimm's heeft. Het wordt steeds moeilijker om de juiste dimm's te vinden/kopen. Als je ze nog niet hebt, denk er dan eens over na of het misschien toch slimmer is om ze nu wel aan te schaffen. Straks heb je ze nodig en zijn ze er niet meer. Groetjes,
Frans |
|
|
Onderwerp |
|
|
|