| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
darren051
New Member

22 berichten |
Geplaatst - 12/11/2009 : 10:35:35
|
Hallo,
Is het mogelijk om een stukje van een midifile te koppelen aan een multipad, nl. ik zou een stukje van een midifile willen importeren in de multipad creator, maar 'k weet niet of dat mogelijk is. Of zou je spoor per spoor handmatig moeten inbrengen?
Gr Dario |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 12/11/2009 : 12:18:30
|
Hallo Dario,
Ik denk niet dat dat gaat. 'n Pad gebruikt namelijk maar 4 midichannels.(5,6,7 en 8) Pad 1 gebruikt channel 5 Pad 2 gebruikt channel 6 Pad 3 gebruikt channel 7 Pad 4 gebruikt channel 8 'n midifile gebruikt er 16 Daar zou je dus 4 channels uit moeten selecteren en deze ieder aan een knop toewijzen. Dan ook nog alle 4 tegelijk starten. Dat wordt dus niets. Je zou wel van de midifile een stukje audio kunnen maken. Hiervan maak je weer een wave en die gebruik je om er een voice van te maken. Met deze voice kun je nu weer wel een multipad maken. Gaat dus wel heel wat werkin zitten. Maar ja, 't is 'n hobby. Groetjes,
Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 12/11/2009 : 16:36:51
|
Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien kan je ook eerst het als midifile opnemen en dan op songcreator drukken en dan naar het gewenste channel gaan 1-16 en de noten kopieren (zie onderaan Copy) en dan Paste op de Channel 5,6,7,8 maar dan zijn het geen multipads meer. Of met Cubase of Cakewalk te werk gaan en dan met Multipad Creator opnemen.
succes Grtz Daniel. |
 |
|
|
darren051
New Member

22 berichten |
Geplaatst - 20/11/2009 : 02:32:01
|
Hallo, bedankt voor de reacties. Daniel: ik heb een spoor 5 van een midifile porberen af te spelen terwijl ik een Multipad record had, maar dat lukte niet. Ik denk dat ik er een audio moet van maken.
Gr Dario |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 20/11/2009 : 07:19:37
|
Hallo Dario,
Het is heel leerzaam om een een multipad te nemen, de extensie te wijzigen in .mid en die dan eens te bekijken in een sequence-programma. Je kunt dan zien welke events je moet invoeren. Bekijk dan m.n. het mastertrack. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
darren051
New Member

22 berichten |
Geplaatst - 23/11/2009 : 23:18:19
|
ok, bedankt. Ik zal dat eens proberen.
Gr D |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 28/11/2009 : 22:21:45
|
Multipad heeft maar 1 miditrack per pad. Je zou dan max. 4 tracks maken maar dan moet alle 4 pad knoppen tegelijk indrukken.
Van een multipad een style track maken is wel mogelijk.
Je zou ook 1 van de style intro's kunnen gebruiken om afwijkende variaties te maken.
Of audio met SYS/EX "HDR play" in een song.
Groeten Wim |
Bewerkt door tyro op 29/11/2009 07:59:08 |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|