Auteur |
Onderwerp |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 24/11/2009 : 11:27:39
|
Hoi allemaal,
Ik heb Hallelujah (Leonard Cohen) ingestudeerd. Vervolgens heb ik de song opgenomen en gesaved. Bij het (kritisch) afluisteren bemerkte ik dat hier en daar de noten niet helemaal (dat is wat anders dan helemaal niet) ""in the groove"" gespeeld zijn.
Ik wil dat verhelpen met de Quantizer maar daar staan voor Hans wel erg veel mogelijkheden vwb het ritme. Hallelujah wordt in 6/8 gespeeld met een tempo van 60.
Wie weet hoe ik op een verantwoorde manier alles ""in the groove"" zet.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Bewerkt door Hanswiel op 24/11/2009 11:28:16 |
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 24/11/2009 : 13:00:44
|
Hallo Hans,
Je bent al aardig op weg. Wat je, denk ik, kan doen is de drums laten lopen en vervolgens bij de optie size de diverse opties proberen. Daar zal best de juiste groove bij zitten.
Als dit gelukt is, vergeet dan niet de optie execute te gebruiken.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 24/11/2009 : 18:57:33
|
Als je in style creator naar de drum track kijkt zie je bij clock steeds 0000, 0640, en 1280 sttaan.
1 beat = 1920 1920/640 is 3 dus een triplet
Ik zou voor 16e triplet = 16e met 3 gaan.
Voor de juiste maatverdeling kom je niet uit omdat zoals ik al eerder vermeld had dat yamaha de 6/8, 9/8 en 12/8 styles als 4/4 programmeerd.
Groeten Wim |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 27/11/2009 : 08:05:14
|
Hoi Wim en Rene,
Helaas, dat gaat mij even boven mijn pet. Ik speel het stuk nu nog een keer in de hoop dat de kleine foutjes er dan uit zijn.
Met muzikale groet, Hans
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 27/11/2009 : 08:27:57
|
Hallo Hans,
Wees er niet te rouwig om dat je het niet snapt. Ik ben er n.l. ook niet voor om te quantiseren. Daarmee komt alles té strak op de lijn te staan en gaat het natuurlijke er uit. Zeker met zo'n mooi nummer als Hallelujah. Ook ik heb er eens een poging mee gedaan, die nog steeds in de jukebox staat. Misschien heb je daar iets aan. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 27/11/2009 : 10:14:16
|
Hoi Frans,
Ik heb in de jukebox geluisterd naar jouw uitvoering van Hallelujah. Als ik mijn uitvoering zo krijg dat ik er tevreden mee ben,(dat duurt nog minimaal 2 weken) dan wil ik dat ook wel op de jukebox zetten. Alleen, ik moet dan eerst uitzoeken hoe dat gaat. Je hoort nog van mij.
Met muzikale groet, Hans
|
|
|
Onderwerp |
|