Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 geluid van t3 opnemen bij filmen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

aberendse5
Average Member

104 berichten

Geplaatst - 07/12/2009 :  00:11:36  Toon profiel  Klik om aberendse5s MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Mogge Heren en Dames,

Een wat vreemde vraag misschien, maar ik kom er niet mee uit de voeten.
Ik wil graag een opname maken terwijl ik op de t3 speel. Maar hoe koppel ik de camera qua geluid aan de tyros?
door aan te sluiten op de koptelefoon, is een optie, maar dan hoor ik niet meer wat ik speel.....

Iemand een werkend idee?

Alvast dank aart

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 07/12/2009 :  08:25:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Het beste gebruik je op de Tyros de Line-out uitgangen.
Dit geeft de minste kans op vervorming.
Denk er om dat je altijd met het volume heel laag begint!!
Indien mogelijk sluit je een hoofdtelefoon aan op de camera.
Zo kun je meteen horen hoe het geluid binnen komt.
Overigens kun je de speakers gewoon aan zetten als je de hoofdtelefoon gebruikt.
Ga naar Function > Utility > Config2 > 1.
Met knoppen 3 en 4 kun je nu de speaker aan of uit zetten bij gebruik hoofdtelefoon.
Nog een mogelijkheid is om tevens op te nemen met de harddiskrecorder.
Dat geluid monteer je dan weer onder de film.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

appie21
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 07/12/2009 :  15:15:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van appie21  Klik om appie21s MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
ik zet meestal de hd recorder aan van de tyros als mede de (Web)Camera dan exporteer ik de wav via usb naar mijn pc
dan voeg ik de video en audio samen! (oke het is even prutsen met synchroniseren) maar dan heb je wel de beste audio kwaliteit.

http://www.keyboardspelen.nl

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 07/12/2009 :  15:51:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Ja, het antwoord van appie21 is inderdaad ook mijn methode. Voorbeeld resultaat kwaliteit: http://www.youtube.com/user/robbiedoesNL

Mijn camera heeft geen ingang (gewoon een Canon compactcameraatje), dus ben ik wel aangewezen op deze methode.

Mocht je een input op je camera hebben (bijv. een echte camcorder of iets dergelijks), dan zou je inderdaad de line out van de Tyros 3 op de line in van de camera aan kunnen sluiten (dus niet de mic input). Gebruik nooit de koptelefoonuitgang als signaal voor het opnemen van je geluid. Dat is echt waardeloos.

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 08/12/2009 :  21:55:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Het probleem met het later toevoegen van het geluid is dat ik tegen het einde een verloop tussen de het beeld en de audio krijg.
Dat treedt trouwens pas op ná het renderen.
Kan er dus weinig aan veranderen.
Groetjes,

aberendse5
Average Member

104 berichten

Geplaatst - 08/12/2009 :  23:56:03  Toon profiel  Klik om aberendse5s MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Toppie reacties,

ik ga er eens mee stoeien, en laat het "resultaat" zien en horen.

hartelijk dank.

Ps ik denk dat ik ies voor de oplossing van theplayer, lijkt het simpelst......

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 09/12/2009 :  17:40:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theplayer

Het probleem met het later toevoegen van het geluid is dat ik tegen het einde een verloop tussen de het beeld en de audio krijg.
Dat treedt trouwens pas op ná het renderen.
Kan er dus weinig aan veranderen.

Dit heeft denk ik meer te maken met het programma dat je gebruikt. Ik ken dit probleem niet. Ik gebruik overigens MAGIX Video deluxe 15 Premium.

Het kan veroorzaakt worden door een combinatie van software instellingen/camera specificaties en dan met name de frames per seconde instelling.
Bij de PAL standaard is dit 25 frames per seconde.
Bij de Amerikaanse NTSC standaard is het 29,97 frames per seconde.

Stel jouw camera neemt in PAL standaard op (25 frames per seconde) en je video software staat ingesteld op 30 frames per seconde, dan loopt je "gerenderde" video per seconde dus 5 frames voor op de originele timing.

Kortom, controleer je video instellingen in de videosoftware en vergelijk deze met de specificaties van de camera. Zorg ervoor dat de videosoftware op dezelfde hoeveelheid frames per seconde staat ingesteld. Dan moet het met de timing geen probleem zijn (mits je een slechte camera/computer hebt die bijvoorbeeld frames mist tijdens het opnemen, wat bijvoorbeeld heel goed mogelijk is als je via een webcam een live-opname maakt op de computer).

Ik hoop je hiermee een stap verder geholpen te hebben. Success!

Groetjes,

Robert

Bewerkt door robbiedoes op 09/12/2009 17:41:24

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 11/12/2009 :  19:59:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Robert,

Toevallig werk ik met hetzelfde programma. Wat mij overigens goed bevalt.
Maar ook aan de hardware zal het niet liggen.
Mijn camera is een van de betere van Sony.(DV-PC5E)
Mijn computer draait met een I7 processor met 6 gig geheugen en win7 (64 bits).
Het grootste gedeelte gaat goed, maar aan het eind treedt het verschil dan ineens op.
Maar ik zal alles eens nalopen en kijken of ik iets kan vinden.
Groetjes,

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 15/12/2009 :  01:44:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Ik neem aan dat je je Magix software dan (net als ik) geregisteerd hebt op de website van Magix. Je kunt dan aanmelden op de website van Magix en daar de nieuwste patches downloaden van jouw Magix Video versie. Wellicht dat dat nog verschil maakt m.b.t. jouw problematiek.

Bewerkt door robbiedoes op 15/12/2009 01:45:22

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 15/12/2009 :  08:03:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Zal het eens proberen.
Groetjes,

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 15/12/2009 :  20:37:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Mag ik me ook even er tegenaan bemoeien? Die Magix hé, nou ik kan je vertellen dat ik die na een schone installatie van Xp niet meer aan de gang kreeg, na contact met de supportdesk weer wel (PC liep niet meer vast erop) en dat was ook het enige ook, ook na patches geinstalleerd te hebben op aanraden van diezelfde desk. Weer het probleem aangekaart daar en dat was 3 weken geleden maar tot op heden geen reactie!! Ondanks toch in het verleden goede ervaringen met Magix. Maar laat ik maar stoppen want daar is het forum niet voor eigenlijk, sorry maar moest het even kwijt.
Groet, Bert

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 16/12/2009 :  12:18:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Heb weer eens een poging gedaan.
Met de line out van de tyros naar de ingang op de Camera.
Dacht dat het geluid wel meeviel.
Althans bij mij klinkt het wel aardig.
Ook bekijken? klik hier.
Groetjes,

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 16/12/2009 :  21:38:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Klinkt prima ,hoef je niks meer aan te doen

Gr,
Soryt

Niek
Average Member

197 berichten

Geplaatst - 17/12/2009 :  13:37:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi,

Zou graag hetzelfde willen doen maar dan met:
camera:Canon HV30
Software: Pinnacle Studio 14 Ultimate Collection
PC: Vista 64 bit, 8 Gb, NVidia G-Force 9600 GT, 1,4 TB (3x HD)

Heb redelijk wat ervaring met bewerking van Video (DV en HDV) maar heb nog nooit geluid geimporteerd wat ook synchroon moet blijven.

Elk advies is welkom, waarvoor bij voorbaat dank.

M.vr.gr
Niek

appie21
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 18/12/2009 :  11:37:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van appie21  Klik om appie21s MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi had jij bij die pinnacle ook een box voor S video op aan te sluiten? bijvoorbeel de breakout box
Dat ding is namelijk niet goed (met analoge video)
En heeft altijd vertraagd

en At theplayer

Gebruik jij de standaard piano of heb jij er een echo achter gezete(bewerkt) ik vind hem namelijk wel mooi klinken

Bewerkt door appie21 op 18/12/2009 11:42:51

Niek
Average Member

197 berichten

Geplaatst - 18/12/2009 :  13:37:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Appie21,

Aannemende dat je op mijn bericht reageerde..........
neen ik gebruik geen Moviebox, wewrk uitsluitend met digitale (SD of HDV)opnamen.

Je vraag over de piano heb ik niet begrepen.

Groet
Niek
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000