Auteur |
Onderwerp |
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 09/12/2009 : 16:47:48
|
Hallo allemaal, Ik heb nu de Alpen Party op de stick staan. Maar hoe moet ik dit nu laden?? Ik probeerde al van alles, en volgens mij staat het wel op de HD. Is er iemand die mij dat kan vertellen? De site van Frans heb ik bekeken, maar het lukt mij niet. Graag als het kan, stap voor stap vanaf het moment dat de stick in de T2 zit. Alvast bedankt. Gr; Peter. |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 10/12/2009 : 10:28:03
|
hallo Peter, ik heb een Tyros3 maar dit zal voor de Tyros2 wel hetzelfde zijn. Ik zou om te beginnen het bestand van de stick in een map op de HD van de Tyros zetten (Copy > Paste) zo ben je zeker dat dit altijd beschikbaar is. Indien het maar één voice is : "Voice Creator" > "Individual Load" > selecteer map op HD of USB-stick > selecteer de Voice in de map of in de library > "Assign" deze op een "empty XXX"-plaats ("Assign" = toewijzen aan een "empty"= lege plaats) > druk op "OK" > druk op "ExpansionBank" en selecteer de betreffende Voice > druk op "EXIT" je ziet nu de voice staan in het hoofdscherm
Zolang je geen andere "Library" inlaadt blijft deze Voice beschikbaar in je "Expansion bank". Om de Voice te bewaren zul je de "Library" moeten SAVEN via "Voice Creator" > "Library Save"
Indien je een ganse "Library" (bibliotheek) wenst te laden ipv. één voice moet je dit doen via "Voice Creator" > "Library load".
Indien je een registratie maakt met deze Voice moet deze Voice dan ook geladen zijn in de "Expansion Bank" om de registratie correct te laten werken.
Ik heb in het begin ook met deze materie geworsteld, doch met wat oefening en uitproberen lukt het wel.
groetjes eddy |
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 10/12/2009 : 12:08:44
|
Hallo Eddy, Ik kom er niet helemaal uit. Ik zie nu op het scherm Custom Voice en de HD1 Ook zie ik de 39 voices staan, maar als ik daarnu op druk,is alles weg, en zie ik alleen maar empty staan. Hoe ga ik nu verder als alles op het scherm staat?? gr; Peter |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 10/12/2009 : 20:36:46
|
hallo Peter,
ik ga ervan uit dat het inladen van voices bij Tyros2 en Tyros 3 hetzelfde is.
Ik heb te weinig gegevens om te proberen je te adviseren. Schrijf eens stap voor stap op wat je nu doet zodat ik wat meer inzicht krijg.
groetjes eddy |
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 11/12/2009 : 22:39:11
|
Hallo Eddy, Ze staan er op. Het waren 39 voices, en alleen laden via individual load, lukte dit. Ik zit noodgedwongen thuis, en heb nu eindelijk eens tijd om de T2 te leren. Ik zoek nu meer, en probeer nu iets meer.Tot het mis gaat,zo ook vandaag. Ik was gisteren bij Oostendorp, en daar hebben ze mij goed geholpen, en er wat nieuws op/ingezet. Helaas is er ook al wat van weg, waarschijnlijk een verkeerde knop ingedrukt. Ik zie het ook nergens meer staan. Mocht ik weer problemen tegen komen, meld ik mij weer op het forum. Eddy, bedankt voor je reactie en dat je mij wilde helpen. Groetjes; Peter. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 12/12/2009 : 16:50:29
|
hallo Peter,
"dat weer weg zijn" is misschien niet juist. Het kan goed zijn dat de bestanden nog aanwezig zijn, maar dat je ze niet ziet omdat je ze niet gekozen hebt.
Het item dat je wenst te zien moet altijd EERST gekozen worden om daarna zichtbaar te zijn.
Bvb. wanneer je "styles" zoekt moet je ook eerst één van de presetknoppen voor styles indrukken om dan naar de stylelocatie te gaan, idemdito voor de andere items zoals "songs", "voices", "multipads",enz...
Dus, een schijnbaar lege map is niet persé echt leeg.
Zo vlug mogelijk een BackUp maken van de (nieuwe) bestanden is zeker aangewezen, in geval van nood is het euvel zo verholpen.
Vrgr eddy |
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 12/12/2009 : 22:56:40
|
Dat klopt Eddy, Het staat nog op de stick, en die zat er gisteren niet in. Vandaar dat ik het niet kon vinden. Deze style's moet ik nog laden, eerst maar eens kijken hoe dat ook al weer moet. Weer bedankt voor je reactie. Gr; Peter.
|
Bewerkt door Peter H op 13/12/2009 00:46:05 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 13/12/2009 : 18:00:15
|
Hoi Peter,
Maak je het 's-avonds niet te laat met de zelfstudie van de T2?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Bewerkt door Hanswiel op 13/12/2009 18:00:32 |
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 13/12/2009 : 18:17:22
|
Het kan wel eens 2 uur worden, maar zoals je weet, heb ik nu tijd genoeg. maar,,,,,, kijk jij wel eens naar je mail?????????? groetjes en nog een fijne zondagavond. Peter. |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 20/12/2009 : 13:25:31
|
Beste Peter H. en Iedereen;
Ik heb zelf de Tyros 3, maar ik dacht dat het onderstaande ook voor de Tyros 2 gold.
Als je de "Expansion" knop gebruikt kom je in de "Preset Premium" directory. Deze folder is door Yamaha bedoelt voor de eigen uitgegeven Premium Packs en Premium Voices.
Ga je echter verder met de knop "UP" dan kom je in de bovenliggende "Preset" Directory. Hierin vind je ALLE met "Library Load" of met "InduviduaL lOAD" aangemaakte voices.
Dus vind je je voices niet terug, kijk dan onder de "Up" knop. naar de andere preset directory's.
Wederom de groetjes van... fboss |
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 20/12/2009 : 14:50:07
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door fboss
Ik heb zelf de Tyros 3, maar ik dacht dat het onderstaande ook voor de Tyros 2 gold.
Als je de "Expansion" knop gebruikt kom je in de "Preset Premium" directory. Deze folder is door Yamaha bedoelt voor de eigen uitgegeven Premium Packs en Premium Voices.
Ga je echter verder met de knop "UP" dan kom je in de bovenliggende "Preset" Directory. Hierin vind je ALLE met "Library Load" of met "InduviduaL lOAD" aangemaakte voices.
Dus vind je je voices niet terug, kijk dan onder de "Up" knop. naar de andere preset directory's.
Wederom de groetjes van... fboss
Hallo Frans, Het zal bij de T3 wel anders zijn. Ik zie die Expansion knop niet op de T2. Gr;Peter.
|
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 21/12/2009 : 12:27:12
|
Als je geinstalleerde voices zoekt in een "Preset" directory, en je ziet ze daar niet meer, dan toch maar de "Up" knop proberen.
Er kunnen meerdere directory's in de "Preset" zitten.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Wederom de groetjes van ... fboss |
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 21/12/2009 : 21:54:39
|
Oke Frans, Als ik op die Up knop druk, zie ik gewoon de standaard geluiden die er inzitten. Dus b.v verschillende orgel geluiden en piano enz. Het eerste wat ik zie is Normaal en Drums. De Drums is leeg, en bij Normaal zie ik de Alpen Party. Druk ik nog een keer, dan zie ik dus de verschillende instrumenten die in de T2 zitten. Ik neem aan dat je dit bedoelde. Gr; Peter. |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 21/12/2009 : 23:37:18
|
Hallo Peter,
Je hebt helemaal gelijk. Wat fboss bedoelt is alleen bij de Tyros 3 zo. De Tyros2 kent geen expensionvoices. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Peter H
Average Member
123 berichten |
Geplaatst - 21/12/2009 : 23:57:01
|
Oke Frans, Verschil moet er ook zijn tussen een T2 en een T3 GR; en fijne feestdagen. Peter. |
|
|
|
Onderwerp |
|