Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Waarom wijzigen mijn registraties?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 23/12/2009 :  11:40:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste forumleden,
Ik ben weer iets vreemds tegengekomen.
Mensen, die dit forum uitgebreid lezen, weten dat ik een gebruiker ben, die evenals vele andere spelers veel gebruik maakt van zelfgemaakte registraties. Maar omdat het bijna Kerst is, heb ik eerst mijn Kerstmap erbij gepakt, om die te registreren.
Bij het registreren van die Kerstmap heb ik regelmatig gebruikt van de ritme's, die al direct bij aankoop voor mij op de harde schijf zijn gezet. Nu is het probleem, op een gegeven moment, toen ik lekker bezig was met het registreren, haalde ik een eerder gemaakte registratie terug, en toen kwam niet meer het ritme terug, wat ik op de harde schijf had gekozen, hij gaf een standaard ritme aan, van de Tyros zelf. Een ritme dus, die ik zelf niet had gekozen. Hij kon dus het ritme op de harde schijf niet terugvinden. Vervolgens moest ik bij alle registraties waar ik dus harde schijfritmes had gebruikt, veranderingen aanbrengen. Ik moest dus weer aangeven, welke ritmes ik had gebruikt vanuit de harde schijf. Omdat het daar op de schijf een jungle van ritmes is, was dat ronduit vervelend, om het weer opnieuw te doen. Welk ritme had ik ook al weer gebruikt, e.d.
Hoe kan dat nu? Dat de Tyros, op een gegeven moment, zijn ritmes op de harde schijf niet kan terugvinden. Het werkt wel, want op dit moment blijven ze gelukkig staan. Misschien helpt dit, ik heb een beetje ritmes geherorganiseerd op de harde schijf, ik dacht dat dat wel kon. Dus de ritmes die ik gebruikt had, stonden op een andere plek, maar wèl op de harde schijf van de T3. Als dit inhoudt, dat ik na een groot aantal registraties, weer eens iets verander op de harde schijf van de T3, betekent dat dan, dat ik zomaar weer een tig registraties opnieuw moet doen. Dat zou ik niet geweldig vinden.
Maar op dit moment durf ik eigenlijk geen herfoldering meer te maken van ritmes uit angst, dat de Tyros de weg wederom weer niet kan vinden, naar mijn harde schijf-ritmes. Wat is de reden van deze Tyros-dwaling? Het zal mij benieuwen of andere Tyros-gebruikers dit ook al eens is overkomen. Ik had nu gelukkig maar een aantal registraties, waar ik harde schijfritmes had gebruikt, maar straks heb ik 20 mappen muziek, waar ik alle registraties moet veranderen.
Volgens mij, is dit probleem wel duidelijk geschetst.

Groetjes Piet

Ps. Ik wens iedereen fijne Kerstdagen en een voorspoedig 2010 toe.

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 23/12/2009 :  11:55:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Piet,

Je zegt het zelf al. Je hebt het een en ander gereorganiseert.
Dat houdt in dat sommige style's nu op een andere plaats staan,
OP EEN ANDERE PLAATS dan voorheen. Je registratie kan nu de style niet meer vinden.
Even opnieuw aan de slag dus.

Het is niet erg dat je dit overkomen is, dat overkwam ons allemaal wel eens. Vandaar dat we nu ook de oplossing weten.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Bewerkt door Hanswiel op 23/12/2009 11:55:35
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 23/12/2009 :  13:20:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hans,
Tja, ik vermoedde het ook al, dat dat de reden was.
Het heeft me wel terughoudender gemaakt, om nog weer te herfolderen op de harde schijf, om een beter overzicht te krijgen.
Maar dank je wel, voor je reactie.

Groetjes Piet

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 23/12/2009 :  18:31:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste mensen,
Wat ik ook graag wilde weten, wat nu eigenlijk de hoofdreden is, dat de Tyros het ritme op de harde schijf niet kon terugvinden. Het kan toch niet veroorzaakt worden, doordat de folder met het ritme, één of twee plaatsjes opschuift, omdat ik een nieuwe folder aanmaak. Bijvoorbeeld nu een folder met kerstmuziek. Of andere folders.
Wat ik gedaan heb, is de folder waar die harde schijf ritmes onder staan, een andere naam gegeven, zodat het mij duidelijker is, wat er allemaal onder staat. Ik verwacht dat die naamsverandering het probleem heeft veroorzaakt.
Anders zou je toch helemaal niets meer kunnen herorganiseren. Dus, ik ga maar geen namen van folders meer veranderen. ;-)

Groetjes Piet

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 25/12/2009 :  14:15:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,
een registratie is niet meer dan een opslag van "paden"
(wegwijzers dus)en instellingen.

Vanaf het moment dat je bestanden of mappen van plaats
verandert of zelfs maar één letter aan de naam van een bestand
wijzigt verliest de registratie het noorden.

Het is dus van belang om op voorhand goed na te denken over
de organisatie van bestanden en de mappenstructuur.

Sla alles op op de harde schijf van de Tyros en maak hiervan
regelmatig een backup op je PC, zodat in geval van nood
alles weer vlug te herstellen is.

VrGr
eddy

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 25/12/2009 :  16:30:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Eddy,
Fijn dat je zo met me meedenkt.
En ik begrijp het nu ook wel, denk ik.
Maar ik zit nog wel met die verplaatsing van mappen.
In principe kun je dat proces niet tegenhouden. Want zodra ik weer een muziekmap klaar heb, zet ik hem op de harde schijf, dus komt er steeds weer een map bij. En verplaatsen dus de mappen met de gebruikte ritmes ook weer.
Dus dat zal het probleem wel niet zijn. Het probleem lag volgens mij aan het feit, dat ik een map waaronder dat gebruikte ritme op de harde schijf stond, dat ik die folder dus een begrijpelijker naam heb gegeven. Toen kon ie hem niet meer terugvinden. Maar ik ben blij, dat ik het nu weet. Ik moest maar twee mappen herstellen. Straks zouden het er zo'n 25 zijn geweest... Puff. Voorzichtig zijn met de harde schijf en de organisatie van de mappenstruktuur. Helemaal duidelijk,
thanks... :-) Ik heb trouwens twee usb-sticks voor back-up en op de normale computer staat ook een back-up. Dus drie back-ups is wel voldoende. Ik moet alleen een beetje oppassen, dat ik tijdig een nieuwe back-up maak. Maar dat geldt voor iedereen.

Groetjes, Piet

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 27/12/2009 :  09:05:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Het erbij maken van mappen doet geen enkele 'afbreuk' aan de paden die je al hebt, immers een pad naar C:\Styles\German\Polka\Polka12.sty verandert niet ook al maak je er 30 mappen(folders) bij.

Zodra je de polka12.sty gaat verplaatsen naar een andere folder of je verandert de submap-naam 'German' in 'Duits' heb je wel een probleem gecreeerd.

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 27/12/2009 :  12:10:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel T-Rossie.

Dat bevestigt mijn gedachten, die ik er al over had.
En zo is dit Tyros-probleem ook weer opgelost... Thanks.

Groetjes, Piet

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  10:24:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,
de beste backups maak je via de PC.
op deze manier kan je gemakkelijk ganse mappen en hun volledige
inhoud naar de PC kopieeren.
Wanneer je via de USB-MemoryStick werkt moet je telkens
item per item kopieeren (Copy) en plakken (Paste)
van de Hd van de Tyros naar de Stick, dit is vrij
arbeidsintensief en onoverzichtelijk.
Desgewenst kan je nadien nog altijd de mappen van de PC
naar een stick kopieeren om te bewaren.

VrGr
eddy

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  11:02:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik heb zelf de mappen van mijn Tyros op mijn PC een aantal keren opnieuw en logischer ingericht.
Hierbij komen de volgende twee gratis programma's goed van pas:
Tyros Global Registration Bank Changer
Tyros Registration Memory Editor
Zie mijn reactie in een ander onderwerp:
http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2226&SearchTerms=europack

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  16:10:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frans en Eddy.
Ik heb inmiddels ook al backups via de verbinding Tyros/computer gemaakt. Maar ik wilde weten, of ik items via de usb-stick over kon zetten, met copy en paste. Dat lukte prima. Maar idd. met behulp van de computerverbinding gaan het stukken sneller. Op dit moment heb ik mijn harde schijf-menu behoorlijk overzichtelijk. In eerste instantie laat ik het nog maar zo. Maar Frans, bedankt voor die tip over de tools, misschien gebruik ik die nog wel een keer.
Zo, de Kerstmap staat weer in de kast, en ik ben weer aan het registreren met mijn "gewone" muziek.
Op een gegeven moment, word je toch wel gaar van steeds weer die zelfde Kerstmuziek. :-)

Groetjes, Piet
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000