Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Hier zakt mijn broek nou echt van af
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

laakies
Advanced Member

1615 berichten

Geplaatst - 27/12/2009 :  19:58:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Ik loop eens samen met mijn vrouw op een evenementje, en ga eens ff lekker ziten bij de afdeling "drankjes" terwijl we dan tevens een optreden van een keyboard-player kunnen horen.

Uiteraard ging ik ff wat meer poolshoogte nemen;
Qua apparatuur was prima, een Tyros 2, Technicskn7000, HK speakers, mengpaneel, dus daar was niksmis mee.

Toen ging de goeie man spelen.... werkelijk fantastich.... een en al midi-files.

right 1,2,3 en left stonden uit en maar akkoorden indrukken op de maat tjonge wat een toetsenist zou je zeggen.

Sorry voor mij zakt hier mijn broek af, alle apparatuur aanwezig en dan gewoon mee zitten bléren met een midifile, nee zo gebruik ik mijn tyrosje niet.

Dan maar wat minder qua spel, maar alles wat ik doe is wel REAL LIVE gespeeld.

Maar ben weer meer gemotiveerder thuis gekomen, om mijn live gespeelde songs te koesteren.

Gr Toine






Tyros 3 xxl + Stagepass 300

ROMANTIKO
Senior Member

542 berichten

Geplaatst - 27/12/2009 :  20:48:33  Toon profiel  Reageer met citaat
jaja TOINE,vind ik ook zielig maar zo heb ik er al meermaals meegemaakt,voor mij zijn dit geen muzikanten meer!! Leve LIVE!!
Ga naar bovenaan de pagina

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 27/12/2009 :  22:36:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Niet alles kan je te gelijk spelen met 10 vingers :P soms moet je wel eens met een midifile mee spelen ik speel ook wel eens van te voren de sporen 2 en 3 in en dan speel ik de melodie op 1 live en pak ik de akkoorden maar meestal speel ik ook wel live! maar bij sommige liedjes gaat het niet bijvoorbeeld bij het nummer C'est la vie van Rene Riva je kan moeilijk de trompetten en strings en melodie te gelijk spelen en dan nog eens de akkoorden dan kom ik 2 handen te kort :P maar ik ben het wel met Toine en Romantiko eens :)

Groetjes,

Daniel.
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 27/12/2009 :  23:23:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo heren,

Ik moet met zes vingers mijn brood verdienen, voor mij zijn de midifiles ideaal.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik wel een conservatorium opleiding van een jaar gehad heb. Spelen kan ik ook nog
Ik gebruik mijn spel i.c.m. met midifiles, klinkt nog goed ook.

O ja,
Ik geef ook les aan 25 cursisten.

Graag niet iedereen over 1 kam scheren.

Rene



Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Ga naar bovenaan de pagina

ROMANTIKO
Senior Member

542 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  00:39:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Niet verkeerd begrijpen aub;ik heb zeker niks tegen midifiles,integendeel ik heb er zelf meer dan 10.000 en deze zijn voor mij heel behulpzaam om te beluisteren en proberen mee te spelen en zo nieuwe songs te leren,daar ik geen bladmuziek kan lezen!!Maar iemand die zit op te treden en gewoon doet alsof dat hij speelt,dat vind ik pas zielig,groetjes RIKO
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

907 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  01:26:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Ach, misschien zit die goeie man hier ook wel op het forum...wie weet? En als die dat nu leuk vind...het is in ieder geval een Tyros liefhebber en dat is waar het om gaat nietwaar?

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 28/12/2009 01:27:29
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1615 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  11:02:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene

Hallo heren,

Ik moet met zes vingers mijn brood verdienen, voor mij zijn de midifiles ideaal.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik wel een conservatorium opleiding van een jaar gehad heb. Spelen kan ik ook nog
Ik gebruik mijn spel i.c.m. met midifiles, klinkt nog goed ook.

O ja,
Ik geef ook les aan 25 cursisten.

Graag niet iedereen over 1 kam scheren.

Rene



Kijk Rene, jij bent nu weer een uitzonderlijk geval
Ondanks je handicap toch nog muziek proberen te maken, daar neem ik WEL mijn petje voor af hoor!!

Maar ik bedoel, als je alleenmet midifiles meezingt, laat dan je hele imponerende keyboards thuis en neem alleen een goede zanginstallatie mee.

Ik vind dit afbreuk doen aan het "keyboardspelen" en zet iedereen op het verkeerde been.

Natuurlijk gebruik ikzelf ook midifiles om iets in te studeren, maar die keren dat ik optreed speel ik alles live, en klinkt het dan niet altijd zo mooi vol als met een midifile, of opnames met multitracking.

Maar voor mijn gevoel verlaat ik de zaal dan wel met voldoening en dat ik alles zelf heb gespeeld.
Maar ik doe mijn broek weer omhoog
maar ik wou het toch ff kwijt

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  12:36:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb het al dikwijls gezegt, maar ja, ik kreeg altijd een berg kritiek en vanalles naar mijn hoofd gegooit en was het zwarte schaap.
Maar enfin , ik heb mij erbij neergelegd, ik ben er wel klaar mee, met al die midifileplayers die in gans hun optreden geen noot spelen.
Voor de rest kan ik er wel mee leven dat er af en toe een midifile gebruikt wordt ( daar zijn ze voor gemaakt )

Enkele weken terug moest ik optreden in de C 1000 midden in de winkel voor een proefavond .
De mensen stonden vooraan, links en rechts en achteraan waar ik zat te spelen.
Stel je voor dat je dan niet live speelt, dan ben je de klos , want ze zien alles en bij mij mogen ze alles zien , heb er geen enkel probleem mee
Ben al terug geboekt voor de volgende proefavond + nog enkele andere opties.
sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1615 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  17:24:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Sis,

Dan sluit ik me maar aan bij het Zwarte Schaap

En als er meer (zwarte)schapen over de dam zijn volgen er meer....

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  18:31:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Er zit wel iets van waarheid in hoor.
Ik moest een keer drie keer alaaf als midifile maken, voor een zogenaamde collega.
Ik heb hem toen verteld, dat hij zelf maar een feestneus op moest zetten, en zich niet als muzikant moest voordoen.

Daar zakte ook mijn broek van af.

Rene

Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  19:22:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat jullie je allemaal te druk maken...
Heb al zoveel van dit gezeur (sorry, zo noem ik het even) gelezen dat ik nu heb besloten ook even te reageren

Een midi file is hetzelfde als een style. Je speelt het niet, maar toch hoor je het... Het enige verschil is dat je de style niet zelf gemaakt hebt en de midi file wel. Een midi file is in no-time omgezet naar een style. En soms lees ik weer van die discussies hier, en dan zitten jullie te zeuren over midi's maar gebruiken jullie toch zelf styles...

En iedereen gebruikt hier wel eens styles (of het nou thuis is of waar dan ook)

Oke, ik snap ook wel als hij echt niks speelde dat is ook niet goed, maar ja. Als je op youtube kijkt zie je ook mensen die alleen de styles gebruiken met een midifile eronder en dan maar akkoorden drukken en heel soms even wat strings of gitaar sound eronder... Daar heb ik geen problemen mee, ze zingen toch wel.

Gewoon laten die mensen, als zij daar blij van worden... Nooit meer heen gaan als je het niks vind en gewoon de volgende zoeken. Life must go on...

Gr. Menno

Bewerkt door Sneakyman op 28/12/2009 19:24:46
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1606 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  19:53:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik vind spelen met style´s toch wel heel erg verschillen met het afspelen van een Midi file.
Ik vind een Dj ook geen muzikant.

Soryt
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  20:43:42  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Ik vind spelen met style´s toch wel heel erg verschillen met het afspelen van een Midi file.
Ik vind een Dj ook geen muzikant.

Soryt


En dat is een waarheid als een zwart schaap
sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 28/12/2009 :  23:27:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Ach ja, zal wel weer aan mij liggen...

Jullie praten erover dat ze niet spelen, de style speel je ook niet. Dan kan je er net zo goed een computer naast zetten die alles voor je doet, want dat is het eigenlijks. 1 keer een akkoord aandrukken om de 2 of 4 tellen vind ik ook geen muziek spelen (of muzikant als je het zo wil noemen). Oke, bij veel zijn de melodien nog niet erbij gezet, maar als ze er gewoon bij gaan zingen dan vind ik dit wel optreden waardig. En hier wordt waarschijnlijk bij sommige mensen de midi alleen maar gebruikt voor melodien. Ik maak ook vaak de drum etc. in de midi.

Ik heb tenminste nu gezegt wat ik er van vind... Over een paar jaar hebben wij geen instrumenten meer nodig, kunnen de computers via onze gedachten het ook wel doen. (bestaat ook al soort van zulke technieken) Ik blijf tenminste gewoon genieten van mijn keyboard en maak mij niet druk om wat anderen wel niet doen. Zoals ik eerder ook al zei, als zij er plezier in hebben zo te spelen: mooi toch. Laat ze lekker. Ik doe mijn eigen ding wel of wat ik echt spelen vind.

Als iedereen van hiphop zou houden was de wereld ook saai geweest, waarom zou dit hier niet mee zijn?

Gr. Menno

(PS. Ik begrijp jullie ook wel, maar hier is al zovaak dingen over gezegd. Een beetje bedrogen komt het ook over als je zoiets ziet en je verwacht heel wat anders, maar ja dat gebeurt nou eenmaal in deze wereld...)

Bewerkt door Sneakyman op 28/12/2009 23:40:14
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1599 berichten

Geplaatst - 29/12/2009 :  13:24:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Goed zo Sneakyman, van een 17 jarige kunnen die
"ouwe rotten" nog wat leren. Je hebt een goeie kijk op deze materie.
Techniek staat niet stil en ook de muzikant zal mee moeten groeien, als hij "bij" wil blijven. Anders kunnen we beter terug naar het stenen tijdperk.
Grtz and happy future,
Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 29/12/2009 :  19:05:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind ook dat Sneakyman gelijk heeft.
Ga eerst eens naar de Antwerp Piano Bar kijken hoe ze daar SOMS met een midifile spelen, voor je iedereen over dezelfde kam scheert. Met een midifile spelen opent soms muzikale mogelijkheden. Waarom zou je je als pianist beperken en met je linkerhand alleen maar een akkoordje spelen?
Er is voor mij ook weinig kunst aan om een akkoordje te spelen (met juiste bas, uiteraard) en dan af en toe op A, B, C, D, Break... drukken.
Ik respecteer de keyboardspelers die met styles spelen en ook de keyboardspelers die met midifiles meespelen, zolang er geen playback aan te pas komt, is het voor mij allemaal goed.
Voor de show 3 keyboards meebrengen, om er dan alleen maar bij te zingen: dat vind ik niet correct, dan kan je evengoed alles op je i-pod zetten.
Muzikale groet,
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000