Auteur |
Onderwerp |
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 28/12/2009 : 18:07:51
|
Ik wil graag de voices van mijn dimms in een andere volgorde hebben. De klanken die ik veel gebruik wil ik vooraan hebben staan. Kan dit? Het duurt erg lang voor de 75 klanken ingelezen zijn. Kan ik ook een klank op de harde schijf zetten zodat ik de dimms hiervoor niet nodig heb? Dan is die klank meteen te gebruiken.
Groetjes,
Carola |
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 28/12/2009 : 18:27:58
|
Hoi Carola,
De dimms zijn nodig om de zogenaamde expansion voices te kunnen laden. De laadtijd is al veel beter geworden, ten opzichte van de Tyros 2. Je kan meteen gaan spelen, terwijl de externe voices geladen worden. Dus even beduld hebben, dit kan niet anders. En ehhh.......zo lang duurt het ook weer niet.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 28/12/2009 : 20:38:13
|
Hallo Carola, en Rene. Ik ben het eigenlijk helemaal met Carola eens. Het duurt inderdaad erg lang, voordat eindelijk de expansion-bank geladen is. En tja Rene, meteen gaan spelen, terwijl er geladen wordt. Als je nou eens veel expansion-voices onder je regist hebt staan, dan doen die het natuurlijk nog niet. Dus zodra je expansionvoices gebruikt, word je gedwongen om 7 minuten noodgedwongen te gaan wachten. Dat is de reden, dat ik dus ook geen expansionvoices gebruik bij de regist-banks. Maar ja, ik vind dat organvoicepack toch wel erg mooi, en ook die choralvoicepack. Ik ben bang, dat ik toch over een poosje overstag ga, en deze ga aanschaffen. En dan zal ik met grote tegenzin, die expansion-bank wel moeten gaan gebruiken. En iedere keer 7 tot 8 minuten moeten wachten. Anders kan ik er niet mee spelen. Ik begin op dit moment best de Tyros te begrijpen... Maar ik vind de expansion-bank de grootste misser van de Tyros... Oei, hier begin ik misschien een off-topic discussie. Maar, ik moest mijn irritatie hierover toch even kwijt...
Groetjes, Piet
|
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 28/12/2009 : 20:59:40
|
ps-je. Het is niet alleen irritatie hoor. Ik vind de Tyros een heel mooi apparaat, met prachtige geluiden. Maar de bediening vind ik soms ronduit omslachtig, en dat je zo lang moet wachten, tot je eindelijk eens kunt spelen, dat vind ik echt uit de tijd... Je had vroeger toch van die radio's, die een lamp hadden, die eerst warm moest worden, anders deed de radio het niet... Maar dat was ca. 1950... ;-)
Groetjes, Piet |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 28/12/2009 : 23:05:37
|
Via VOICE CREATOR -> LIBRARY EDIT kun je de voice library wijzigen. Met de TAB knoppen kun je vervolgens naar de Premium Voices gaan of (indien van toepassing) naar de Custom Voice. M.b.v. CUT en PASTE kun je geluiden verplaatsen. Dus om de eerste posities in de library vrij te maken kun je deze eerst verplaatsen naar bijv. de laatste locaties en daarna de eerste locaties vullen met de (primair) gewenste geluiden.
Wat de exacte laadvolgorde is weet ik niet (eerst Premium, dan Custom Voices??). Echter merk ik wel dat hij bij het laden van de Premium Voices dit wel in de volgorde doet zoals deze in de library staan. Dus vind je de Organ Pack geluiden belangrijker, dan kun je deze aan het begin van de library zetten zodat deze als eerste worden geladen.
LET OP!!! ========= Een opmerking is hier wel op zijn plaats. De locatie van een voice kan worden aangeroepen door een MIDI file of een style (zoals deze bijv. bij de Vocal en Organ packs worden bijgeleverd). Wanneer je de volgorde wijzigt, wijzigt ook de oproepcode van de voice en kan het zijn dat de meegeleverde styles niet meer goed werken/klinken.
Groetjes,
Robert (die uiteraard de mening deelt dat Yamaha hier nog steeds enorm stuntelt na alle ervaringen met de Tyros 2) |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 29/12/2009 : 00:32:07
|
Hoi New In Town,
Dat is inderdaad iets wat ik ook niet zo goed begrijp. We hebben onder onze vingers een fantastisch instrument, waar toch wat gedateerde technologie in gebruikt wordt:
Ik heb de hardeschijf eens uit het apparaat gehaald, en dat blijkt een IDE interface te hebben. Dit is een gedateerde langzame interface die al lang is vervangen in de computerwereld door S-ATA. De S-ATA standaard is vele malen sneller dan de verouderde IDE, en al jaren op de markt. En toch heeft ons jaar oude instrument de verouderde techniek.
Misschien meer relevant is het geheugen. Er wordt computergeheugen gebruikt voor de Tyros, maar wel het ernstig verouderde SDRAM type. In de loop van de jaren zijn al DDR en DDR2 langsgekomen, en zijn we onderhand aangekomen bij DDR3. Deze laatste is nog wat aan de prijzige kant, dus laat ik als voorbeeld de meer gangbare DDR2 standaard nemen.
DDR2 is minstens 8 keer zo snel als SDRAM (voor de computerkundigen: alleen kloksnelheid, niet naar timings gekeken). (DDR 3 is ongeveer 13 keer zo snel). Bedenk nu maar eens wat dat met je laadtijden zou kunnen doen!
Het wordt eens tijd dat Yamaha de nieuwere standaarden in zijn producten gaat gebruiken! Dat zal veel schelen in snelheid van het apparaat (en daarmee dus tevredenheid van de gebruiker).
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 29/12/2009 00:33:44 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 29/12/2009 : 07:30:32
|
Hoi,
Ik kan de frustratie wel begrijpen betreft het laden van de expansion voices.
Even als opm. hij laad eerst de expansion-packs in, daarna je overige Custom voices.
Bij mij is de laadtijd 12 minuten em 20 seconden (Organ-pack, Choir-pack, Trombone, Panflute, en 120 overige custom voices)
Ik zorg er altijd voor dat ik met liedjes begin (registraties) waarbij geen enkele van deze sounds inzitten, en die kunnen we toch allemaal wel bedenken niet dan.
Ondertussen is dan de expansion wel geladen.
Maar ik ben het met Rene en Robert eens, dat yamaha hier wel een punt heeft om dit sterk te verbeteren, en logischer moet maken, als ik zo de topics zie hoe vele mensen niet weten hoe deze op je tyros te zetten etc.
Maar mischien dat de T4 of hoe ie heten mag een betere struktuur in heeft.
Voorlopig zullen we het met dit systeem moeten doen, en als je gewent bent hoe hier mee om te gaan, valt het allemaal best wel mee.
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 29/12/2009 : 09:17:43
|
Hoi allemaal,
Ik zet eerst mijn T3 aan zodat ie laden kan. Dan mijn PC en ga ik naar dit forum.
Als ik het laatste nieuws gelezen heb, ga ik spelen op de Tyros.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
|
|
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 29/12/2009 : 10:47:51
|
Bedankt voor de vele reakties. Ik heb heel wat teweeg gebracht met mijn vraag. Zelf heb ik voor de Tyros alleen maar Technics keyboards gehad. Een stuk of 6 geloof ik. Als laatste de KN7000. Over allemaal was ik zeer tevreden. Er zijn natuurlijk de nodige verschillen. Tyros komt zeer goed uit de bus, maar Technics was z'n tijd ver vooruit. Er zijn toch ook nog verschillende pluspunten voor de Technics. Zeker de speakers. Bij de demonstratie van de Tyros kwam ik er na een uur pas achter dat het ding helemaal geen speakers heeft. Ongelooflijk! Maar ja, ze zijn gestopt met keyboards maken en het was tijd voor wat anders. Ik ben heel tevreden over de Tyros 3. Soms wil ik schijnbaar het onmogelijke. Ik zal me er bij neer moeten leggen. Ook bij mijn vraag. Ik ben er nl. achter gekomen dat het helemaal geen nut heeft om de voices te verplaatsen. De voices van de dimms doen het pas als de laatste is ingelezen! Ik gebruik bij mijn songs de klank Women Voice van, ik geloof, het Europack. Geweldig wat een klank. Ik zal me erij moeten neerleggen dat ik een minuut of 7 moet wachten. Ik ben benieuwd hoe het nieuwe choralpack klinkt, want ik ben helemaal weg van koor en zangklanken. Op de klank Women Voice na waren die een stuk beter bij de Technics! Ik moet nog gaan luisteren bij de winkel. Maar eerst goede speakers. Ik heb nu een stel geleende.
Groetjes,
Carola |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 29/12/2009 : 11:11:23
|
Hoi beste mensen... Ik vind het prettig te horen, dat veel mensen het met me eens zijn. En inderdaad, de T3 heeft zo veel mooiere klanken en klinkt veel voller, dat ik de nadelen van de T3 maar probeer te negeren. En geniet van de prachtige klanken, die dit keyboard heeft. Trouwens ook mindere, maar dat zijn er niet veel. Dus, ik vind de T3 geen misser, maar hij is nog lang niet perfect. En Carola, ook ik heb vele Technics keyboards gehad. Echter ik ben door persoonlijke omstandigheden blijven "hangen" bij de KN 6000, maar zelfs dat apparaat zat qua techniek overzichtelijker in elkaar dan deze T3. Maar ook ik heb noodgedwongen een Yamaha moeten aanschaffen, omdat Technics gestopt is, wat ik betreur. Maar het is niet anders. De KN 7000 kon ik tweede hands nog wel kopen, maar daar had ik geen zin meer in, omdat er geen back up meer is van de fabriek. Geen onderdelen meer e.d. En eerlijk is eerlijk, ik vond de Technics KN 7000, geen mooi design hebben. Het oogde voor mij totaal niet. Maar dat is voor iedereen weer anders. Ik ga in ieder geval zeer gemotiveerd door met deze T3. En zal straks toch overgaan, ondanks de prijs, tot het aanschaffen van de verschillende voice-packs. Ondanks de mooie orgels, die nu al in de T3 zitten, vind ik de sounds van het organ-voicepack ontzettend goed klinken. Tja, die heb ik nog nooit zo mooi in een Technics gehoord. Ach, om af te sluiten, volgens een bekende voetballer, elk voordeel heb z'n nadeel... Ik ga eerst wel een krantje lezen, voordat ik ga spelen. ;-)
Groetjes muziekvrienden, Piet.
|
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 29/12/2009 : 11:14:44
|
Hallo,
ik maak kleinere libraries met enkel de voices die ik echt wens te gebruiken.
Dit verkort de oplaadtijd aanzienlijk. nl.hoe meer voices en hoe groter de bestanden, hoe langer de oplaadtijd.
De reden voor de verouderde geheugentechniek is, volgens mijn gedacht, dat Yamaha de minst dure oplossingen, die toch nog voldoen, kiest. Ze maken een kosten/baten-rekening waarbij ze het evenwicht zoeken tussen kwaliteit en prijs, en waarbij de prijs doorslaggevend is wanneer de kwaliteit aan minimumeisen voldoet. Kan goed zijn dat ze ergens een oude stock,goedkoop, opgekocht hebben. En dan nog: wat moeten ze nog verbeteren aan een volgend model? Indien ze van de eerste keer een supermodel maken hebben ze in de toekomst geen argumenten meer om hun klanten nieuwe modellen te laten kopen.
Niet vergeten dat het commercie is en dat winst maken hierbij zeer belangrijk is. VrGr eddy
|
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 29/12/2009 : 11:58:51
|
Hallo,
Ik denk dat we eens even naar het verloop van de bouw moeten kijken. In september 2008 was de eerste Tyros 3 te horen. Op dat moment moet de ontwikkelingsfase dus al lang afgelopen zijn en is men al aan de bouw bezig. Die ontwikkelingsfase begint al op het moment dat zijn voorgangen in productie gaat. Dat was dus al eind 2005. Dan beginnen ze dus ook al alle spullen bij elkaar te rapen die op dat moment voor handen zijn. Dan kun je natuurlijk nog wel eens wat kleine wijzigingen aanbrengen, maar geen grote meer. Doe je dat wel, kun je weer opnieuw beginnen met je ontwikkeling. Eind 2006 zal dan vast staan wat er allemaal in komt. Je kunt dus niet verwachten dat dan de techniek van vandaag gebruikt wordt. Je loopt dus altijd achter en dat vind ik niet zo vreemd. Als je je vast houd aan: "Ja, maar straks komt.......", krijg je nooit iets voor elkaar. Dat gaat met alles zo en niet alleen met de Tyros 3. Als de bediening moeilijk is zou ik zeggen, lees eerst eens de handleiding goed door. Maar daar hebben de meeste geen tijd voor. Meteen spelen, op internet naar software zoeken en de harddisk vol zetten is kennelijk belangrijker. Gelukkig ben ik tevreden. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 29/12/2009 : 13:53:16
|
Helemaal mee eens Frans, je scoort wederom een punt. Ikzelf heb een T2 en in het begin was ik te veel bezig met er van alles op te zetten en deze zat zo bomvol dat wanneer ik 's avonds wilde spelen ik deze 's morgens al aan zette, ha ha. Totdat ik er achter kwam dat ik er maar ca 10% van gebruikte. Ik heb alles verwijderd en alleen dat er op gezet wat ik wilde gebruiken en nu staat deze binnen de 2 min paraat. De interne stylen en instrumenten zijn perfect voor bijna alle soorten van muziek. Het is nu eenmaal zo dat wanneer je vandaag een snelle pc koopt dat deze bij wijze van spreken morgen al weer traag is en dat zal met de Tyrossen niet anders zijn, het is maar net waar je je prioriteiten neerlegt. Ik ben in ieder geval nog steeds erg content met mijn T2.
Muzikale Groet Henk |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 29/12/2009 : 17:37:21
|
Hoi allemaal. Ja wat Eddy zegt, over die libraries, dat ga ik ook doen, een kleine library maken. Er komen straks alleen de sounds op de expansion, die ik echt de moeite waard vindt. Dus pas ik straks de library zeker aan. Er worden er nu heel veel geladen, waar ik niet eens mee speel... Die orgels die we op de download-site van Oostendorp konden downloaden, zijn orgels die er eigenlijk allemaal al in zitten. Als je op de voice-set de vibrato wegdraait, heb je precies dezelfde klassieke orgels. Even saven naar de harde schijf, en je hebt al weer zo'n acht sounds, die al niet meer op de expansion hoeven. En wat betreft dat euro-pack, daar zullen op den duur niet veel sounds van op de expansion blijven... Het is niet helemaal mijn genre muziek. En mooi hoor, die drum-kits, en die SFX-kit, maar het is allemaal extra ballast en kost allemaal laadtijd. Er af met dat spul, en bewaren op mijn computer. Zodra ik het organpack en de koren aangeschaft heb, komen deze er met voorrang op. Dan nog het panflute-pack. En daar ga ik het waarschijnlijk mee doen. Volgens mij kan ik daar heel ver mee komen met mijn wensen. Dan zal ik misschien nog zo'n 5 minuten moeten wachten. Maar daar kan ik mee leven.
Groetjes, Piet |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 30/12/2009 : 11:34:42
|
Hallo,
Als je wilt weten in welke volgorde de voices geladen worden, kun je tijdens het laden op de knop ExpansionVoices drukken. Je kunt dan precies zien welke voice geladen wordt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 30/12/2009 : 11:55:18
|
Even voor Frans en de andere belangstellenden. Ik heb gezien, dat je ook kunt aborten als je tijdens het laden op expansion drukt. Als je daarop drukt, dan stopt het laden, maar heeft ie dan helemaal niets geladen? Of stopt het proces en kun je wèl spelen met de dan al ingeladen voices? Als dat laatste het geval is, zet dan je favoriete voices op plek 1 tot 20. Zo hoef je dan niet het gehele laadproces af te wachten. Misschien is dit ook nog een idee... :-)
Groetjes, muziekvrienden Piet |
|
|
Onderwerp |
|
|
|