Auteur |
Onderwerp |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 01/01/2010 : 10:57:55
|
Hoi allemaal,
Allereerst alle forumleden een voorspoedig en muzikaal jaar toegewenst.
Een vraagje:
Wie van mijn leeftijdsgenoten (60-65 jaar) weet nog hoe de Duitse hit heette van een prachtig nummer met een klarinet.
Michel Voncken speelt hem ergens tijdens een demo. http://www.youtube.com/watch?v=OELd5fCIa_I
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Bewerkt door Hanswiel op 01/01/2010 11:03:34 |
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 01/01/2010 : 11:48:18
|
Hoezo Duits?!? Het nummer heet "Stranger on the shore" ps Hoort eigenlijk bij Overige onderwerpen. Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 01/01/2010 : 17:30:19
|
Hallo Hans Kijk eens in je MF, Bij mij staat hij er standaard in Grt. Frans |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 01/01/2010 : 17:59:53
|
Hoi Heiko en Frans,
Heiko bedankt. Wij wonen ons leven lang al pal naast de Duitse grens. Ik weet dus niet beter dan dat dit een Duitse hit was. In mijn herinnering hoorde ik dit nummer voor het eerst bij een Duits muziekprogramma van Chris Howland (Studio B). Ik zal toen 15 jaar geweest zijn.
Nu blijkt het een Engels nummer te zijn. Ook goed, ik geniet er evenveel van en is vanaf nu studie-object op de T3.
Frans, ook bedankt voor de tip. Heb er nu meteen de juiste sfeer bij.
Met muzikale groet, Hans
|
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 02/01/2010 : 18:24:35
|
Leuk en bekend muziekje. Is er op het internet een mogelijkheid om aan de bladmuziek te komen van bvb dit nummer? (al dan niet betalend?)
Andere vraag: ik bezit een aantal midi-files: Hoe kan ik op PC de scores (notenbeeld) uitprinten?
johan |
|
|
aldo
Starting Member
19 berichten |
|
JohnT3
New Member
21 berichten |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 03/01/2010 : 10:50:39
|
Hoi Johan,
[quote]Leuk en bekend muziekje. Is er op het internet een mogelijkheid om aan de bladmuziek te komen van dit nummer? (al dan niet betalend).[quote] Ja, dat kan. Zie hieronder. http://www.musicnotes.com/sheetmusic/mtd.asp?ppn=MN0063592&redir=yes
Je kunt dit (en vele andere nummers) zelfs transponeren in de door jou gewenste toonhoogte. Printen en afspelen gaat ook. Geweldige site.
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 03/01/2010 10:52:56 |
|
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 03/01/2010 : 14:36:05
|
Dank aan JohnT3 en Hanswiel: jullie leerden mij 2 interessante sites ivm bladmuziek kennen! Blijft nog mijn vraag over het uitprinten van de scores uit midifiles: Aldo heeft me al op weg gezet, doch hoe kan ik alleen de melodielijn, de akkoorden en de tekst afprinten, en niet de muziek van ale 16 kanalen?
Groeten en dank !!! Johan
johan |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 03/01/2010 : 15:40:08
|
Hallo Johan Als je Notationplayer bedoeld, dan kan je de midi openen met dit program. meestal opend hij dan in "all parts" maar je kan de instrumenten veranderen naar keuze,en dan zit er in de meeste gevallen wel een leuke melodielijn in die bruikbaar is om uit te printen, links in hetzelfe rijtje kan je zonodig de kruisen en mollen aanpassen naar eigen inzicht en wens. Veel printplezier. grt. Frans |
Bewerkt door F.van Holten op 03/01/2010 15:41:03 |
|
|
|
Onderwerp |
|