Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 premium voice
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 09/01/2010 :  16:35:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Zijn er die het ook opvalt dat bij gebruik van premium voices de begeleiding uit de maat gaat spelen ?
Valt vooral op bij SA voice HuhHahMW met Harmony aan.
Ik denk dat de processor van de T3 zn grens bereikt heeft wat betreft rekenkracht.

Gr.
Soryt

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 09/01/2010 :  17:20:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Het is mij nog nooit opgevallen.
Maakt het verschil welke type harmony je gebruikt?

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 09/01/2010 :  17:29:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Div Harmony settings geprobeerd,maar reageert hetzelfde (ritme slaat over)

Soryt

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 09/01/2010 :  17:35:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ga het zo eens proberen en laat je mijn ervaring weten...

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 09/01/2010 :  17:41:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Hmmm, hier hetzelfde...

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 10/01/2010 :  11:47:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi,

Ik heb het ook even geprobeerd,

Met harmony aan heb ik hier hetzelfde probleem.
als je erop gaat letten is het best wel irritant.

Wie legt dit voor aan Yamaha?? mischien dat het in een update verholpen gaat worden.

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 10/01/2010 :  12:24:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik denk dat muziekcentrum Oostendorp de aangewezen connectie is om dit bij Yamaha aan te kaarten.
Of iemand een ander idee?

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 10/01/2010 :  12:37:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Lijkt me ook de aangewezen kandidaat voor.

OF:

We maken flinke spandoeken en gaan met z'n allen in een protest mars (die niet overslaat) naar Yamaha in Japan, lijkt me tevens een gezellig uitje

Allemaal het keyboard mee in het vliegtuig en maken er een leuk feest van

Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 10/01/2010 :  13:04:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Dit probleem is bij mij al enige tijd bekend. Ene RonsonDenmark heeft september vorig jaar op YouTube een film geplaatst waarin dit probleem duidelijk hoorbaar is:

http://www.youtube.com/watch?v=cpFDWZSLCrg

Ik vraag mij af of Yamaha hier iets aan kan doen. Ik denk dat hier gewoon tegen bepaalde technische limieten wordt aangelopen. Hierbij denk ik aan de snelheid van het RAM geheugen en de multitasking eigenschappen van de gebruikte hardware.

Zelf gebruik ik nauwelijks de harmony functie (niet te verwarren met vocal harmony ). Wat dat betreft heb ik geen last van dit probleem, maar kan me heel goed voorstellen dat het ontzettend storend is. Helemaal als nagegaan wordt hoeveel betaald is voor het keyboard en de expansion voices...dan mag je er toch vanuit gaan dat je dit allemaal probleemloos kunt gebruiken zolang je binnen de polyfoniegrenzen blijft.

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 10/01/2010 :  13:07:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik heb dit gemeld via de site van Yamaha ( http://nl.yamaha.com/nl/support/contact/ ),ik wacht rustig hun reactie af.

Soryt

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 10/01/2010 :  13:41:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik zal het melden bij Oostendorp.

Met spandoeken... brr is nogal koud hè

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 11/01/2010 :  12:52:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb ook problemen gehad met expressie pedaal (volume regeling) haperd in sommige combinties met costum voice.
En ook bij het laden van de custom voices.

En tijdens een optreden spontane opnieuw opstart.
en dan weer opnieuw 7 min laadtijd. (Lekker @##@!@)

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 11/01/2010 :  16:29:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo heeft elk instrument wel iets het doet mij denken aan me oude Roland G600 die ook eens bij een optreden raar begon te doen met de drums het leek wel alsof er iemand met potten en pannen aan het slaan was door de muziek, en ook gebeurd het wel eens dat mijn Tyros-2 bij sommige accoorden een rare overgang maakt zo heb ieder instrument z'n foutjes.

Grtz,

Daniel.

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 11/01/2010 :  16:57:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Zojuist heb ik van Henk Oostendorp een e-mail gehad, waarin hij aangeeft dat het probleem doorgespeeld is aan Yamaha Duitsland.
Oostendorp heeft hier een contactpersoon.

Het probleem wordt daar serieus genomen en er is contact opgenomen met Yamaha Japan.

Het wordt eventjes afwachten nu.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

johanvdw
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 12/01/2010 :  11:21:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb ruim 10 jaar geleden de TECHNICS KN-6500, de scats en de humanvoices zijn destijds al formidabel, ongelooflijk goed!! Yamaha steunt toch ook TECHNICS, waarom kopieert zijn dan niet? Vind toch matig van TYROS 3 voor de prijs.

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 12/01/2010 :  15:49:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Johanvdw,

Dan zou ik 'm ook niet kopen.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000