Auteur |
Onderwerp |
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 09/01/2010 : 16:35:50
|
Zijn er die het ook opvalt dat bij gebruik van premium voices de begeleiding uit de maat gaat spelen ? Valt vooral op bij SA voice HuhHahMW met Harmony aan. Ik denk dat de processor van de T3 zn grens bereikt heeft wat betreft rekenkracht.
Gr. Soryt |
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 09/01/2010 : 17:20:11
|
Het is mij nog nooit opgevallen. Maakt het verschil welke type harmony je gebruikt?
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 09/01/2010 : 17:29:45
|
Div Harmony settings geprobeerd,maar reageert hetzelfde (ritme slaat over)
Soryt |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 09/01/2010 : 17:35:20
|
Ga het zo eens proberen en laat je mijn ervaring weten...
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 09/01/2010 : 17:41:14
|
Hmmm, hier hetzelfde...
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 10/01/2010 : 11:47:08
|
Hoi,
Ik heb het ook even geprobeerd,
Met harmony aan heb ik hier hetzelfde probleem. als je erop gaat letten is het best wel irritant.
Wie legt dit voor aan Yamaha?? mischien dat het in een update verholpen gaat worden.
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 10/01/2010 : 12:24:08
|
Ik denk dat muziekcentrum Oostendorp de aangewezen connectie is om dit bij Yamaha aan te kaarten. Of iemand een ander idee?
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 10/01/2010 : 12:37:37
|
Lijkt me ook de aangewezen kandidaat voor.
OF:
We maken flinke spandoeken en gaan met z'n allen in een protest mars (die niet overslaat) naar Yamaha in Japan, lijkt me tevens een gezellig uitje
Allemaal het keyboard mee in het vliegtuig en maken er een leuk feest van
Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 10/01/2010 : 13:04:08
|
Dit probleem is bij mij al enige tijd bekend. Ene RonsonDenmark heeft september vorig jaar op YouTube een film geplaatst waarin dit probleem duidelijk hoorbaar is:
http://www.youtube.com/watch?v=cpFDWZSLCrg
Ik vraag mij af of Yamaha hier iets aan kan doen. Ik denk dat hier gewoon tegen bepaalde technische limieten wordt aangelopen. Hierbij denk ik aan de snelheid van het RAM geheugen en de multitasking eigenschappen van de gebruikte hardware.
Zelf gebruik ik nauwelijks de harmony functie (niet te verwarren met vocal harmony ). Wat dat betreft heb ik geen last van dit probleem, maar kan me heel goed voorstellen dat het ontzettend storend is. Helemaal als nagegaan wordt hoeveel betaald is voor het keyboard en de expansion voices...dan mag je er toch vanuit gaan dat je dit allemaal probleemloos kunt gebruiken zolang je binnen de polyfoniegrenzen blijft. |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 10/01/2010 : 13:41:13
|
Ik zal het melden bij Oostendorp.
Met spandoeken... brr is nogal koud hè
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 11/01/2010 : 12:52:54
|
Ik heb ook problemen gehad met expressie pedaal (volume regeling) haperd in sommige combinties met costum voice. En ook bij het laden van de custom voices.
En tijdens een optreden spontane opnieuw opstart. en dan weer opnieuw 7 min laadtijd. (Lekker @##@!@)
|
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 11/01/2010 : 16:29:35
|
Zo heeft elk instrument wel iets het doet mij denken aan me oude Roland G600 die ook eens bij een optreden raar begon te doen met de drums het leek wel alsof er iemand met potten en pannen aan het slaan was door de muziek, en ook gebeurd het wel eens dat mijn Tyros-2 bij sommige accoorden een rare overgang maakt zo heb ieder instrument z'n foutjes.
Grtz,
Daniel. |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 11/01/2010 : 16:57:10
|
Zojuist heb ik van Henk Oostendorp een e-mail gehad, waarin hij aangeeft dat het probleem doorgespeeld is aan Yamaha Duitsland. Oostendorp heeft hier een contactpersoon.
Het probleem wordt daar serieus genomen en er is contact opgenomen met Yamaha Japan.
Het wordt eventjes afwachten nu.
|
|
johanvdw
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 12/01/2010 : 11:21:42
|
Heb ruim 10 jaar geleden de TECHNICS KN-6500, de scats en de humanvoices zijn destijds al formidabel, ongelooflijk goed!! Yamaha steunt toch ook TECHNICS, waarom kopieert zijn dan niet? Vind toch matig van TYROS 3 voor de prijs. |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 12/01/2010 : 15:49:18
|
Hallo Johanvdw,
Dan zou ik 'm ook niet kopen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Onderwerp |
|