Auteur |
Onderwerp  |
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 11/01/2010 : 17:49:28
|
Hoi allemaal,
Een maand geleden kocht ik voor de T3 via de downloadsite van Yamaha twee panfluit SA2 voices.
1. panflute Latin 2. panflute Ballad
Hoe ik ook luister, voor mij klinken beiden hetzelfde. Zijn er meer forumleden of andere Tyros 3 gebruikers die dat ook vinden?
Als dat niet het geval is, wat zou dan de oorzaak kunnen zijn (zouden het mijn oren zijn) dat ik wel vind dat ze hetzelfde klinken.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
|
Soneg
Advanced Member

1632 berichten |
Geplaatst - 11/01/2010 : 18:41:48
|
ik had het idee dat ze verschillend reageren op aanslaggevoeligheid.
Soryt |
 |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten |
Geplaatst - 11/01/2010 : 22:57:49
|
Het verschil is een beetje als de Live ConcertGrand, en de Live PopGrand. De latin panfluit is iets scherper waar de balladpanfluit wat warmer is (vooral het aanblazen) Daarnaast is het grootste verschil zoals Soryt al zegt: De aanslag.
De latin panfluit krijgt een overtoon als je hard aanslaat, de ballad fluit niet.
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
 |
|
Raysyl
Average Member

234 berichten |
Geplaatst - 12/01/2010 : 08:16:18
|
Normaliter maakt een panfluitist gebruik van 1 panfluit . De panfluit kan je op verschillende manieren aanzetten,en bespelen. Deze manier van articulaties worden dan op deze manier geplaatst in de tyros. De articulatie bespeel je dan namelijk met je manier van aanslag op de toetsen. Groetjes |
 |
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 12/01/2010 : 10:40:19
|
Hoi,
Ok. Bedankt voor de uitleg.
Met muzikale groet, Hans
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 12/01/2010 : 11:42:42
|
Het is jammer dat Yamaha geen SA informatie voor de premium voices vermeld, zoals dit wel bij de ingebouwde SA voices het geval is. Was toch niet zo moeilijk geweest.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
richard001
Average Member

396 berichten |
Geplaatst - 13/01/2010 : 11:50:35
|
Belangrijkste verschil tussen de 2 fluiten is volgens mij het gebruik van de sa2 knoppen. Bij de Ballad geeft knop Art. 2 een slide-effect en bij de Latin een glissando (bij aanslag en loslaten)
Vriendelijke groet
Richard van Straten |
 |
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 24/01/2010 : 14:00:59
|
OK Bedankt voor de reacties. Ik experimenteer nog even.
Met muzikale groet, Hans
 |
|
|
Onderwerp  |
|