Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Boxen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 15/01/2010 :  14:06:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo forumleden
Ik heb het plan om de Yamaha HS50M boxen aan te schaffen, maar vanwege de kleur en de vorm vind ik ze niet zo staan in mijn huiskamer waar het keyboard staat, is het nu mogelijk om deze boxen te combineren met mijn huiskamer audio installatie, dan kan ik de boxen daarvan wegdoen en de Yamaha boxen verdekt opstellen (zo staan mijn audioboxen nu ook), kunnen de audio apparatuur en het keyboard door 1 deur met deze boxen en hoe zou de aansluiting moeten verlopen ??
grt
Frans

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 15/01/2010 :  14:19:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zou mijn meubilair aanpassen aan de speakers!
Leg er anders een (tafel)kleedje over wanneer je niet speelt of knutsel een houten "hoesje" in elkaar, maar lever alsjeblieft niet in op het geluid, anders kun je net zo goed de originele Tyrosspeakertjes gebruiken!
Grtzz, Heiko
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 15/01/2010 :  14:44:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Heiko bedankt voor je snelheid
Het punt is dat ik liever twee boxen heb staan dan vier stuks.de T3 blijft uiteraard op de Yamaha boxen aangesloten plus basbox , maar kan ik af en toe ook de radio enz. er op laten spelen.
grt.
Frans
Ga naar bovenaan de pagina

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 15/01/2010 :  15:36:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Frans, dat gaat mijns inziens niet zomaar lukken. Jouw boxen van de huiskamerinstallatie zijn hoogstwaarschijnlijk passief. Dat houdt in dat de boxen aangesloten moeten worden op een (eind)versterker en het keyboard moet dan op de line-in (ook wel AUX-in of CD-in) van de versterker aangesloten worden.

De HS50M (ik heb zelf de HS80M) zijn actieve speakers. Dit houdt in dat in de speaker een versterker zit. Dat geeft de mogelijkheid om de boxen rechtstreeks op het keyboard of een mengpaneel aan te sluiten zonder dat hier een versterker tussen hoeft (sterker nog: GEEN versteker tussen MAG, mits je huidige versterker een line-out heeft; een onversterkt eindsignaal die je aan de HS50M kunt aanbieden).

Wat het design betreft: je moet ervan houden en het moet inderdaad bij je interieur passen, maar ik vind de boxen qua kleur erg mooi (zwarte kast met witte speaker). Lekker strak en modern!

Bewerkt door robbiedoes op 15/01/2010 15:36:33
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 15/01/2010 :  19:59:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Robbiedoes
Bedankt voor je duidelijke uitleg in deze
Blijft er niets anders over om de Yamaha boxen ook verdekt op te stellen, het zwart met wit spreekt mij persoonlijk niet zo aan, maar ja, je gaat voor het geluid, en dat blijft dan toch het belangrijkste.
grt.
Frans
Ga naar bovenaan de pagina

Jodecra
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 16/01/2010 :  12:25:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zou graag met één passieve LS box (mono) on stage met mijn tyros repeteren. Hoe kan ik één van mijn beide Stagepas 300 -boxen passief aansluiten aan de Tyros 3? Kan iemand mij helpen?
Ga naar bovenaan de pagina

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 17/01/2010 :  10:48:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Jodecra, ik begrijp de reden en inhoud van je vraag niet helemaal. Aangezien je in het bezit bent van de Stagepass 300 boxen, neem ik aan dat je wel weet hoe het werkt om deze te gebruiken en aan te sluiten????

Van de standaard TRS-MS02 speakerset, zijn de hoog/mid speakertjes uiteraard passief en de basspeaker actief. Echter zijn deze hoog/mid speakers van een dusdanig laag vermogen (20 Watt) dat hiervoor in de Tyros 3 een kleine versterker is ingebouwd om deze te versterken. Wanneer echter een zware speaker als de Stagepass 300 (100-150 Watt) hierop wordt aangesloten zul de je interne versterker van de Tyros 3 beschadigen.

Het is dus geenzins mogelijk om een Stagepass 300 box direct op de Tyros 3 aan te sluiten. Het zijn immers passieve boxen die een flink stuk zwaarder zijn dan de standaard TRS-MS02 set van Yamaha voor de Tyros 2/3.

Er zal in dit geval altijd gebruik gemaakt moeten worden van een eindversterker, waarbij de line out van de Tyros 3 wordt aan gesloten op de line-in van de versterker (al dan niet met tussenkomst van een mengpaneel). Of je dan één box (mono) of twee boxen (stereo) aansluit maakt niet veel uit. Bij het gebruik van één box adviseer ik je wel om het kanaal van de versterker waarop geen box is aangesloten op "0" te zetten.

Mocht je behoefte hebben aan monitoring op het podium, kun je er eventueel ook altijd aan denken om een TRS-MS02 set te gebruiken.

Bewerkt door robbiedoes op 17/01/2010 10:49:13
Ga naar bovenaan de pagina

Jodecra
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 08/02/2010 :  17:22:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Robbiedoes,
hartelijk dank voor je stevige reactie. Sorry voor mijn laattijdige reactie.
Wat heb ik nodig: een heel lichte en/of kleine set luidsprekers voor mijn repetities met de Tyros3. Ofwel mono ofwel stereo. Mijn set TRS-MS02 vind ik te broos om mee te nemen, mijn set stagepass 300 te zwaar. Trappen op, trappen af, enzo.
Ooit zag ik op internet een keyboardspeler op tyros die twee heel kleine speakertjes elk op een micro-voet gebruikte als monitors. Soort BOSE-achtige toestanden? Ik weet het niet.

Wie kan mij helpen op mijn zoektocht aub?
Grt
Jodecra
Ga naar bovenaan de pagina

Ascom
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 11/02/2010 :  13:40:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi ik werk al jaren met de Logitech Z 2300 als speakers dit werkt perfekt
is niet zwaar en de klank is heel goed.
Met optredens gebruik ik de JBL PRX serie is een p/a systeem dit is echt geweldig.
grt
Henk

henk
Ga naar bovenaan de pagina

ROMANTIKO
Senior Member

530 berichten

Geplaatst - 11/02/2010 :  13:52:34  Toon profiel  Reageer met citaat
hey JOHAN,de boxjes die je bij mij hebt gezien zijn aktief,dus kan je ook met één enkele aan de slag!!groetjes RIKO
Ga naar bovenaan de pagina

pianoplayer
Average Member

119 berichten

Geplaatst - 11/02/2010 :  17:23:48  Toon profiel  Reageer met citaat
en dit?:
http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=957&ParentId=33
Of het goed is weet ik niet.
groetjes,

Jurgen
Ga naar bovenaan de pagina

ROMANTIKO
Senior Member

530 berichten

Geplaatst - 11/02/2010 :  17:36:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Jurgen ziet er leuk uit,maar ik zie nergens geen prijs??gr RIKO
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 11/02/2010 :  21:04:46  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ROMANTIKO

Hey Jurgen ziet er leuk uit,maar ik zie nergens geen prijs??gr RIKO


Ik zag in Duitsland een prijs van 129 euro .
En dit voor 2 x 2.5 watt , totaal 5 watt
Da's wel even schrikken toch voor zo'n kastje ...
sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000