Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 DVD Tyros 3 Workshop Ruud
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 26/01/2010 :  19:12:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Vanmiddag gooide de postbode een pakketje van Muziekcentrum Oostendorp door de brievenbus.
Aan de vorm zag ik meteen dat het een DVD moest zijn.
En... yep: de eerder beloofde Workshop DVD.

Alles ziet er keurig uit, van de DVD hoes tot en met de DVD zelf: full color.
De techniek zorgt voor een bijna professionele opname,de 90 minuten belooft wat.

Presentator Ruud van den Berg, blijkbaar "onze" Ruud van het forum, ontpopt zich als een ware coach om tal van de Tyros 3 mogelijkheden te verduidelijken.
Hoe moeilijk zo iets is, weet ik uit mijn eigen docent ervaring, maar hij doet dan toch maar mooi.

Helaas word ik niet veel wijzer van deze DVD.
Alle onderwerpen zijn in voorgaande DVD's van Muziekcentrum Oostendorp, al of niet gekocht, op een of andere manier aan de orde geweest.
Misschien is mijn niveau inmiddels al te hoog om nog iets te leren van de de verschillende onderwerpen die Ruud behandelt.

Het mee spelen met zijn midi's is leuk, maar voor mij onduidelijk wát nu de midi file doet en wát Ruud.
Het ontbreken van de de workshop bestanden zal hier ongetwijfeld debet aan zijn.
Het is eventjes wachten op deze bestanden via de klanten downloads.
De DVD heeft het overigens, bij de aftiteling, over een aparte CD met bestanden. Deze is er echter niet.

Toch bedankt Muziekcentrum Oostendorp en Ruud voor jullie tijd en inzet!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 26/01/2010 19:46:54

appie21
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 26/01/2010 :  20:12:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van appie21  Klik om appie21s MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Het is mijn eerste workshop DVD Heb nooit een tyros 2 gehad dus dit was echt nieuw. Ik heb hem nog niet helemaal bekeken maar er staan toch wel leuke dingen op!

Ik ben er tevreden mee!

Team oostendorp bedankt!

http://www.keyboardspelen.nl

Bewerkt door appie21 op 26/01/2010 20:13:16
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 26/01/2010 :  21:05:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Zodra je de workshop-bestanden hebt kunnen downloaden via klantendownloads, zal een en ander je wat duidelijker zijn. Deze bestanden horen echt bij de dvd en m.b.v. de registraties kun je de songs zelf spelen (volgen hoofdzakelijk de standaard OTS-instellingen).

Op de dvd speel ik alles zelf live. Een midi-file loopt niet mee. Wel is in iedere registratiebank de song(midi-file) oproepbaar zodra de eerste registratie wordt gekozen.
Alleen tijdens de laatste song op de dvd heb ik er bewust voor gekozen de midi-file af te spelen en een tweede stem met alleen mijn rechter hand mee te spelen.

De midi-files zijn echter in 1 keer live ingespeeld op de Tyros3 zelf, zonder nabewerking. Gewoon dus de rec-knop in de midisectie ingedrukt en spelen maar m.b.v. de registraties en de stop-knop ingedrukt als ik klaar was. Hiervan zijn ook wav-bestanden en mp3-bestanden gemaakt en in de downloads te vinden.

Het is de bedoeling dat er nog bladmuziek van de midi-files wordt gemaakt, maar de mogelijkheden daarvoor zoekt Henk nog uit i.v.m. auteursrechten e.d.
In het display van de Tyros3 is echter wel zichtbaar welke akkoorden ik gebruik, zodat degene die dat zonder bladmuziek kan de songs met de registraties kan oefenen en (mee)spelen.

Groet, Ruud

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 27/01/2010 :  11:31:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Ruud
Leuke DVD en duidelijke uitleg, proficiat Oostendorp en Ruud
grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 27/01/2010 11:33:25

ROMANTIKO
Senior Member

563 berichten

Geplaatst - 27/01/2010 :  16:19:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Ruud en het ganse team voor deze zeer interessante dvd,groetjes ROMANTIKO

ROMANTIKO
Senior Member

563 berichten

Geplaatst - 27/01/2010 :  19:14:34  Toon profiel  Reageer met citaat
vraagje??:zijn de bestanden voor de workschop dvd reeds te downloaden via klantendownloads,ik kan ze momenteel nog niet vinden??groetjes ROMANTIKO

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 27/01/2010 :  21:44:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook ik wil het team Oostendorp en Ruud bedanken voor de Dvd! Chapeau mannen! Kwam gisterenavond thuis van werk en jawel hoor, in een adem uitgekeken! Heb weer heel wat huiswerk te doen, da's niet erg hoor! Gewoon een sport om mijn T3 beter te leren kennen, maakt niet uit hoe lang je erover doet, je vrouw kon je ook niet in een dag!

Ga zo door, groet, Bert

klinkt als
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 27/01/2010 :  22:19:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede dvd, was voor mij een verduidelijking op een aantal punten.

Dank aan de makers van deze dvd!

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 28/01/2010 :  10:01:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank U wel Ruud ,en het team van Muziekcentrum Oostendorp , weer mooi werk geleverd , rustig en prachtig uitgelegd.

mvg
paulmuz

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 28/01/2010 :  22:35:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Op dit moment (28 januari 2010, 22.30u)staan de workshop-bestanden onder Klanten Downloads.
Echter onder een verkeerde hoofdmap/naam ingepakt.
Ik raad aan om deze nog niet te downloaden.

Ik heb Henk gevraagd het onder de juiste naam (W-ShopT3 Ruud) te plaatsen.
Deze map (Hoofdletter gevoelig) moet exact zo heten, anders werken de verwijzingen in de Registraties niet.

Tot nader bericht.

Groet, Ruud

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 28/01/2010 :  23:25:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Fijn, zo'n bericht, tot het laatste toe begeleiding! Weet je tenminste zeker dat er niets fout kan gaan.

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 29/01/2010 00:16:11

appie21
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 29/01/2010 :  11:16:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van appie21  Klik om appie21s MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertus

Fijn, zo'n bericht, tot het laatste toe begeleiding! Weet je tenminste zeker dat er niets fout kan gaan.

Groet, Bert

bedoel je begeleiding onder de linker hand? of rechterhand?
:)

Ga vanmiddag eens een kijkje nemen in de klanten download

http://www.keyboardspelen.nl

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 29/01/2010 :  11:59:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo muzikale vrienden.
Ik heb die veelgeroemde dvd nog niet... snik, snik.
Loopt de postbezorging achter in Kampen?
Terwijl ik zo dichtbij woon... :-)

Groetjes, Piet

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 29/01/2010 :  13:25:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat een service... :-)
Nog maar net een uurtje bovenstaand mailtje gepost.
Of ik word al gebeld door Henk Oostendorp.
Het blijkt, dat ik vergeten ben om wel of geen mailing aan te vinken. Of het vinkje stond abusievelijk aan.
Vandaar, dat ik nog niets ontvangen had.
Het wordt gecorrigeerd, zodat ik ook zeer binnenkort mee mag genieten van deze dvd.
Dank je wel Henk, en het team van Oostendorp.

Muzikale groetjes, Piet

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 29/01/2010 :  14:18:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal en Ruud
ik heb net de W-ShopT3Ruud gedownload (331MB) uitgepakt, en krijg dan een bestand waar ik niets mee kan doen.
Is het nog niet helemaal goed, of licht het aan mijn werkwijze.
grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 29/01/2010 14:25:28

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 29/01/2010 :  14:44:43  Toon profiel  Reageer met citaat
De DVD workshop-bestanden zijn nu onder de juiste bestandsmapnaam te downloaden via Klanten Downloads van de ty3.nl website.
Onder de bestanden bevindt zich ook een pdf-bestand met de onderwerpen die behandeld zijn tijdens de workshop. Hierin worden nog eens stap voor stap de verschillende handelingen beschreven.

De bestanden moeten in de map W-ShopT3 Ruud staan en als zodanig op de Rootdirectory van de Tyros3 Harddisk en/of USB stick worden gekopieerd. (De Rootdirectory is de hoofdmap).

Als u de workshop-bestanden uitsluitend via de USB stick wilt gebruiken, dient u de registraties uit de map Registraties USB te gebruiken.

Gebruikers die via de browser Internet Explorer hebben gedownload dienen de volgende handelingen te verrichten.
1) Het gedownloade bestand W-ShopT3 Ruud uitpakken (unzippen).
2) Het uitgepakte bestand hernoemen door de extentie .zip eraan toe te voegen.
3) Het nu verkregen bestand W-ShopT3 Ruud.zip uitpakken (unzippen).
Nu heeft u de juiste bestandsmap met downloads tot uw beschikking om, zoals boven beschreven, naar de Tyros3 Harddisk en/of USB stick te kopiëren.

Kennelijk ligt dit aan de browser Internet Explorer. Overige browsers hebben de extra tussenstap, voor zover nu is nagegaan, niet nodig.

Veel succes met de bestanden en ik hoop dat het u zal bevallen.
Groet, Ruud
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000