Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Betreft de meerwaarde van de voice-editor...
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 11/02/2010 :  17:35:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo muziekvrienden.

Ik heb vanmorgen de moeite genomen om de bijgeleverde cd-rom, die al enkele maanden lag te verstoffen op de kast, eens in de gewone computer te stoppen... Ik was vooral nieuwsgierig naar de voice-editor, en vroeg me af, of ik er nog wat aan had. Na het installeren van het programma, had ik problemen met het inladen van de voices naar de gewone computer. Ik kreeg steeds een melding van een time-out. En moest de aansluiting controleren. Na controle, gaf ie steeds dezelfde melding. Dus echt daadwerkelijk een voice aangepast heb ik nog niet. Maar ik zag al wel het scherm waar de gewenste voices op aangepast kunnen worden. Met daarop de aanwezige edit-mogelijkheden. Toen kreeg ik toch het gevoel, dat er niet wezenlijk meer op veranderd kan worden, dan dat je al met de voice-set kunt doen, op het keyboard zelf. Is dit een juiste gedachtengang?
Dus zou ik willen weten: heeft deze voice-editor meerwaarde voor de T3-muzikant? Anders ben ik van plan dit programma niet meer op te starten, en er geen energie meer aan te besteden. Wie weet me er meer over te vertellen?
Waarom wordt dit programma eigenlijk extra meegeleverd?

Groetjes, Piet.

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 12/02/2010 :  15:46:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Om het programma aan de praat te krijgen is het van belang dat je eerst Setup uitvoert om de Midi in en Midi out poort aan te wijzen, anders weet het programma niet waar hij zijn informatie vandaan moet halen. Dit staat standaard op NONE en moet op Digital Workstation worden gezet. Als alles goed aangesloten is begint automatisch het binnenhalen van de voices van de Tyros 3 (met uitzondering van de SA1 en SA2 voices). Gebeurt dit niet automatisch, dan moet je het programma even opnieuw starten.

De meerwaarde van dit programma zit vooral in het feit, dat je maximaal 8 elementen/voices kunt samenvoegen tot één nieuwe voice, die je vervolgens kunt opslaan in het custom voice geheugen.
Je kunt elk element afzonderlijk bewerken. Er zijn meer instellingen mogelijk dan op de Tyros 3 zelf en bovendien werkt het op de computer allemaal wat makkelijker en sneller.
Het kost wel de nodige oefening om het programma te kunnen gebruiken.

Wat je allemaal kunt editten is te veel om hier aan te geven. Dan kun je het beste de (summiere) handleiding raadplegen en gaan experimenteren.

Als je een nieuwe voice hebt gecreëerd kun je hem vervolgens saven op de Tyros 3. Dat is even lastig, want je moet dan eerst op de computer via Edit op Save&assign klikken en vervolgens de actie afmaken op de Tyros zelf.
Als je het programma later opnieuw start, laadt het ook de customvoices die je eerder hebt gemaakt en gesaved en kun je ze weer bewerken.



Ik hoop dat je hier een beetje mee verder komt.

Vriendelijke groeten,

Richard
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 12/02/2010 :  17:19:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Richard,

Hartelijk bedankt voor je uitvoerige antwoord.
Ja, hier kan ik zeker wat mee, en zal alsnog proberen het programma aan de praat te krijgen.
Ik begrijp hieruit dat de voice-editor op de cd-rom inderdaad een meerwaarde heeft.
Vooral dat je acht elementen kunt samenvoegen tot één nieuwe voice, lijkt me absoluut de moeite waard om mee te gaan experimenteren. In mijn geval om te kijken of ik nog wat leuke vangelis-achtige sounds kan creëren.
Die mis ik namelijk een beetje op de T3. Voor de synthesizer muziekstukken Chariots of fire, of Conquest of paradise, bv.
Maar idd. moet ik eerst de geluiden binnen zien te halen, want daar zat nog niet veel schot in.
Ik ga er mee aan de slag, en eens kijken of ik er wat verder mee kom.

Groetjes, Piet :-)





Ga naar bovenaan de pagina

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 12/02/2010 :  23:16:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Hoi Piet,

Ondanks dat ik wel bekend ben met de voice editor en er al wat mee geëxperimenteerd heb, heb ik voor mijn Chariots of Fire geen voice editor nodig gehad ;-) Wel een lading goede DSP effecten, maar die zijn voldoende aanwezig op de Tyros 3. Oh ja, de Vocal & Choir Premium Pack doet ook een goede bijdrage voor een Vangelis sfeertje.

Zie http://www.youtube.com/watch?v=Cj9jK7JSRlc&fmt=35


Groetjes,

Robert
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 13/02/2010 :  11:21:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Robert,

Zodra het weer buiten een beetje opknapt, ga ik mijn T3 d.m.v. diverse premiumpacks opwaarderen.
Ik ben wel benieuwd naar je muzikale prestatie. Ik ga even luisteren... En kom er dan op terug.

Groetjes, Piet
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 13/02/2010 :  11:39:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben ik weer...
Wow, ik ben zwaar onder de indruk. Je kunt mooi spelen, Robert.
Ik heb er samen met mijn vrouw van genoten, die vond het ook hartstikke mooi.
Wat ik heel fijn en meedenkend van je vind, is dat je de belangrijkste registraties close-up in beeld laat komen.
En idd. heb ik geluiden herkend, die al standaard op de T3 staan. Daar is dus toch wat meer mee te doen.
Dat ga ik zeker een keer uitproberen. En ik zal met behulp van je registratie-keuze, proberen hetzelfde mooie sfeertje te benaderen. Ik zal in ieder geval de registratiecombinaties direct al opschrijven. En dan is het een kwestie van de juiste dsp's er bij zoeken. Misschien kom ik daar nog wel op terug. Dank je wel voor je zeer gewaardeerde input.

Groetjes, Piet
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000