Auteur |
Onderwerp |
|
keyboard
Junior Member
72 berichten |
Geplaatst - 11/02/2006 : 01:02:43
|
hallo iedereen ,
ik heb ondertussen al 4 registratie gemaakt met midifilles of song genaamd maar heb nog een probleem als ik er nu nog bij wil zetten gaat het niet als ik dat probeer komt hij terug op één van de vier registraties ik zou er graag nog bij zetten dus hoe maak ik nog een registratie er bij waar ik de song dan naar toe safe + de instrumenten waar ik de song mee speel wat doe ik nog verkeerd ?
kitty |
|
oswinvs
New Member
29 berichten |
Geplaatst - 11/02/2006 : 11:26:44
|
Ha Kitty,
Als je een instelling hebt gemaakt, en niet alle REGISTRATION MEMORY knopjes zijn groen of oranje verlicht, betekent het dat je daar nog niet hebt opgeslagen.
Als je dan een nieuwe samenstelling hebt gemaakt die je wilt bewaren druk je op de [MEMORY] knopt rechts van dat rijtje en kies je vervolgens een van de acht knopjes die nog niet verlicht is.
Yamaha 4 Ever |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 14/02/2006 : 15:58:18
|
Beste Kitty, en Iedereen;
Een gemakkelijke manier van het wegschrijven van een registratie, is om met een nieuwe en schone Registratiebank te beginnen.
Dit doe je door bij het inschakelen van de Tyros2, tegelijkertijd de MEEST RECHTSE TOEST B ingedrukt te houden. (De tweede witte toets van rechts)
De registratiebank word dan opnieuw geinitiëerd.
Je kunt dit zien omdat dan alle registratiememory lichtjes uit zijn, en in het "main" menu staat onder de knop "J" dan "New Bank".
Voor deze "New Bank", wordt door de Tyros2 een geheugenbank in het USER-geheugen gereserveerd.
In deze "New Bank" dan met de memory knop 1 tot/en met 8 de gewenste keyboardinstellingen wegschrijven.
De Tyros2 onthoud de naam "New Bank" en schrijft de 1 tot 8 registratiememorys TIJDELIJK weg in dit gereserveerde "New Bank" REGISTER USER-geheugen. Je kunt ze meen ik dan nog niet zien, maar ze zitten in het geheugen. Je ziet per memory al wel de memorylichtjes áán gaan.
Ben je gereed met het wegschrijven van de memory-geheugens, dan knop "J" indrukken. (REGIST)
Dan kom je in het REGIST USER geheugen. Nu druk je op knop "6" de knop "SAVE".
Je ziet een nieuw window met SAVE "New Bank".
Hier geef je de registratieBank een nieuwe naam, en een nieuwe Icon. Daarna pas deze bank met zijn nieuwe naam wegschrijven. Dit gebeurt met de de knop "8" "OK".
De bank komt dan automatisch met zijn nieuwe naam in het Registration Bank USER geheugen.
De Bank is nu klaar voor gebruik.
Met "COPY" en met "PASTE" (knop 3 en 4) kun je eventueel de nieuwe Registratie Bank verplaatsen naar de HD1 of de USB1.
Het Registration USER geheugen is echter wél bij uitstek dé plaats om registratiebanken te bewaren, vanwegen de snelle aanspreektijd, en door de zeer geringe omvang van 3 tot 6 Kb per bank is er zéér veel plaats.
In het USERgeheugen kunnen om technische redenen in de Tyros2 maximaal 500 registraties (Tyros max. 250) worden bewaard. (de Regs. uit folders en onderfolders bij elkaar optellen).
Maar deze komplete folders kun je ook nog wegschrijven, en weer terughalen van je harddisk. Door te wisselen van registratiefolders tussen de HD1 en het USER geheugen kun je dus DUIZENDEN en DUIZENDEN eigen Registraties aanmaken.
Daarom alle wijzigingen in Tempo, Voice, Mixing Console, Effecten en Harmony enz. enz. eerst oplossen middels de Registratie mogelijkheden van de Tyros2.
Er zijn overigens meedere manieren om Registratiebanken te creëren en ze weg te schrijven, maar deze methode is de meest overzichtelijke.
Veel succes en veel plezier hiermee.
Weer de groetjes van; fboss.
|
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 14/02/2006 : 19:51:19
|
Hallo,
Mooi verhaal Frans. Misschien gaat iedereen het gemak van de registrations nog eens inzien, want er zijn er nog een hoop die er geen gebruik van maken. Ik heb toch nog enige aanvullende tips.
quote: Een gemakkelijke manier van het wegschrijven van een registratie, is om met een nieuwe en schone Registratiebank te beginnen. Dit doe je door bij het inschakelen van de Tyros2, tegelijkertijd de MEEST RECHTSE TOEST B ingedrukt te houden. (De tweede witte toets van rechts) De registratiebank word dan opnieuw geinitiëerd.
Als je dit gedaan hebt, sla die LEGE bank dan meteen op als 000Nieuwe bank. Je hoeft dan nooit meer die omslachtige handeling uit te voeren om eerst je Tyros uit te zetten enz. Je roept gewoon die lege bank weer op. Door de nullen die er voor staan(000Nieuwe bank)staat deze bank altijd vooraan en hoef je er niet naar te zoeken. Geef 'm wel een nieuwe naam als je 'm op slaat.
quote: Dan kom je in het REGIST USER geheugen. Nu druk je op knop "6" de knop "SAVE".
Ga voordat je op Save drukt naar de map waar je wilt opslaan. Dat scheelt weer kopieer-werk. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 14/02/2006 : 23:23:46
|
Beste Frans;
Zelf ging ik vroeger ook zo meteen naar de HD1 toe. Inmiddels heb ik besloten om alle Registratie-Banken in het User-geheugen te houden.
Het is groot genoeg, het werkt snel en gemakkelijk. Wel doe ik een kopie naar de harddisk, maar dan voor de "Back-up".
Ook gebruik ik de door jou aangegeven paraat staande lege Registratiebank (gebruik ook de 000) om dezelfde reden.
Maar om het zo simpel mogelijk voor iedereen uit te leggen, ben ik daar bewust niet over begonnen.
Het is voor mij al moeilijk genoeg om het begrijpelijk voor mezelf en voor iedereen uit te leggen.
Ik denk dat de manier waarop ik zo eenvoudig mogelijk heb geprobeert deze moeilijke materie uit te leggen, toch voor velen nog met veel vraagtekens zal worden bekeken.
Vandaar nog een keer de serieuze oproep, als er ook maar een héél klein beetje niet duidelijk is, "gooi het in de groep s.v.p" Gelukkig zijn er hier velen die je ook graag en zinvol willen helpen.
Beste Frans en Iedereen, weer de groetjes van; fboss.
|
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 15/02/2006 : 16:53:42
|
Hallo,
Ook ik gebruik voor mijn registrations het User-geheugen. Maar daarin heb ik wel een aantal folders gemaakt. Zo heb ik Ballades, Walsen, Swing, Rock enz. Als ik dus een registration weg save, open ik eerst een van die folders waar ik 'm wil hebben staan en druk dan pas op Save. De 000Nieuwe bank staat niet in een folder. Zo kan ik er altijd snel bij. Op de Harddisk heb ik een folder: Registrations. Eens in de maand klik ik op Registrations en kom dan in het User-geheugen terecht. Dan druk ik op Copy en selecteer ALL en OK. Dan ga ik naar de Harddisk en open de folder Registrations. Nu druk ik op Paste. Meteen begint de Tyros dan te sputteren dat er al wat staat en vraagt of ik het wil overschrijven. Dat wil ik en op die manier heb ik dus altijd een uptodate backup bij de hand. Want als ik iets niet kwijt wil zijn het mijn registrations. Bij mij is dat de ziel van het keyboard. Groetjes,
Frans
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 15/02/2006 : 18:51:01
|
Beste Frans, en Iedereen.
Ik zie dat we allebei wel de optimale manier hebben gevonden om met Registraties om te gaan.
Natuurlijk kun je geen 500 registraties in één folder zetten. Dan blijf je scrollollollollollollollen met het Data-Wheel.
Nee hier past een mooie onderverdeling van de folders, waardoor je snel bij je gewenste Registraies kunt komen, en snel kunt instellen.
Over deze folder-indeling is al eens "thread" geweest, ik kan helaas nu deze "thread" niet meer vinden, er komt ook wel een heleboel in dit forum te staan, zodat zoeken erg tijdrovend wordt.
Weer de groetjes van; fboss.
|
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 15/02/2006 : 19:39:58
|
quote: Originally posted by fboss Over deze folder-indeling is al eens "thread" geweest,
Dat gebeurd wel vaker Frans. Het is makkelijker om het opnieuw te vragen dan alles terug te lezen.
Als men rechts boven op Zoeken klikt, het zoekwoord ingeeft en laat zoeken komt al snel de juiste thread boven water.
Probeer maar eens naar 'mappen' te zoeken. Dan heb je 'm al snel. Groetjes,
Frans
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 16/02/2006 : 16:48:05
|
Beste Frans;
Je advies werkt!!
Als je bij zoeken als zoekwoord "Heidrun" ingeeft, vind je meteen in ons eigen forum, de link naar de site van Heidrun. In haar Workshop Registraties vind je een complete (gratis) Registratie folder structuur. Echt instructieve lectuur!!!
Gewoon downloaden, en je hebt een mooie Registratie folder-verdeling.
Iedereen weer de groetjes van; fboss. |
|
|
|
Onderwerp |
|