Ik heb zojuist the classic hit song paradise by the dashboard lights geprobeerd. Er zitten zeker foutjes in maar had reuze lol toen ik het aan het spelen was. Tis de 1e keer dat ik zo'n lang nummer heb geprobeerd. (uiteraard op mijn manier ;) )
hoe ik het voor elkaar krijg ? mmm tja het zijn inspiratie momenten.
Bij bekende nummers ga ik zoeken naar de accoorden en als ik ze gevonden heb probeer ik het in te zingen. Ik maak gebruik van het zogenaamde layered recording. Ideaal om meerdere instrumenten apart in te spelen en mijzelf soms een 1e 2e en 3e stem te geven.
Wat mijn eigen muziek betreft dit gaat vaak vanzelf mijn teksten zijn een soort van dagboek. Waar maak ik mij druk om ? wat ontroert mij ? wat is mijn state of mind en daarna speel ik er muziek bij dit gaat puur op gevoel en op mijn mood. Soms is het lastig te onthouden daar ik geen noten kan lezen maar ik schrijf tegenwoordig veel op zodat ik toch later alsnog deze nummers kan spelen.
Muziek is voor mij pure ontspanning en een uitlaat klep. Daarbij is de kick/boost enorm als ik zie dat mensen over de gehele wereld mijn eigen muziek nummers mooi vinden of zichzelf herkennen in mijn teksten.
Als ik bestaande nummers doe probeer ik er altijd een eigen draai aan te geven. Ander toonhoogte in stem bijvoorbeeld of in een andere style muziek. Sommige nummers lukken goed anderen niet maar ik vind het leuk om alles te proberen.
De x factor zeg maar haha ;. Ennuh J. van de ende bellen ? grinnnn ik ben niet knap genoeg lol en al veel te oud maar die droom is best leuk ;)