Auteur |
Onderwerp  |
|
bertus
Senior Member

916 berichten |
Geplaatst - 05/04/2010 : 23:52:45
|
Heb vandaag eens mijn Tyros 3 aan verbonden aan mijn PC en inderdaad zag ik mijn harddisk op de pc. Ook de gehele indeling gezien en dacht ik eigenlijk, hoe nu verder? Wat is nu een goede manier om je styles, multipads, songs, registraties, midifiles e.d. in te delen? Zodat je het op je scherm ( TY3 ) makkelijk kan terug vinden? Heb wel een idee en alles apart op te slaan maar dat moet toch eenvoudiger kunnen lijkt mij. Styles bij styles en registraties bij registraties o.i.d. Kan iemand mij een beetje in die richting helpen?
Groet Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! |
Bewerkt door bertus op 06/04/2010 00:00:18 |
|
theplayer
Moderator

3039 berichten |
Geplaatst - 06/04/2010 : 08:12:26
|
Hallo Bertus,
Hoe je het doet, maakt niet uit. Het belangrijkste is dat je het zelf weer terug kunt vinden. Ik heb in de root van de disk een aantal mappen gemaakt. Songs, Styles, Musifinders, Registrations, Multipads enz enz. In die mappen is alles weer opgedeeld in submappen. Zo zit in registrations b.v. Ballads, Swing, wals enz enz Op die manier kan ik het redelijk overzichtelijk houden. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 06/04/2010 : 14:03:44
|
Hoi Bertus,
Zoals Frans zegt heb ik mijn HD ook zo ingericht. Het is al meer gezegd, maar voor de zekerheid: Je kunt het beste de submappen de zelfde benaming geven als de submappen in andere hoofdmappen. Dan kun je alles gemakkelijk terug vinden. Bijvoorbeeld twee hoofdmappen, de één heet registraties, met daarin de submappen van bv Disco, Tango,ect. In de andere hoofdmap, bv Songs, maak je dezelfde submappen Disco , Tango, ect. Dan weet je altijd zeker dat in een registratie van bv Le freak een song zit die is opgeslagen in Songs/Disco, snappie? Op deze manier loop je ook niet het risico dat een map vol komt te zitten. (Maximaal 500 bestanden in één map) Succes! Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
 |
|
bertus
Senior Member

916 berichten |
Geplaatst - 06/04/2010 : 22:43:14
|
Dank voor jullie reactie, als ik het zo lees ben ik al aardig in die richting om het zo in te richten dus ben ik op de goede weg kennelijk. Moet dan nog wel een paar aanpassingen doen zoals het nu is. Maar kan ik dat nu ook op de pc doen zonder dat er nadelige gevolgen van komen? Ik bedoel dat er nu zeg maar een beetje structuur op de schijf staat en als ik ga slepen in de verkenner mijn ty3 het niet meer kan vinden omdat een map verplaatst is. Als dat zo is moet ik dus opnieuw beginnen. Zit ik er naast nu of maakt dat niet uit?
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 06/04/2010 22:55:46 |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 07/04/2010 : 07:13:12
|
Hoi Bertus, Op zich is het slepen geen probleem. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat wanneer je bv song "Country roads" verplaatst van een map "Oud" naar een map "Country & Western", dat je in de registratie even de de link naar de verplaatste song opnieuw moet leggen, anders kan 'ie 'em nie vinden nie. Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
 |
|
bertus
Senior Member

916 berichten |
Geplaatst - 07/04/2010 : 09:07:48
|
Maar natuurlijk, dat is zo. Ik ga er eens mee aan de slag, bedankt voor de tips mensen, stel ik weer op prijs!!
Groet, Bert
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|