Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Vocal Harmony demo (VOCODER) - Du
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 06/05/2010 :  23:05:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiko

Bij mij was het gorgelend geluid weg toen ik met de instelknop van mijn mike wat "laag" weghaalde.

Hey Heiko. Je hebt gelijk. We waren tegelijk een antwoord aan het posten en jij was me net voor. Dit noemde ik dus ook als tip .

Groetjes,

Robert
Ga naar bovenaan de pagina

wernerjo
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 07/05/2010 :  08:46:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wernerjo  Reageer met citaat
Robert,

we gaan het weekend eens aan de slag.
Echter ik heb geen last van bijgeluiden van mijn mic. deze is ook niet gevoelig voor bijgeluiden, kortom zeer direct.

bedankt voor je reactie.

groet,
Werner

klinkt als
Average Member

112 berichten

Geplaatst - 07/05/2010 :  13:10:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Weer lekker duidelijk uitgelegd Robert!
Volgens mij moet de Firma Oostendorp het maar eens overwegen om met jou een instructie DvD te gaan maken.
Ik hou mij van harte aanbevolen.
Bedankt maar weer!

Groeten,

ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten

Geplaatst - 11/05/2010 :  15:25:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey ROBBIEDOES,geweldig hoe je het voor mekaar krijgt,DU van ROBBIEDOES vind ik prachtig,is het soms niet mogelijk om van deze een midi of audio opname te bekomen ?Zo kan ik het ook in mijn tyros plaatsen om het ook aan te leren(indien mogelijk)groetjes ROMANTIKO

saxopjefeest
Starting Member

1 bericht

Geplaatst - 06/02/2011 :  11:43:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van saxopjefeest  Reageer met citaat
Ik sluit me bij Werner aan dat het met live-optredens altijd trammelant is met die VH. Thuis met de koptelefoon klinkt het fantastisch en live ga ik de mist in. Volgens mij heeft het te maken met het geluid dat vanuit de zaal terugkomt en ervoor zorgt dat het geheel gaat fladderen. Ik denk dat ik de hele zangweergave via de tyros vaarwel zeg en gewoon direct via de mixer mijn zang ga versterken. Dan heb je ook betere mogelijkheden om een monitormix te maken.
Wellicht nog eens een aparte digitech of wat dan ook maar daar heb ik ook geen ervaring mee.

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 06/02/2011 :  22:41:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saxopjefeest

Ik sluit me bij Werner aan dat het met live-optredens altijd trammelant is met die VH. Thuis met de koptelefoon klinkt het fantastisch en live ga ik de mist in. Volgens mij heeft het te maken met het geluid dat vanuit de zaal terugkomt en ervoor zorgt dat het geheel gaat fladderen. Ik denk dat ik de hele zangweergave via de tyros vaarwel zeg en gewoon direct via de mixer mijn zang ga versterken. Dan heb je ook betere mogelijkheden om een monitormix te maken.
Wellicht nog eens een aparte digitech of wat dan ook maar daar heb ik ook geen ervaring mee.

Hoi Philip,

Ik heb het nooit live gebruikt, maar kan me heel goed voorstellen dat je hier last van hebt. Het is en blijft een enorm zwak punt van de vocal harmony in de Tyros 3 en zijn voorgangers. Dat gorgelen ontstaat heel snel wanneer er geluid afkomstig van de speakers en/of omgeving wordt opgevangen door de microfoon. Dat hoeft maar in zeer lichte mate te zijn en het gorgelen is een feit. Dat heb ik ook thuis ervaren. Voor thuis valt daar wel het één en ander in te fine-tunen (toonregeling en type stem - hoog/mid/laag opgeven in de instellingen). Echter bij live optreden is het denk ik geen beginnen aan.

Al heb je er nu niet veel aan, ik kan je wel bevestigen dat dit probleem in de Tyros 4 geheel verdwenen is. De Vocal Harmony 2 in de Tyros 4 is in dat opzicht dus ook enorm verbeterd!!

Groetjes,

Robert

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Bewerkt door robbiedoes op 06/02/2011 22:41:37
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000