Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Internet op Ty 3 werkt niet meer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 12

T-Rossie
Moderator

3285 berichten

Geplaatst - 29/06/2010 :  21:08:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik schrijf 'confirm internet settings' en 'try to connect again' dan bedoel ik dat ook

Nog een allerlaatste poging :
Druk op de knop Internet
Na een tijdje verschijnt op het display de melding dat het niet gelukt is.... klik daar op 'OK'.

Nu komr er een pagina met bovenin de tekst ''Not connected to the internet' met daaronder twee keuzes :
About IDC website (dit knopje heeft een rode rand)
Confirm Internet Settings.

Navigeer met de drukknop onder de 7 zodat de onderste keuze (confirm...) een rode rand krijgt.
Druk dan op ENTER (de toets boven de 8)

Er verschijnt nu een menu met een aantal keuzes... de onderste is 'try to connect again', druk met de toets onder de 7 zo vaak totdat die een rode rand heeft (geselecteerd is)

Druk dan weer op de toets boven de 8 (ENTER) en de T3 probeert opnieuw om een verbinding te maken.

Als dit niet lukt moet je je echt zorgen gaan maken
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 30/06/2010 :  12:45:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb nogmaals een ping gedaan en krijg als reactie: ping 192.168.0.101 wordt niet herkend als een interne of externe opdracht of batchbestand.
De pagina wat T-Rossie schreef: Na een tijdje verschijnt op het display de melding dat het niet gelukt is.... klik daar op 'OK'.

Nu komr er een pagina met bovenin de tekst ''Not connected to the internet' met daaronder twee keuzes :

Daar kan ik niet komen, weet nu wel dat die bestaat maar kom er dus niet. Ook na alles dus modem en router, die in orde is, geresset te hebben wil het echt niet lukken. Maar over die ping, de boel wordt dus niet gezien lijkt mij. Hoe nu van daaruit verder?

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!

Bewerkt door bertus op 30/06/2010 12:47:46

T-Rossie
Moderator

3285 berichten

Geplaatst - 30/06/2010 :  12:58:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Bertus,

Die foutmelding 'wordt niet herkend...' betekent dat je een typefout hebt gemaakt. Volgens mij is er al geschreven dat je de DHCP op ON moet zetten. Dit houdt in dat het IP adres best wel eens kan veranderen omdat jouw router ahw een 'vrij adres' afgeeft aan de Tyros....... dit is PRECIES wat gedaan wordt zodra je de keuze 'try to connect again' maakt.

Advies:
Vergeet het pingen naar een vast IP en probeer mijn advies te volgen zodat de T3 om een nieuw (dynamisch) adres vraagt en dat krijgt.

Vraag: Waar precies klopt mijn omschrijving voor jou niet meer? (waar reageert de zaak anders?)

Roel

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 30/06/2010 :  14:47:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Die pagina ''Not connected to the internet' met daaronder twee keuzes :
Dat is met de twee icoontjes, ik weet dat die er is maar komt niet voor de dag.
DHCP stond al op on
Druk ik dus op de knop internet krijg ik dus alleen een wit scherm, zegt dat die geladen is maar zie dus niets. Dit schreef ik al eerder. Trouwens, dank voor je reactie,

Groet, Bert

Peter H
Average Member

123 berichten

Geplaatst - 30/06/2010 :  15:06:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Zelf heb ik de T2 en daar werkt het internet alleen in de ingang die vooraan zit dus niet achterin.
Ik weet niet of dit bij de T3 ook zo is?
Zo ja, kun je dit ook proberen.

T-Rossie
Moderator

3285 berichten

Geplaatst - 30/06/2010 :  15:54:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Wij blijven het proberen Bertus:
Je drukt op de Internetknop (bij MusicFinder)
Je krijgt een 'wit scherm'?
Hoe wit is wit?
Alles wit of bevinden zich nog knoppen en tekst ergens? Indien ja welke/wat?
Wat is de letterlijke tekst wanneer hij meldt dat er wat geladen is?
Wat kun je op dat moment nog doen? (welke knoppen bedienen?)

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 30/06/2010 :  17:00:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Als ik deze draad zo eens doorlees, gaat dit niet lukken helaas.
Ondanks alle goede bedoelingen, adviezen enz.

Je zou het eens heel anders kunnen aanpakken door gebruik te maken van USB LAN adapter, die bij de Tyros 2 noodzakelijk was.
Je stopt deze adapter in je T3 aan de voorkant en in de adapter komt de netwerk kabel.
Misschien is er iemand in je buurt die je hier aan kan helpen.
Eventueel kun je die van mij proberen, dan stuur ik 'm aan je op.
Wellicht een goedkopere oplossing dan je T3 laten maken ondanks de garantie.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 02/07/2010 :  11:55:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Oke daar gaan we weer, de letterlijke tekst wanneer hij wat laat: Now opening web page ( wereldbol knippert )
Met een wit scherm bedoel ik letterlijk wit, en dat is de situatie waarin hij ook blijft, de functieknoppen die je normaal onderin ook ziet zie je nu ook. Van links naar rechts: Back, Forward, Home, Bookmark, Refresh setting,Stop,pijltjes knoppen, en Enter.

Heb ook nu een reactie van het pingen:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Bert Remkes>ping 192.168.0.101

Pingen naar 192.168.0.101 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.101: bytes=32 tijd=7 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.0.101: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 192.168.0.101:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 7ms, Gemiddelde = 1ms

C:\Documents and Settings\Bert Remkes>
Misschien is dit ook iets duidelijker...

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 02/07/2010 12:05:11

T-Rossie
Moderator

3285 berichten

Geplaatst - 02/07/2010 :  13:04:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Om zeker te stellen dat de ping-antwoorden inderdaad uit jouw T3 komen zou je nogmaals kunnen pingen met de netwerkkabel uit de T3 getrokken. Stoppen dan de replies, dan is jouw T3 netwerkpoort absoluut in orde.

Bertus je hebt wel de functieknoppen!
Dam kum je dus ook kiezen voor 'refresh settingen'?
Ik ben nu niet thuis, maar omdat de DHCP toch aan staat zou je het IP in de Tyros3 op nullen kunnen zetten. (DHCP geeft wel weer een fris adres)
Zodra dan de volgende keer verbinding wordt gezocht ktijg je hopelijk de melding 'could not obtain IP adress', die sluit je af met OK en dan volg je de instructies van mijn post op 29-6 21:08h.

Ben erg benieuwd!

Bewerkt door T-Rossie op 02/07/2010 16:36:43

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 03/07/2010 :  13:18:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je bericht, ga zo snel mogelijk daarmee aan de slag, het weekend gaat niet lukken denk ik, maar ik laat het je weten!

Groet, Bert

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 07/07/2010 :  19:59:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Wat jij schreef op 29-6 is precies wat die doet. Je aanwijzingen opgevolgt en precies gedaan wat je schreef. IP op nullen gezet enz. Toen drukte op de knop Try to connect again kreeg ik de volgende foutmelding: Cannot connect tot the internet. Start in offline mode. Upon starting.Confirm network enviroment. Error Nr = 3002.
Hier nog even pingen met de internetkabel uit de Ty 3,
Time out bij opdracht, deze zin 4 keer
Ping statistieken 192.168.0.101
Pakketten: Verzonden:=4
Ontvangen: = 0
Verloren = 4
( 100% verlies )
De melding 'could not obtain IP adress' kreeg ik dus niet.

Misschien maakt dit je weer wat duidelijk, zoals je al schreef moet ik me dus nu zorgen gaan maken want ik haal hieruit dat de poort 100% in orde is.
Ben toch ook weer wat verder gaan kijken en nu weer aan het proberen geweest het internet op te gaan en ik druk op enter en er komt een grijze balk in beeld die zegt "Connecting" en verder gaat die niet.

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 07/07/2010 20:11:24

T-Rossie
Moderator

3285 berichten

Geplaatst - 07/07/2010 :  22:52:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Bertus,
Ga naar INTERNET, kies SETTINGS, zet USE DHCP op OFF, waarna de IP adressen op 'invulbaar' worden. Voer bij alle 5 de regels 0.0.0.0 in en bevestig +SAVE dat.
Zet hierna de DHCP weer op ON (bovenste keuze).... de ip-regels worden weer transparant/niet invulbaar. SAVE de settingen.

Met DHCP op ON is het maar de vraag of de Tyros inderdaad het adres krijgt waarnaar je gepinged hebt. (Jouw router deelt zo'n adres uit op verzoek)

Bij tabblad browser is op mijn T3 ingevuld :
Western European
Internet Direct Homepage
Register
Initialize
ON
U.K. time (GMT)

De eroorcode 3002 meldt dat er iets schort aan het ip adress of subnetmasker (ff Googlen)

Het is heel interessant om jouw probleem te onderzoeken en ik denk dat we wellicht telefonisch er wel uit kunnen komen. Als je dit wilt mail me dan even jouw telefoonnummer.

Roel

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 09/07/2010 :  12:24:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roel,

Nog bedankt voor je snelle reactie, heb dus gedaan wat je schreef maar dit gaf ook geen reactie. Alles op 0 gezet en gesaved. DHCP weer op on en ook gesaved. Jammer want ik dacht nu zijn we er. Bij het tabblab browser zijn de instellingen exact hetzelfde als bij jouw. Het probleem, dient zich toch niet aan bij de lan-poort maar het zit dieper in het keyboord denk ik.
Stuur je even een pm.

Groet, Bert

bertus
Senior Member

918 berichten

Geplaatst - 16/07/2010 :  22:00:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb nog eens even lopen denken over dit ( mijn) probleem, hoe kan je nu via je PC zien welke IP adressen aangesloten zijn aan je router. Zoals je weet staat mijn Ty 3 ook daarop aangesloten. Als dit kan, zou je misschien kunnen zien welk Ip adres mijn router geeft aan mijn keyboord, als je dat dan invuld in de daarvoor bestemde vakjes zou die het kunnen doen. Kan je dan ook zien of er bepaalde poorten open of dicht zijn? Of zit ik nu helemaal uit de richting? Ik heb een sitecom router...

Groet, Bert

Bewerkt door bertus op 16/07/2010 22:01:52

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 16/07/2010 :  22:29:02  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Dan zou je in je router moeten gaan snuffelen.
Probeer eens in Internet Explorer/Firefox boven in de adresbalk: http://192.168.1.1 óf http://192.168.1.254
Dat zou het adres van je router kunnen zijn.
(het kan zijn dat je gebruikersnaam/wachtwoord moet invoeren. soms zijn die respectievelijk admin en admin)

In je router zou je alle aangesloten apparaten moeten kunnen zien.
Je kan als het goed is zelfs een IP-adres toewijzen aan een bepaald apparaat, maar daar ben ik niet zeker van.

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Pagina: van 12 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000