Auteur |
Onderwerp  |
|
Geert Kadeux
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 15/07/2010 : 00:58:04
|
Hoi, beste Nederlanders, met Geert Kadeux. Samen met mijn andere maat, ook Geert, vormen wij een koppel à deux of samengevat KADEUX. Wij treden regelmatig op en nu beschikken wij al over handige files met tekst en akkoorden, een soort karaoke toestand waar we bij het optreden gretig gebruik van maken. Ik gebruik een TYROS 3. Nu het vraagje naar andere gebruikers : Is het mogelijk om andere midifiles te bewerken : dus tekst, akkoorden aan toevoegen zodat we dit via monitor live kunnen gebruiken. Ik vond al een beetje SOELAAS met het programma PSRUTI : hierbij kan je akkoorden bijvoegen, text is me een raadsel. Trouwens : hoe noem je zo'n file ? Tussen haakjes, ik speel tevens mee bij een muziekgroep : The Lightnings, tribute band van Shadows en Cliff. We staan al op youtube. Muzikale groet, Geert Kadeux
Geert Geeroms |
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 15/07/2010 : 08:27:17
|
Hallo Geert,
Aller eerst van harte welkom op dit forum. Leuk dat je meteen vertel wie je bent en wat je zoal doet. Nu jou vraag............... Bij het programma Serenade ( even googlen ) kan je heel simpel de tekst en akkoorden boven de tekst plaatsen. Het progje kost geloof ik 9 euro en het werkt perfect. Achterop de Tyros zit een poort waar je een extra monitor op aansluiten kan.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
 |
|
Sneakyman
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 15/07/2010 : 10:03:15
|
Ik raad je Notation Composer aan.
http://www.notation.com/Download.htm
Er is ergens een gratis versie van notation, hier is op het forum erg lang geleden ook over gesproken. Kan het helaas niet zo snel vinden.
Het is een erg makkelijk programma, probeer het eens uit zou ik zeggen. Eerste 30 dagen of zo zijn gratis. Je kan dan ook direct echt alles met je midi of kar files doen.
Gr. Menno  |
Bewerkt door Sneakyman op 15/07/2010 10:03:25 |
 |
|
robbiedoes
Average Member

281 berichten |
Geplaatst - 17/07/2010 : 09:20:31
|
Ik gebruik ook al heel lang serenade. Goedkoop, heel simpel in gebruik puur en alleen bedoeld voor het toevoegen van teksten en akkoorden.
Hier meer info: http://www.1manband.nl/serenade/index.htm
Toevoegen van teksten gaat als volgt: - Bereid de text voor, door alle lettergrepen van woorden te scheiden met een "-" teken.
Bijvoorbeeld: Ik heb hier een brief voor mijn moe-der Die hoog in de he-mel is De-ze brief bind ik vast aan mijn vlie-ger Dat zij hem ont-vangt zij die ik mis
- Open serenade en laad de midifile - Zet serenade in "words" mode - Plak de bewerkte tekst in het tekst scherm - Start de midifile en opname, daar waar de lettergrepen gezongen wordt druk je steeds op de CTRL toets. - Maak je een foutje? Geen probleem, stop de opname, ga een paar maten terug, zet de cursur op de juiste postitie van de tekst en start de midifile/opname weer.
Wanneer dit klaar is kun je deze procedure herhalen door alle akkoorden gescheiden door een spatie achter elkaar te zetten in hetzelfde tekstscherm, serenade in "chord" mode te zetten en tijdens het afspelen/opnamen daar waar de akkoorden wisselen op CTRL toets te drukken.
Groetjes, Robert |
Bewerkt door robbiedoes op 17/07/2010 09:22:38 |
 |
|
robbiedoes
Average Member

281 berichten |
Geplaatst - 17/07/2010 : 09:25:16
|
PS1: Je kunt serenade ook gewoon even proberen met een demoversie die je kunt downloaden.
PS2: Serenade heeft ook een chords+lyrics mode, echter dat vind ik minder goed werken dan dit gewoon gescheiden te doen. |
 |
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 18/07/2010 : 08:41:04
|
Dat zeg ik...............kost bijna niets en werkt perfect 
Rene
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 18/07/2010 : 09:00:13
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Geert Kadeux
Hoi, beste Nederlanders
Geert Geeroms
Even een kleine correctie. Er zijn hier ook Belgen en Dames en Heren op dit forum  sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer en nog steeds een T-2 |
Bewerkt door n/a op 18/07/2010 09:03:05 |
 |
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 19/07/2010 : 17:55:51
|
Hoe bedoel je dat Sis...........?
Hebben de belgische dames en heren nog meer uitleg nodig?
Rene
Bewerkt door Rene op 19/07/2010 17:56:12 |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 19/07/2010 : 21:15:50
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Hoe bedoel je dat Sis...........?
Hebben de belgische dames en heren nog meer uitleg nodig?
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Foei Rene, belgische is wel met een hoofdletter hé , dus Belgische  sis
 |
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 20/07/2010 : 13:08:21
|
Hoi Sis,
Ik ging er eigenlijk vanuit de Belgen geen hoofdletters kende, maar sorry, ik heb me vergist. 
Rene
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 20/07/2010 : 13:11:14
|
Nooit te oud om te leren René   sis
 |