Hoe kan ik iets inspelen en zingen maar op een manier dat de microfoon aanstaat en hoorbaar is maar niet opneemt ?
Ik ben bezig met een stuk van kate bush wuthering heights en sommige stukken moet ik echt goed inzingen maar ik wil zingend opnemen omdat ik dan de juiste maat goed aanhou en speel. (zang is vrij pittig dus ik wil dat later toevoegen)
Hoi, neem het instrumentale op in MIDI, dat kan je later nog altijd opnieuw afspelen en in Wave opnemen. Mix daarna alles af in een muziekbewerkingsprogr. (Wave) op de PC
Ik denk dat je hiervoor een mengpaneel (en versterker) nodig hebt. De Tyros out gaat in het mengpaneel en ook de microfoon. De koptelefoon in het mengpaneel (of versterker).
hallo, Naar ik begrijp wil je vooral "Live" werken. Persoonlijk maak ik maximaal gebruik van alle hulpmiddelen en truukjes die de techniek aanrijkt. Ik denk ook, zoals Frans schrijft, dat beide geluidsbronnen moeten gescheiden zijn.
Ivm.koptelefoon is m'n ervaring dat hetgeen in de koptelefoon perfect klinkt (vooral zang), via de boxen heelwat minder is. Ik denk daarom dat het uiteindelijke afmixen toch beter via de boxen gaat.
Hoe kan ik iets inspelen en zingen maar op een manier dat de microfoon aanstaat en hoorbaar is maar niet opneemt ?
Simpel antwoord: Dit gaat niet. Alles wat je hoort neemt de Tyros op. De geboden oplossing om het via een mixer te doen is dus de beste oplossing. Groetjes,