Auteur |
Onderwerp |
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 08/09/2010 : 11:50:58
|
Jan, je bent zo zenuwachtig ! Slaap jij nog goed sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 08/09/2010 : 12:03:24
|
Sis,
Ik slaap prima. Ik ben alleen maar nieuwsgierig en ik houd niet van tegenstrijdige info. Bovendien word ik altijd een beetje narrig bij de lancering van nieuwe opvolger van een synth waar ik mee werk, waarbij dan geen enkele zinvolle informatie wordt verstrekt.
Henk Oostendorp kan daar ook niets aan doen. Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Fa. Oostendorp en zal t.z.t. de opvolgers van mijn MOTIF XS8 en TYROS3 bij hun aanschaffen. Vermoedelijk wordt dat dan de TYROS5F en de MOTIF XXFF8
Jan
|
Bewerkt door Jan Bruijn op 08/09/2010 12:05:08 |
|
|
a048352
New Member
49 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 15:28:10
|
Martijn,
Met alle respect, maar je vergelijking gaat niet op. Het heeft niet zozeer te maken met de snelheid van het ram geheugen, wel met de verbindingsbus daartussen. Sluit je tyros 3 maar eens aan met USB2.0 voor dataoverdracht en kopieer maar eens iets... je zal nog niet in de buurt komen van de gemiddelde snelheid die je op een PC haalt. (of verbinding tussen smartphone en pc via usb) Werk met een snelle schijf, goeie north/south bridge en dan is er geen enkel probleem om met gewoon ram geheugen te werken en de samples te laten inladen bij het opstarten van de machine. Om een idee te geven ivm sampling bij keyboards/synths was Generalmusic in 1994 al enorm vooruit op zijn tijd hierin.Pas sinds enkele jaren komen Roland & Yamaha met synths uit die dezelfde functionaliteit bieden..
Doordat Yamaha net met zijn eigen flashboards wil werken benadrukt net dat het geldklopperij is. En als je geen samples kan inladen zonder wordt dat nog eens extra bevestigd...
Let op, ik ben geen Yamaha hater, verre van want ikzelf heb Tyros2 en 3 gehad en misschien binnenkort een 4. Maar zoals elk merk zit er een commercieel idee achter (en tekortkomingen die ze dan weer deels goedmaken in een volgende versie) en dat moet je altijd in je hoofd houden als achtergrond vindt ik.
En compatibiliteitsproblemen met ram geheugen... elke fabrikant levert een lijst mee met welk geheugen wordt ondersteund en wat de specificaties moeten zijn hiervan kwestie van deze netjes te overhandigen aan je PC-boer.
Muzikale groeten, Tim |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 17/09/2010 : 06:51:40
|
In de Tyros 4 is er 1 aansluiting aanwezig voor Flash Geheugen uitbreiding. Met een keuze uit: • FL512M........ met een geheugenomvang van 512 MB. • FL1024M.......met een geheugenomvang van 1024 MB.
Dus maximaal 1 GB geheugenuitbreiding.
Groet, Ruud |
|
|
guus
Average Member
166 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 11:41:17
|
Als ik dit goed begrijp is dat de geheugen in de tyros 3 ram bankjes van 1 GB word vervangen door een Flashkaart.
Of haal ik nu dingen door elkaar.
Guus
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 12:27:16
|
Nee hoor Guus vlam erop, ram geheugen is vervangen door flash: voordeel alles blijft bewaard bij het afzetten van je instrument, je zet hem weer op en floep alles staat er weer, geen xxx minuten meer wachten. Als je ergens gaat spelen een groot voordeel, nu durfde ik niet veel op custom voice's gebruiken door dat gedoe, als je voor de één of andere reden je bakje moet uitzetten was het niet aangenaam om tegen je collega's te zeggen dat ze nog een paar minuutjes geduld moesten hebben.
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
Bewerkt door guyske op 05/10/2010 12:27:52 |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 12:27:51
|
Hoi Guus,
Dat heb je goed gezien. Het flashgeheugen vervangt dus het RAM geheugen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 12:31:57
|
Hoi Guus ,
Je hoeft alleen maar het flash geheugen aan te schaffen als je van plan bent om extra voices te gaan gebruiken . ben je dat niet van plan heb je het flash geheugen ook niet nodig. Dus het antwoord op je vraag is ja .
de prijs van dit geheugen is vandaag toegevoegd aan www.ty4.nl
groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 05/10/2010 12:32:16 |
|
|
guus
Average Member
166 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 14:35:39
|
Ik gebruik premium voices en Pemo geluiden.
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 14:40:08
|
Guus : dan moet je dus de flash aanschaffen om die te kunnen gebruiken.
Groetjes Ben |
|
|
guus
Average Member
166 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 20:09:00
|
Jongens bedankt voor de informatie.
Guus
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 08/10/2010 : 15:44:03
|
Dus... om extra packs, voices e.d. in te laden zul je nog een 512 of 1024 Flash card moeten aanschaffen, in het laatste geval komt er bij de aanschaf van een T4 € 299,- bij. Hmmmm, best een flinke prijs bovenop de aanschaf van het keyboard.
Verder: Yamaha ontwikkelt intussen nieuwe uitbreidingen waarbij gesproken wordt over bijv. 2 Gig. Flash. Dit wordt volgens mij een dure bezigheid, of zie ik iets over het hoofd?
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 08/10/2010 : 18:41:31
|
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door fransonline
Dus... om extra packs, voices e.d. in te laden zul je nog een 512 of 1024 Flash card moeten aanschaffen, in het laatste geval komt er bij de aanschaf van een T4 € 299,- bij.
Dus bij T3 kon je alles inladen met het standaard pakket, maar bij de T4 moet je Flash kopen om iets extra in te laden.
Grt. Frans T3-xxl |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 08/10/2010 : 18:45:37
|
Dus... met het standaard pakket van de T3 kon je alles inladen, maar bij de T4 kost diezelfde optie € 300, meer (premium voice's enz). Handig van Yamaha.
Grt. Frans T3-xxl |
Bewerkt door F.van Holten op 08/10/2010 18:45:51 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3237 berichten |
Geplaatst - 08/10/2010 : 18:56:24
|
Ik weet niet hoe 'standaard' jullie T3 was, maar ik moest er echt nog een DIMM geheugen bij kopen destijds.....ook rond de € 150 dacht ik? Dit Flash kost iets meer maar het 'permanente' is me het geld dubbel en dwars waard. Je zou eerst 's gewoon de T4 kunnen kopen met ingebouwde harddisk van maar liefst 250 Gig en het vergrote User flash geheugen
|
|
|
Onderwerp |
|