Auteur |
Onderwerp |
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 07/09/2010 : 12:08:35
|
Dit is mijn prangende vraag. Iedereen verwacht dat de TYROS4 beter klink dan een T3. Waarom eigenlijk? Krijgt de TYROS4 een geheel nieuwe en revolutionair toongenerator? Misschien. Misschien ook niet.
De vraag is of die beter klinkt, omdat de TYROS3 reeds perfekt klinkt verwacht ik niet dat de T4 beter zal klinken. Beter dan perfekt kan niet. Hahahahaha.
Bovendien wat is beter klinken. Ieder individu zal dat immers anders ervaren.
Misschien iets om over na te denken.
Jan
|
Bewerkt door Jan Bruijn op 07/09/2010 14:40:41 |
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 07/09/2010 : 12:15:36
|
Ik ben met je eens dat de T3 al erg goed klinkt en als men mij zou vragen wat er beter kan..... zou het eigenlijk niet weten. (hooguit iets vettere drums)
Desalniettemin adverteert Yamaha met "HEAR the difference!" dus daar zal wel het accent op liggen.
Er wordt ook beweerd dat de vocal harmonizer is vernieuwd, dat zou erg welkom zijn want van zijn voorgangers (T, T2 en T3) viel die toch wel wat tegen. |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 07/09/2010 : 12:34:36
|
Dat zou mooi zijn Roel, dan hoef ik niet een aparte TC Helicon aan te schaffen. (met dus extra werk om aan te sluiten e.d) |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 07/09/2010 : 12:47:08
|
Leuke invalshoek.
Ik ga er vanuit dat de Tyros4 beter klinkt dan de Tyros3. Dat is meer een verwachting dan een feit. Toegegeven, de Tyros 3 klinkt al fantastisch. Maar de T2 ook. En toch weer net die verbeteringen met SA2-klanken bij de T3.
Ik denk dat er met articulaties nog veel verbeterd/verfraaid kan worden. Denk bijvoorbeeld aan tempogebonden tremolo-strijkers, of het "blaaszingen" bij een dwarsfluit. Met het originele instrument kan altijd meer dan met de nabootsing. Maar willen we dat ook? Wellicht niet alles, maar het streven naar en de wens voor perfectie zal altijd dat kriebelgevoel geven. Althans bij mij.
Live-drums zoals bij de Ketron Audya staat ook nog op mijn verlanglijstje. In de wandelgangen heb ik ook gehoord dat de vocal harmonizer sterk verbeterd zou zijn, evenals dat er mooie koorklanken (Russisch mannenkoor) in zouden zitten. Ik stop maar, want dit wordt het "zou zijn", "zou kunnen" gehalte. en dat moeten we dus nog maar even afwachten.
Groet, Ruud
|
|
|
Raysyl
Average Member
234 berichten |
Geplaatst - 07/09/2010 : 17:02:23
|
Luister nou maar eventjes naar mij , er komt een Vuvuzela in ,dit ter promotie van het aanstaande Ek voetbal. En waarschijnlijk komt er dan ook wel een T4 met de kleuren Rood ,wit,blauw en oranje geverfd ha,ha,ha Groetjes |
Bewerkt door Raysyl op 07/09/2010 19:56:37 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 07/09/2010 : 17:22:19
|
Het WK voetbal is in 2014. Dan is de Tyros 4 alweer vervangen
Groet, Ruud |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 07/09/2010 : 17:26:29
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Leuke invalshoek. Ik ga er vanuit dat de Tyros4 beter klinkt dan de Tyros3. Live-drums zoals bij de Ketron Audya staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Dat zou leuk zijn dat de t-4 beter klinkt dan de t-3. Maak je geen zorgen , dat zal ook wel zo zijn . Misschien hebben ze wel een deel van de audya overgenomen ? Ik bedoel dan de drumsectie, want die is wel erg goed bij de ketron. Zoals ik net las is er nog een probleem met USB 3 , dus deze gaan we hopelijk niet terug vinden bij de T-4. Goh, er zijn nog zoveel vragen hé. sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
aberendse5
Average Member
104 berichten |
Geplaatst - 07/09/2010 : 21:21:48
|
Hmm, ik heb ook iets gelezen over andere boxen, die van de T3 zouden er niet op passen, of het geluid wordt dan geknepen.
Zitten er soms andere versterkers in, dat de overburen ook mee kunnen genieten.......:-)
Nou ik droom nog even verder,
groeten aart |
|
|
Raysyl
Average Member
234 berichten |
Geplaatst - 08/09/2010 : 08:16:24
|
En toch beste mensen vind ik het jammer dat we moeten wachten tot 17 september. Bah,altied dat wachten. |
|
|
simpelmind
New Member
30 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 10:54:49
|
Beste mensen;Yamaha is nu wel erg vlug met een nieuwe versie - velen onder ons zijn nog niet zo lang in het bezit van de T3 - ikzelf nog geen 2 jaar samen gekocht met de KETRON module ( prachtige klanken ) de enige reden voor aankoop van een T4 is ( indien ik hem zou kopen... ) de waardevermindering van de T3 - het verschil tussen de T3 en T4 kan nooit de investering van min. € 1500 à € 2000 verantwoorden. Ik blijf er bij: een goede speler haalt meer uit een T2 dan een hobbyspeler uit een T4 - ik ben er van overtuigd dat velen onder ons ( waaronder mijzelf ) geen 20 % van de mogelijkheden van de T3 gebruiken of echt kennen . Het blijft op die manier echt wel een dure hobby wanneer men elke twee jaar een zo goed als nieuw instrument moet wegdoen teneinde een flinke waardevermindering te vermijden - een keyboard wordt op die manier een van de duurste instrumenten om te bespelen - enfin we zien wel weer wat de toekomst brengt..... |
Bewerkt door simpelmind op 09/09/2010 10:57:04 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 13:28:20
|
Simplemind, Inderdaad een simpele gedachte(nkronkel??) maar begrijpen doe ik 'm niet helemaal
Als mensen pas zouden overschakelen nadat ze alle mogelijkheden kennen van een Tx dan wordt er nooit een nieuwe Tx meer verkocht.
Hoe langer je een Tyros3 aanhoudt, deste lager wordt de waardevermindering. (sommigen rijden een auto helemaal af, anderen kiezen ervoor om nieuw/jong te gaan rijden)
Mijn voorkeur is 'nieuw', de Tyros3 is particulier verkocht en zo mag ik van de nieuwste technologie genieten over een paar weekjes ... fantastisch toch?
|
Bewerkt door T-Rossie op 09/09/2010 13:42:59 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 13:33:03
|
citaat: [i] Ik blijf er bij: een goede speler haalt meer uit een T2 dan een hobbyspeler uit een T4
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben . Niettegenstaande , als iemand centjes genoeg heeft om een t-4 te kopen zal ik dat deze persoon ook gunnen, zowel de profs als de hobby spelers. Mooi gezegd vind ik zelf sis
|
|
Jan Bruijn
Average Member
275 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 13:45:09
|
Roel,
Ik neem aan dat je bedoeld des te hoger wordt de waardevermindering, of hoe lager de inruilwaarde. :)
Er zijn ook verstandige mensen die straks goedkoop een z.g.a.n. tweede handse TYROS4 aanschaffen. Uiteraard moet je wel even wachten.
Jan |
Bewerkt door Jan Bruijn op 09/09/2010 13:47:29 |
|
|
Raysyl
Average Member
234 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 16:25:28
|
Het mooiste hoop ik dat de geluiden die gebruikt worden in T4,ook in T3 gezet mogen en kunnen worden. I hope so. Want nieuwe T4 zal er bij mij niet zo snel meer bij in komen. Ik heb nu T3. Tja jullie zullen misschien wel denken,Daar is geluiden freak weer. Ha,ha,ha |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 17:32:56
|
Jan, 'waardevermindering' per jaar wordt LAGER naarmate het instrument ouder wordt. Het eerste jaar is de waardevermindering het HOOGST Dus wat ik schreef bedoel ik ook.
Roel
Toevoeging: Definitie Waardevermindering = 1) Afschrijving 2) Afwaardering 3) Depreciatie 4) Devaluatie 5) Devalvatie 6) Inflatie 7) Nadeel 8) Ontwaarding 9) Rafactie 10) Schade 11) Verlaging
Nog meer toelichting nodig? |
Bewerkt door T-Rossie op 09/09/2010 22:10:56 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 17:52:09
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Jan, 'waardevermindering' per jaar wordt LAGER naarmate het instrument ouder wordt. Het eerste jaar is de waardevermindering het HOOGST Dus wat ik schreef bedoel ik ook.
Roel
Nope, vanaf DE aankoop verminderd de waarde al na de eerste minuut. Dit geldt voor autootjes, computers, synth's , keyboards en zo verder... sis
|
|
Onderwerp |
|