Auteur |
Onderwerp |
J.J.van Rutten
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 18:18:07
|
Wie kan mij adviseren? Ik ben een hobby T-2 speler (sinds 3 jaar, met ruime accordeon/piano ervaring), en overweeg over te stappen op een T-3 of wellicht T-4. Vraag 1)Hoe zou ik t.z.t. m'n registraties/musicfinder/midisongs etc. makkelijk kunnen overzetten,rechtstreeks ?? of gaat dit uilsluitend via een extern opslagapparaat(b.v. sticky). Vraag 2) Heeft het zin om bepaalde voices, styles en/of customvoices over te zetten, of gaat dit niet. Alvast bedankt. Gr. Jan |
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 18:44:56
|
Hallo Jan,
Om optimaal gebruik te maken van het nieuwe keyboard, T3 of T4, zou ik helemaal overnieuw beginnen. Je kan in eerste instantie wel alles overzetten. Houd er wel rekening mee dat sommige registraties en midifiles anders klinken dat je gewend bent. Dit kan inderdaad via een sticky. Daarom mijn advies...............meldt je ziek op het werk, en begin lekker opnieuw alles in te stellen. Het is veel werk, maar je krijg daardoor veel meer plezier met je nieuwe Tyros.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 20:25:32
|
hallo Jan, persoonlijk zou ik alles overzetten via de USB to Host-aansluiting naar de PC kopiëren en daarna terug naar het nieuwe KBD. Kijk maar eens in de handleiding, daar staat de HD-mode goed uitgelegd. Is veel sneller en gemakkelijker dan via USB-stick. Indien je niets aan de mappenstructuur/benaming veranderd zal je normaal gezien geen problemen ondervinden met registraties, enz... Vr Gr eddy |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 09/09/2010 : 21:06:54
|
Ik zou o.a. de registraties, Multi Pads en Custom Voices (TVN, TVI) wel door de T3-fileconverter laten gaan. Die is te downloaden via de Yamaha Tyros3 downloads-site.
Groet, Ruud |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 10/09/2010 : 09:15:31
|
Hallo Eddy,
Je zegt dat er niets verandert als je alles overzet van T2 naar T3. Tyros 2 heeft bv. geen Acoustic Kit ( drum kit ) Sommige andere instrumenten van de T2 kom je ook niet meer tegen in de T3, of zijn andere instrumenten geworden.
Ik zou het risico niet lopen zomaar alles over te zetten, maar ja, wie ben ik.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 10/09/2010 : 14:01:18
|
Hoi Eddy Pas op want de T2 heeft TVN custumvoice, en de T3 luisterd naar UVN, maar dat is allemaal om te zetten, alleen van jezelf gemaakte REG. blijft weinig over als je die over zet, maar je kan ze overzetten / luisteren / en dan desnoods aanpassen of vernieuwen.Zo heb ik het ook gedaan van T2 naar T3
Grt. Frans |
Bewerkt door F.van Holten op 10/09/2010 14:04:49 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 10/09/2010 : 17:23:48
|
citaat: Sommige andere instrumenten van de T2 kom je ook niet meer tegen in de T3
Welke voices van de T2 kom je niet meer in de T3 tegen? Volgens mij staan ze er allemaal in alleen sommige in de map Lagecy.
Ik ben van al Tyros naar Tyros2 en naar Tyros3 (en straks naar Tyros4) geswitched maar nog nooit problemen gehad.
Als je bang bent voor verlies van voices en/of styles save je die toch op de harddisk.
Er zijn programma's die hele mapstructuur/drive letter kunnen aanpassen door een paar drukken op de knop.
Ik heb alles wel via de file converter gehaald. Eerst van T1 naar T2 dan T2 naar T3. En dat waren wel een paar duizend files. (fluitje van een cent)
Ik zou dit niet via de usb-stick doen maar via de Hardisk/PC methode daar je meer overzicht hebt en als je via usb-stick werkt iedere keer een filter van bestandstypen wordt ingesteld. Als je bijv. styles kiest worden de songs die in die map staan niet geselecteerd.
Een tip als alles op de Hardisk opslaat i.p.v. interne styles of sounds gebruikt kun je zonder problemen naar een ander keyboard overstappen.
Groeten Wim
|
Bewerkt door tyro op 10/09/2010 17:24:38 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 10/09/2010 : 20:34:25
|
Hallo, Wim's uitleg is zoals gewoonlijk bondig en verhelderend. Hier kan ik niets meer aan toevoegen. Ik wilde vooral de nadruk leggen op de HD-mode. Vr Gr eddy |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 11/09/2010 : 09:18:37
|
Hallo René,Ruud en Frans, in m'n laatste kommentaar van 10/09/10 (20.34u) komt het over alsof jullie bijdrage waardeloos is. Dit is absoluut niet zo en heb ik ook zo niet bedoeld. Het spook "Fast Finger Freddy" was weer in mij gevaren. Natuurlijk is jullie bijdrage even waardevol en het is bewonderenswaardig dat jullie ,überhaupt,de moeite nemen om jullie kennis ter beschikking te stellen, waarvoor dank. Ik wens jullie hiervoor m'n verontschuldigingen aan te bieden. Dit moest me even van het hart. met vriendelijke groet eddy |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 11/09/2010 : 09:32:54
|
Hallo Eddy,
Dank je. Eerlijk gezegd had ik jouw post helemaal niet als vervelend ervaren hoor.
Groet, Ruud |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 11/09/2010 : 20:11:11
|
Beste Eddy Bij mij hoef jij je niet te verontschuldigen, want als je mijn bijdrage leest, dan is dit alleen maar een waarschuwing, voor wat mij is gebeurt. Maar toch, exuus aangenomen
Grt. Frans |
Bewerkt door F.van Holten op 11/09/2010 20:11:48 |
|
|
J.J.van Rutten
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 15/09/2010 : 19:41:33
|
Geplaatst - 15/09/2010 : 20:46:55 -------------------------------------------------------------------------------- Iedereen bedankt voor zijn advies: René-Eddy-Ruud-Frans en Wim . Ik heb wel gemerkt dat er "vele wegen naar Rome leiden", doch de meest zekere en flexibele methode lijkt mij om het via m'n PC te doen.En afhankelijk van het resultaat, zal ik het fileconverter-programma er bij halen. Gr. Jan
|
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 13/10/2010 : 22:15:47
|
Ik ben ook bezig mijn registratie'over te zetten op USB. Nu heb ik zelf de ots van styles veranderd en die gebruik ik via mijn registratie's. Als ik alles copieer en op usb zet, vind hij de styles nieten pakt ze via de harddisc. Als ik knip en plak lukt het ook niet de enige manier is dus reg en style opnieuw via de usb op te slaan. Een heel karwei met ruim 500 registraties. Kan dat ook anders? ik wil ze namelijk voor de nieuwe T4 appart zetten. Betekend dit ook weer als ik de T4 heb ze weer stuk voor stuk opgeslagen moeten worden:-( Anders blijf ik ze wel via de usb spelen.
TT |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 14/10/2010 : 05:05:03
|
Hallo TT,
De oorzaak is dat ze niet meer in dezelfde folder staan. Je moet er dus voor zorgen, dat je straks op je Tyros 4 dezelfde mappenstructuur aanmaakt met dezelfde namen en inhoud. Je kunt in dit geval ook het beste een backup maken via de computer. Op die manier wordt alles meegenomen. Kopieer dan gewoon de complete harddisk en zet die later weer zo terug in de Tyros 4. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 14/10/2010 : 13:05:07
|
Voor die mensen die nog niet weten hoe je Tyros aan de pc kan aansluiten...........
- usb van pc naar Tyros ( to host ) - knop Musicfinder indrukken en vervolgens Tyros aanzetten - pc ziet de Tyros als externe harddisk. - mappen Tyros selecteren en naar pc kopieeren.
Rene
Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 14/10/2010 : 19:16:42
|
Dank jullie wel voor de tip! Scheelt heel veel werk!
TT |
|
|
Onderwerp |
|