Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Geluiddempende mat boxen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 01/10/2010 :  11:02:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allemaal,

Ik heb een Tyros 3 met Wharfedale boxen die nogal hard gaan. Helaas kunnen de buren ondanks een goede spauwmuur mijn keyboard heel goed horen, ook als het niet zo hard staat. Het huis is verder heel goed geïsoleerd en het keyboard is alles wat ze van ons kunnen horen. Ik vind het vervelend dat ze er last van hebben en speel nu alleen zonder koptelefoon als ze niet thuis zijn. Wat ik me nu afvraag: "Zijn er misschien geluiddempende matten voor onder de boxen"?? De boxen staan nu gewoon op de grond.

Groetjes,

Carola

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 01/10/2010 :  11:37:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Carola,

Zaak nummer 1 is het 'contactgeluid' zo minimaal mogelijk te maken. Daarvoor zijn er speciale "spikes" te krijgen die je onder je speakers monteert, zodat het oppervlak tussen de speakers en de vloer minimaal wordt. Deze "spikes" worden soms geleverd met schoteltjes waarin ze op de grond staan.

Maar, spikes monteren is niet voldoende. Je moet er namelijk ook voor zorgen dat je speakers als het ware volledig ontkoppeld worden van de ondergrond. Dit doe je door de schoteltjes van de spikes bijvoorbeeld van een laagje rubber of vilt te voorzien (zit er meestal al op). Of je kunt onder je speakers bijvoorbeeld een tegel leggen die aan de onderkant met rubber of vilt is bekleed en dat je daar je speakers op spkies opzet.

Ik vermoed dat het probleem dan een stuk minder zal zijn dan nu, maar het blijft moeilijk om voor elkaar te krijgen.

Succes!

Groeten,
Ezra


Download hier mijn Tyros-songs...
Ga naar bovenaan de pagina

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 01/10/2010 :  15:20:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel Ezra!

Ik zal op internet eens rondneuzen of ik ze kan vinden.

Weet misschien iemand waar ze te krijgen zijn?

Groetjes,

Carola
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 01/10/2010 :  15:30:38  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carola

Dank je wel Ezra!

Ik zal op internet eens rondneuzen of ik ze kan vinden.

Weet misschien iemand waar ze te krijgen zijn?

Groetjes,

Carola



Hoi Carola ,
Misschien kun je ze via de firma oostendorp kopen?

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 01/10/2010 :  15:50:38  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

Hoi Carola ,
Misschien kun je ze via de firma oostendorp kopen?

Groetjes Ben


Ik kon ze zo snel niet vinden op de website van Oostendorp, anders had ik direct even een linkje geplaatst. Wellicht even bellen naar ze... maar euh, wel volgende week pas anders laten onze offertes van de Tyros4 nog langer op zich wachten...


Download hier mijn Tyros-songs...
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

907 berichten

Geplaatst - 01/10/2010 :  21:55:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi, en ik denk dat alle goede radiowinkels je ook wel daaraan kunnen helpen, of kijk even op de site van Wharfedale, daar zal het zeker staan!



Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 01/10/2010 :  22:25:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ezra,
het was ook maar een gok van mij eerlijk gezegd maar voor mij wel de meest logische
En hahaha ik denk niet dat Henk voor een paar spykes de Tyros 4 offertes in de wacht zou zetten wat zeg ik , ik weet het wel zeker van niet

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

dick47
New Member

20 berichten

Geplaatst - 02/10/2010 :  07:19:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai,
Ik zou er zeker geen tegel onder leggen, want dan ben je weer terug bij af. Het gaat er dus om het oppervlak zo klein mogelijk te maken. Z|elf zou ik kiezen voor schroef- of spijkerbare meubelviltjes en die niet helemaal strak aantikken. Verkrijgbaar in de bouwmarkten. Maar wat houd je tegen om ze bv. eerst eens even op een stoel te zetten en het dan uit te proberen, evt. samen met je buren. Dan zien ze dat je er iets aan probeert te doen en dan kom je er samen best wel uit. En misschien ophangen? Ik zou dus ff wat gaan expirimenteren. Ben benieuwd naar je ervaringen. Succes!

Dick
Ga naar bovenaan de pagina

marius
New Member

30 berichten

Geplaatst - 02/10/2010 :  15:08:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Het volgende heb ik gedaan; 4 tennisballen doormidden gesneden. Op de halve ballen je luidsorekers zetten. En walla goedkoper kan het niet. Het proberen waard, dacht ik. Succes. Groet Marius.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3218 berichten

Geplaatst - 03/10/2010 :  15:21:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Als het inderdaad contactgeluid blijkt te zijn kun je voor een paar euro bij de bouwmarkt een plaat noppenschuim halen. Het plaatje op maat (precies de grootte van het grondvlak van de speaker) snijden en de speaker 'zweeft' als het ware.


Als de speakers het schuim te ver indrukken leg je twee plaatjes op elkaar.

Goedkoper kan volgens mij niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 03/10/2010 :  19:25:32  Toon profiel  Reageer met citaat
De noppenschuim lijkt mij een functionele en goedkope oplossing. Dat ga ik als eerste uitproberen. Dus deze week probeer ik even bij de bouwmarkt binnen te wippen.

Bedankt voor het idee!

Groetjes,

Carola
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 04/10/2010 :  17:49:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Carola
Welk type heb je van Wharfedale, en wat is je ondervinding.

Grt.
Frans
T3-xxl
Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 06/10/2010 :  08:50:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Carola,

Het meest eenvoudig is het om het geluidsnivo aan te passen aan de omstandigheden. Dus,...als je buren niet thuis zijn dan geef je vol gas, en als ze wel thuis zijn, raad eens.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde
Ga naar bovenaan de pagina

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 06/10/2010 :  11:25:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Frans: Ik heb Warfedale Pro Titan 8 Active boxen van 250 w. Ze hebben een mooi vol geluid en ik ben er erg tevreden over.

Hans: Volgens mij schreef ik dat zelf ook al. Het is natuurlijk ook een beetje moeilijk om te weten of de buren thuis zijn. Daarom speel ik vaak met de koptelefoon.

Bedankt voor jullie reactie!

Groetjes,

Carola
Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 07/10/2010 :  09:41:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Carola,

Dat ligt er maar aan waar je woont.
Hier in een dorp weet je dat wel.


Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde
Ga naar bovenaan de pagina

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 07/10/2010 :  10:59:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Hans,

Ik woon in een dorp en weet normaal gesproken wel wanneer mijn buren (het gaat maar over een kant) werken zijn. Ze komen me echter niet iedere keer vertellen als ze een dagje verlof hebben of ziek zijn en dan toch thuis zijn. In de zomer als het warm is weet ik dat dan meestal nog wel, maar in de winter niet. Ik vind het vervelend als ze mij kunnen horen spelen, dus als ik denk dat er iemand thuis is speel ik het liefst met een koptelefoon. Ik denk niet dat er verder een afdoende oplossing is. Het zal wel allemaal helpen, daar ben ik van overtuigd, maar iets zullen ze altijd horen.

Groetjes,

Carola
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000