Auteur |
Onderwerp  |
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 09:06:24
|
Hoi,
Stel je hebt op je Tyros 3 een song (noemen we A) ingestudeerd (in bv 4/4)en het resultaat van het totaal bevalt je omdat bv de door jezelf bewerkte strings zo mooi klinken (is ook zo). Je slaat de boel op en speelt naar harte lust.
Een tijdje later studeer je een nieuw nummer (B) in (staat in 3/4) en je wilt gebruik maken van de voice's van A dat in 4/4 staat.
Moet je dan de A song die in 4/4 staat "omvormen" naar een song in 3/4 of kun je de voice's uit het A nummer binnenhalen in je nieuwe B nummer.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Bewerkt door Hanswiel op 05/10/2010 09:06:59 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 09:48:03
|
Hoi Hans ,
Ik weet niet of mijn oplossing de juiste is , maar denk het wel. kijk even in de handleiding en type bovenaan in het zoekvenster ''FREEZE'' in of ga direct naar pagina 47. daar word uitgelegd hoe je dit moet instellen. http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/dutch/port/tyros3_nl_om_a0.pdf
ik hoop dat dit je verder helpt.
groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 05/10/2010 09:48:30 |
 |
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 10:42:32
|
Hoi Ben,
Er staan diverse onderwerp-verdelingen op pag.47. Welk onderdeel is voor mij van belang?
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 05/10/2010 10:45:51 |
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 10:46:56
|
Hoi Hans ,
kijk even bij voices bewerken (voice set)
daar staat wat voor jou van belang is (tenminste als ik jou vraag goed begrepen heb)
groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 05/10/2010 10:47:12 |
 |
|
F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 12:11:16
|
Hans Zoals jij uitlegd werk je met een voice in een stuk A en wil die gebruiken in stuk B, volgens mij zijn voice's/instrumenten niet maatgevoelig, ik heb het hier over de voice's trumpet-organ-strings enz. en kan je in elke maatvoering gebruiken. Als je wat anders bedoeld hoor ik het wel.
Grt. Frans T3-xxl |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 15:55:45
|
Ik denk dat Ben, een Multipad bedoelt. die in 4/4 staat en die hij graag in een 3/4 style of song wilt gaan gebruiken. |
 |
|
theplayer
Moderator

3042 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 16:08:02
|
Hallo,
Als ik het zo lees, heeft Hans een Uservoice gemaakt van z'n strings. Hiermee heeft hij een midifile gemaakt. Nu wil hij gewoon een nieuwe midifile maken. Als hij die uservoice heeft opgeslagen, kan hij die gewoon weer gebruiken. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 17:45:29
|
Hoi,
Ik begrijp dat ik wat duidelijker moet zijn met mijn vraagstelling.
Ik speel een nummer van Dvorak (Coming Home uit de Nieuwe Wereld) met als style romantic Ballad. De solopartij kun je spelen met een trompet-piano-viool of wat je maar wilt. Ik koos voor strings (Tutti en de normale strings, en als aanvulling heeeeeeeel zachtjes op de achtergrond de mandoline(alles standaard uit de T3).
Dit geheel van voices (rechterhand) en style (linkerhand) werd zo mooi fluweelzacht (na bewerking met effecten) dat ik ze wil inzetten in een ander nummer maar,.... dat nummer staat in een ander maatvoering nl. 3/4.
Het is dus eigenlijk een normale style die nu in 4/4 staat die ik wil hebben in 3/4.
Wat moet ik doen? Ik slaap nog wel goed hoor, maar het houdt mij wel erg bezig.
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 05/10/2010 17:46:52 |
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 17:47:39
|
MrBoembas: Je bedoeld Hans denk ik  
Maar ik denk dat Frans het bij het juiste eind heeft, en dan kun je de uservoice inderdaad gewoon weer gebruiken.
Groetjes Ben 
|
Bewerkt door Ben op 05/10/2010 17:47:58 |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 18:25:35
|
I'm sorry Ben ik bedoelde ook Hans :P (Komt door het snel lezen en typen hé :P) ja ik denk nu ook dat het over een Uservoice gaat :P |
 |
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 18:30:04
|
Hoi,
Een uservoice is toch een bewerkte voice die daarna als aparte voice wordt opgeslagen? In mijn geval heb ik een tweetal voices gebruikt die ik van een effect heb voorzien, en daarna in een registatie heb opgenomen.
Dus geen aparte uservoice o.i.d. volgens mij. Gewoon een standaard T3 voice met een effect.
Gewoon een style met voices die ik in een andere maatvoering wil zetten.
Met muzikale groet, Hans
 |
|
F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 18:48:54
|
Hans Zo als ik het volg praat je over een normale voice die standaard in de T3 zit, en dus ook weer gewoon kan gebruiken bij een andere styl, Als je de instellingen van nummer A op nummer B zet is alles gedaan. Of heb ik het verkeerd.(zal wel)
Grt. Frans T3-xxl |
Bewerkt door F.van Holten op 05/10/2010 18:49:31 |
 |
|
theplayer
Moderator

3042 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 18:49:49
|
Oei Hans,
Dat gaat moeilijk worden. Je kunt ook niet even de 4e tel weg halen, want dan klopt er helemaal niets meer van. Je zou kunnen proberen van een 3/4 style de voices zodanig te veranderen zodat die overeen komen. Maar??????????? Ik ben bang dat dat nooit zo wordt, zoals jij het nu in je hoofd hebt. Maar misschien krijg je al experimenterend wel een idee van het geheel. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
Ben
Senior Member

687 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 18:52:52
|
Hoi Hans ,
Sorrie voor deze vraag maar wil je nu een voice in een andere style gebruiken met andere maatvoering Of wil je style in een andere maatvoering zetten ?
het simpelste lijkt mij om gewoon de instellingen over te nemen in de gewenste style en daar dan weer een nieuwe registratie van maken.
Groetjes Ben
|
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 18:58:05
|
Beste Hans,
Je kunt de voices en instellingen van de voices gewoon opslaan in een registratie. Door bij memory alleen voice aan te vinken eventueel met harmony.
Maar de Reverb en DSP1 van elke style kan anders zijn. Dus kan de voices ook iets anders uit de verfkomen.
Wil je dit verkomen zul je met insert efecten moeten werk.
Let op in een song (5 Setup)kun je de voices instellen. Deze gaan gaan voor de registraties.
Ik heb het al vaker vermeld, bedenk wat je wilt opslaan in een registratie of song en niet zomaar alles aanvinken.
De voices in de song staan onder tab SYS/EX > Meta event FF 7f ** 43 73 0D 01 ** ** ** 46~ Deze deleten als je last hebt dat de "song keyboardvoices" je registraties overschrijven.
Je zou ook er een OTS van maken en deze dan ook in de 3/4 style als OTS opslaan.
Groeten Wim |
 |
|
F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten |
Geplaatst - 05/10/2010 : 19:01:39
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ben
Hoi Hans ,
Sorrie voor deze vraag maar wil je nu een voice in een andere style gebruiken met andere maatvoering Of wil je style in een andere maatvoering zetten ?
het simpelste lijkt mij om gewoon de instellingen over te nemen in de gewenste style en daar dan weer een nieuwe registratie van maken.
Groetjes Ben
Dit vroeg ik ook al. moeilijker kan ik het niet maken.
Grt. Frans T3-xxl |
Bewerkt door F.van Holten op 05/10/2010 19:03:40 |
 |
|
Onderwerp  |
|