Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Sustain
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 21/02/2006 :  20:07:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Kun je de susain lengte per klank instellen?
Als je bij een aantal (orgel)klanken het sustainpedaal in drukt en je hand van het klavier haalt blijft de klank gewoon door klinken terwijl het soms mooier is als de klank langzaam weg ebt is dit te veranderen?
Als ik de style creator gebruik werkt het sustainpedaal niet, klopt dit?

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 21/02/2006 :  22:23:17  Toon profiel  Reageer met citaat
een sustain pedaal is eigenlijk bedoeld voor piano, E-piano en vibrafoon klanken en aanverwanten en is totaal ongeschikt om te gebruiken bij orgelklanken e.d.
Zo zie ik ook geen sustain gebruiken bij bvb een trompet, klarinet en noem maar op , dit is totaal niet aan de orde
Misschien moet je je eens verdiepen in instrumenten
sis

één van de weinige beroepsmuzikant met EAW en de tyros 2
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 21/02/2006 :  23:30:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
quote:
...en is totaal ongeschikt om te gebruiken bij orgelklanken e.d.

Dat begrijp ik, ik bedoel meer voor aan het einde van een muzieknummer anders eindigt een nummer soms zo abrupt.

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 22/02/2006 :  00:38:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Het je iets aan de fade-out knop Cor ?
Overigens zijn de endings overwegend zéér netjes afgewerkt en heb ik persoonlijk geen enkele moeite met te abrubte endings.

In feite is het 'sustain' pedaal op de meeste keyboards eigenlijk niet een sustain-, maar een HOLD-pedaal. (Daarom klinken orgels e.d. gewoon door). Ik gebruik hem soms wél echt als een hold bij strings, orgels etc. .... waardoor mijn rechter hand tijd krijgt om wat knoppen te bedienen of te bladeren in het songbook.

Het langzaam weg-ebben van een klank heet officieel DECAY.

Sis : Jouw foot-regel klopt niet helemaal... en wat is een EAW? ('Eerste Auto op Waterstof' ?..... is het gevaarlijk? )

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/02/2006 :  06:18:21  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by T-Rossie

Het je iets aan de fade-out knop Cor ?
Overigens zijn de endings overwegend zéér netjes afgewerkt en heb ik persoonlijk geen enkele moeite met te abrubte endings.

In feite is het 'sustain' pedaal op de meeste keyboards eigenlijk niet een sustain-, maar een HOLD-pedaal. (Daarom klinken orgels e.d. gewoon door). Ik gebruik hem soms wél echt als een hold bij strings, orgels etc. .... waardoor mijn rechter hand tijd krijgt om wat knoppen te bedienen of te bladeren in het songbook.

Het langzaam weg-ebben van een klank heet officieel DECAY.

Sis : Jouw foot-regel klopt niet helemaal... en wat is een EAW? ('Eerste Auto op Waterstof' ?..... is het gevaarlijk? )

Ik bedoelde eigenlijk het pedaal dat onderaan een echte piano en vibrafoon staat die de noten laten doorklinken bij het indrukken met de voet, natuurlijk !!
Sustain is een knoppeke dat al jaren gebruikt wordt ( vooral in het orgelwereld )!!
Op mijn hammond heb ik die ook maar heb er echt nooit gebruik van gemaakt wegens onnatuurlijk geluid ,( elk zijn mening daarover uiteraard )

En EAW is het volgende : Eastern-Acoustic-Works in de top 5 van de beste geluidssystemen ter wereld, zeer goed bekent in de geluidswereld ( PA dus )mede daardoor niet voor iedereen weggelegd vanwege zijn hogere prijsklasse !! maar dan heb je ook wat
Je zal deze kasten zo goed als nooit in een muziekwinkel zien of tegenkomen !!!

http://www.eaw.com/products/portable/

Tja, ik moet zo'n wekelijks 2 à 3 maal optreden en moet kunnen vertrouwen op mijn materiaal, zowel speakerkasten, versterkers, mengtafel, kabels en randapparatuur !!
Daarmede gebruik ik alleen maar topmateriaal :
http://www.mackie.com/products/onyx1220/ in bestelling !!voorlopig CFX 12
http://www.qscaudio.com/products/amps/plx/plx.htm
http://www.tcelectronic.com/M300

maar we wijken af van het onderwerp

Groeten

siske

( edit )
één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2

Bewerkt door n/a op 04/03/2006 08:44:01
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000