Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Vandaag demo in Lokeren (B) - Marco R.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 10/10/2010 :  10:56:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Ik kijk er naar uit en ben benieuwd of Marco mij zal kunnen overtuigen voor de overstap van T3 naar T4.
Om 14u is het zover... vanavond zal ik mijn eerlijke mening met zowel positieve als negatieve punten hier neerschrijven :-)

Toevallig nog iemand van de forumleden aanwezig vanmiddag??

Greetz,
Tim

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 10/10/2010 :  19:09:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Hey allen,
Zoals beloofd ga ik een verslag schrijven van de demo deze namiddag.
Ik zal dit doen in meerdere posts, want anders wordt dit een superpost waarin het overzicht nauwelijks terug te vinden is... :-)

Deel 1 :
De demo werd gegeven in een kleine gezellige ruimte van een hotel. Er waren +-100 mensen aanwezig, met jammer genoeg >95% grijze massa... De gebruikte geluidsset voor de demo waren 2x bose PAS L1 II systemen.

Marco begon met een powerpointpresentatie voor kort de specificaties te overlopen en de verschillen met de T3. (Meer SA voices, mega voices, ...) Daarna begon hij met de piano te laten horen,eigenlijk werd er niets verteld over de half-damper functie en zo, maar vooral de keyoff,en hamergeluidjes die je hoort.De piano zelf klonk uitstekend!Niets op aan te merken.
Ga naar bovenaan de pagina

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 10/10/2010 :  19:15:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Vervolg:
Wat me opviel was dat er weinig mensen aanwezig waren die met de tyros willen gaan optreden..Marco vroeg om de vingers op te steken, en ik was alleen...Al de anderen zijn thuisgebruikers!Beetje raar in deze prijsklasse denk ik dan zo bij mezelf :-)

Na de piano een woordje uitleg over de telecaster,wat klinkt die gitaar goed! Hij liet verschillende styles horen waarin hij zelf met de telecaster speelde, maar ook de intro's liet horen waarin gebruik werd gemaakt van oa deze telecaster (met diverse effecten). Nummers die aan bod kwamen : Purple rain,House of the rising sun,...

Dan kwam de vergelijking met de T3 die opgesteld stond.. Dit vond ik een minpunt van de demo en een oneerlijke vergelijking!
Welke klanken vergeel hij met de T3 : Vibraphone,Xylophone,Viool,en de TeleCaster. Laat dat nu net de 4 nieuwe SA2 klanken zijn uit de T4. Oneerlijk dus... Ook liet hij 1 style horen uit de T3 en dan vervolgens op de T4, dit waren nummers van de Shadows. Tuurlijk klonk het gitaargeluid veel beter op de T4 (met de nieuwe telecaster) maar ook de drums klonken beter, zwaarder en vooral de snare kwam meer op de voorgrond. Dit omwille van een nieuwe drumkit die gebruikt werd. Op dit punt in de demo kon ik voor mezelf nog niet uitmaken hoe de andere klanken+styles (die niet vernieuwd zijn) zouden klinken op de T4...

Nu is het wel zo dat men alle styles heeft herwerkt. En dan komt dit vooral neer op nieuwe OTS settings, en meestal andere intro's + endings (die gebruik maken van de SA2 voices).

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 10/10/2010 :  19:22:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Deel3 :
Na die vergelijking werd de T3 voor de rest van de demo links gelaten.De strijkers, woordje uitleg over een 60-koppig ensemble ergens in Amerika die deze hebben ingespeeld. De cello's komen in de diepte meer naar de voorgrond, net als de violen in het hoge gedeelte. Ook is er een geweldige dynamiek voorzien wat leuk is als je klassieke bombastische muziek wilt spelen.
Elektrische piano's zijn niet aan bod gekomen, dus ik veronderstel dat hier niets aan veranderd is.

Vervolgens kwam het moment waarop de VH2 (vocoder/harmonizer) werd voorgesteld.Na de vraag of er iemand kon zingen in de zaal heeft Marco zich dan maar zelf opgeofferd :-) Hij begon met "In the air tonight" van Phil Collins met het typische Phil Collins effect op zijn stem; Mooi! Vervolgens passeerden de typische vocoder gadgets : Je stem octaaf lager of hoger laten klinken, de chipmunks, zingen met kinderstem, en een stukje harmony ook natuurlijk.
Buiten het feit dat die vocoder toestanden niet vernieuwend zijn (behalve dan nu op de Tyros 4) in de muziekwereld, is het voor veel mensen ongetwijfeld een leuk stukje speelgoed. Wat ik jammer vond aan die VH2 is dat de harmonizer zelf (dus de stemmen die meezingen afhankelijk welke noten/akkoorden je speelt) nog net hetzelfde klonk als op de T3, niet goed dus :-(

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 10/10/2010 :  19:32:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Deel 4 :
Na de VH2 weren er nog wat nieuwe styles bespeeld. Vooral het schlagergedeelte + de nieuwe choir voices kwamen hier aan bod. De kerkstemmen, de Jazz scats, ... Dit gedemonstreerd in de nieuwe "OnBroadway" style die je kan bespelen zonder maatsoort. Ook een Rock'nRoll uit de jaren 50,BossaNova,BeachBoys toestanden, ... Dezelfde dingen die je op de Yamaha site terugvindt dus :-)

Na de voorstelling kregen enkelen de kans om zelf op de Tyros 4 te spelen..Ik was daar ook bij, en gelukkig maar want de 2 heren voor mij kenden enkel de BigBand1 style en maar 2 akkoorden :-(
Daarna kwam er nog 1 vrouw voor mij, en toen werd het nog beter: USB stick erin en midifiles afspelen :-(

Achja, eindelijk dan aan mij : Ik heb natuurlijk niet de nieuwe styles uitgeprobeerd (want die hebben we al voldoende gehoord op internet + op de demo zelf) maar dus wel de styles die ik frequent op de T3 gebruik. Jammer genoeg heb ik hier dus ook een minpunt voor de T4 : De styles klinken jammer genoeg hetzelfde :-(
Dat de arrangementen hetzelfde zijn geeft niet en juich ik toe want deze zijn subliem. Maar ik had meer verwacht van de remix van de drum bijvoorbeeld.. Dit heb ik bij meerdere stylen (in verschillende genres) ondervonden dat deze te veel gecompresseerd zitten en op de achtergrond. Dan toch even een nieuwe style geselecteerd (GospelFunk geloof ik), en ja.. hier komen de drums duidelijk meer op de voorgrond en hebben deze meer punch!
Maar goed, naar het schijnt hebben we nu de mogelijkheid om onze drumkits zelf aan te maken en te bewerken dus dit kunnen we misschien zelf wel nog verhelpen.

Ik vond het een aangename namiddag, Marco is een toffe gast en een goeie keyboardspeler!

Iemand nog vragen? Heb zeker niet alles verteld nu maar dit was zowat hetgene me nu te binnen schoot...

n/a
deleted

1 bericht

Geplaatst - 10/10/2010 :  20:17:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tim,

Grote vraag is natuurlijk: ben je overtuigd? Ga je je T3 inruilen voor een T4?

Groet
Mart

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 10/10/2010 :  22:40:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
die vraag kwam ook gelijk bij me op

Maar het zal wel weer zo gaan al voorgaande keren..... straks heeft iedereen weer een T4 staan.

Ik wel want ik ga zeker de overstap maken, na wat onderhandelen met de winkeliers.

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  09:52:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik heb met belangstelling je uitvoerige verslag gelezen.
Dank daar voor!
Het helpt mij zeker om naast andere indrukken en zo goed mogelijk beeld van de T4 te krijgen, voordat ik 'm zelf ga horen.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  10:01:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Ja, ik ga de overstap toch ook maken.
Maar dit niet zozeer voor de nieuwe styles en de choir-klanken.

Waarvoor wel :
De vernieuwde musicfinder (eigen styles vanop usb-stick of hd kan je nu ook toevoegen in je lijst), de snellere werking van het toestel (responsibiliteit is echt verbeterd met de nieuwe processor), het ondersteunen van mp3's (pauzemuziek zonder extra toestel te moeten opstellen), de snellere & grotere harde schijf (met usb-aansluiting).
Door dit laatste moet het sneller vooruit gaan om samples in te laden. (enja ik weet eens ze ingeladen zijn dat je dit niet meer hoeft te herdoen, maar zoals eerder aangegeven heb ik enorm veel samples en wissel ik deze afhankelijk van welk optreden met welke groep!)

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  10:03:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Ter verduidelijking :
De nieuwe styles en klanken zijn mooi en meegenomen natuurlijk.
Maar dat zijn niet de hoofdargumenten waarom ik wel zal overstappen :-)

Zoals inderdaad al opgemerkt op het forum door onder andere Sis, is Yamaha hard aan het inspelen op het uitbrengen van Premium Styles en Klanken. Waarschijnlijk zal dit het nieuwe commerciele standpunt zijn dat zij innemen waardoor zij meer winst kunnen maken. Gelijk hebben ze, wel jammer dat de prijs zeer hoog is voor 1 style en dus de consument hier weer de dupe van is... Zelf styles maken blijft ook nog een optie natuurlijk :-)

n/a
deleted

22 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  10:21:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Geachte A048352,

Even wat aanvullende informatie.
Ik ben bang dat je toch niet helemaal goed opgelet hebt deze middag.
De tyros 4 heeft meer dan 3x zoveel sa klanken gekregen dan de tyros 3.
Dat ik toevallig Vibraphone,Xylophone,Viool,en de TeleCaster heb gebruikt om te vergelijken is tot daar aan toe.
Ik had ook een paar andere kunnen gebruiken van de meer dan 100 nieuwe sa voices maar dan had het waarschijnlijk ook niet eerlijk geweest....
Er is dus geen sprake van NIET EERLIJK!
Het is gewoon waar dat de tyros 4 veel meer sa klanken heeft.
Ook is er wel degelijk een verschil tussen de vocalharmony van de t-3 en t-4
Het is erg kort door de deur om te zeggen dat je het niet hoort terwijl je het zelf nog niet hebt geprobeerd.
Je kunt alle extra stemmen zoals 3e en 2e stem volledig instellen+ zijn het volledig NIEUWE presets.
De hardware is dan ook heel anders.
ALLE styles hebben een iets andere klank vanwege de nieuwe drums.
en natuurlijk de nieuwe ots+ dat er nu sa klanken in zitten.
Dit is dus wel degelijk waar en zijn dus geen minpuntjes zoals je ze noemt.
Ik kom de komende tijd nog bij vele dealers en geef jullie de kans er zelf op te spelen.
Geloof me het is een wereld van verschil

Mvg Marco

Marco

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  12:48:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Hey Marco !

Ik heb wel goed opgelet hoor :-)

De woorden "niet eerlijk" zijn misschien slecht gekozen.
Maar geef toe, het is wel heel toevallig dat je enkel de nieuwe SA2 klanken uitkiest ter vergelijking.
Waarmee ik niet mee wil ontkennen dat er nog enorm veel klanken zijn verbeterd en bijgewerkt in de T4! Wat wel heel positief is natuurlijk dat je dit nu zelf zeer uitgebreid kunt instellen en ongetwijfeld op deze manier naar eigen smaak kunt regelen.

Naar mijn gevoel was er weinig hoorbaar verschil bij sommige styles die ikzelf heb geprobeerd : FrenchMusette & ModernBigBand

Groeten,
Tim

a048352
New Member

49 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  12:49:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van a048352  Reageer met citaat
Oei, even iets verduidelijken :

"Wat wel heel positief is natuurlijk dat je dit nu zelf zeer uitgebreid kunt instellen en ongetwijfeld op deze manier naar eigen smaak kunt regelen."

gaat over de nieuwe vocal harmonizer !

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  14:27:26  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a048352

Daarna kwam er nog 1 vrouw voor mij, en toen werd het nog beter: USB stick erin en midifiles afspelen :-(

Dat moest verboden worden
Ik kan mij voorstellen dat dit grappig was ?
Enfin, mocht ik erbij geweest zijn, had ik meteen die stick eruit gehaald, zonder schaamte of schroom .
100 man of 500 man , ik zou het gedaan hebben.
Dat doe je gewoon niet( een midifile gebruiken ) .
Volgende week in Terneuzen, ben ik er
En wees er maar zeker van dat ik kritisch zal zijn .
Mijn duivel staat al klaar
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  14:45:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Nu was ik een tijdje terug bij de demo in sliedrecht en vergat iets te vragen maar lees er nu in deze topic ook weer iets over.
Er schijnt een drumkit editor in de tyros 4 te zitten, klopt dit en zo ja kan iemand (misschien Marco) mij daar iets meer over vertellen?
Ook heb ik het ergens op internet gelezen, maar ik heb er tijdens de demo niets over gehoord.

Ik bedoel dus niet de style creator.

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 11/10/2010 :  14:55:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Er zit inderdaad een drum editor in de Tyros 4.
Ik denk dat we met dit soort vragen even moeten afwachten totdat de Tyros 4 wordt uitgeleverd.
Er zal best wel een handleiding in de doos verstopt zitten.
Als het goed staat het daar vast wel in.

Rene

Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000