Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Voorstel/idee voor alle Tyros forums .
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  17:59:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Henk,Moderators en forum leden,

Naar aanleiding van diverse onnodige discussies heb ik een idee voor dit forum dat ik graag met jullie delen wil en uiteraard ook jullie mening wil horen.

Het gaat om het volgende:

Nu word er vaak alleen maar een reactie/kritiek gegeven zonder verdere uitleg waarom en zonder een antwoord op de gestelde vraag in dat topic te geven.

Mijn voorstel is om voortaan als men op een toppic reageert :
a. Geef dan niet alleen het kritiek op een mede forumlid maar geef dan ook aan waarom je dat zo vind , ‘’en nog belangrijker ‘’ een duidelijk antwoord op de gestelde vraag in dat betreffende topic.
En kun je geen antwoord geven op die vraag, geef dan ook geen kritiek meer op voorgaande forumleden.

Moderators zouden eventueel ook nog eens berichten die alleen kritiek bevatten kunnen en mogen verwijderen.

b. On topic blijven anders mogen de berichten verwijderd worden door de moderators.

c. Aangezien er steeds meer nieuwe forumleden bij komen die niet goed weten hoe ze info kunnen verkrijgen stel ik voor om een soort welkoms pagina te maken die alleen zichtbaar is voordat men inlogt ,met een korte uitleg betreft de zoek functie en FAQ pagina en indien bovenstaand geaccepteerd word en uitgevoerd word,ook deze kleine regel kenbaar te maken op deze welkoms pagina.

Ik kwam op dit idee omdat ik het juist altijd leuk en leerzaam vond/vind op dit forum maar er worden de laatste tijd teveel discussies gevoerd over elkaars persoonlijke mening,en vaak is het dan ook nog eens zo dat men dan wel kritiek weet te geven maar geen oplossing weet aan te dragen voor de gestelde vraag,dan heb ik zoiets van zeg dan gewoon niets en laat een ander die het wel weet of de oplossing wel denkt te weten reageren.
Dit zou het forum naar mijn mening weer een stuk leuker en meer ‘’to the point’’ maken.

Het kan ook makkelijker door de pagina waar nu vermeld staat dat men succesvol is ingelogd aan te passen door daar bovenstaande info te plaatsen en de doorschakeling te vertragen met meerdere seconden of deze pagina niet meer automatisch maar handmatig te maken doormiddel van een navigatieknop.

Ik hoop dat jullie mijn idee aanvaarden en respecteren (en uitvoeren ) aangezien ik hier alleen maar goede bedoelingen mee heb.

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 19/10/2010 19:31:38

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  18:42:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Ik begrijp jou gedachten over het forum wel...
Maar voor mij mag het blijven zoals het is.
Nóg meer regeltjes lost niet alles op.

Wel mogen de moderators wat sneller en strenger optreden, ook al weet ik dat ze alles continue volgen. Het is niet altijd even gemakkelijk en kost hen veel (vrije) tijd.
Ze mogen best eerder ingrijpen maar óók: aangeven waarom!
In de afgelopen tijd zijn enkele postings, hoofdzakelijk m.b.t. de komst van de T4, verwijderd zonder een duidelijke toelichting.

Verder: ik blijf dit forum een prima informatie medium vinden om zoveel mogelijk te weten te komen over de Tyros.



Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  18:58:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Frans voor je eerlijke mening.
We zullen vanzelf merken of er iets mee gebeurd of niet.
Dat het veel tijd kost om alles in de gaten te houden klopt.
En wat betreft de uitleg van de moderators waarom ze iets verwijderen zou in mijn voorstel dan niet meer nodig zijn mits het hier dan duidelijk gaat om een tegen deze regel in geplaatste reactie.
is er een andere reden vind ik ook dat er wel een melding mag komen.

Je moet niet vergeten dat dit Forum nog altijd een verlengstuk is van de Firma Oostendorp en aangezien ze voor kwaliteit en service staan vind ik mijn voorstel niet eens zo slecht al zeg ik het zelf.

Maar goed Frans de tijd zal het leren , nogmaals mijn dank.

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1615 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  21:56:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo Ben,

Ik snap wat je bedoelt, maar dit is denk ik niet haalbaar.

Zoals onze regering het niet lukt om het iedereen naar de zin te maken, zal dit op een forum ook niet lukken, iedereen verstrengelt zijn eigen gedachten ideeen naar zijn eigen situatie.

Een forum is een moeilijk medium, iedereen kan zijn plussen en minnen spuugen. Het ligt gewoonweg aan de gebruikers die een forum toch leuk blijven houden.

Ik vind wel dat de Mods wat strenger mogen optreden, om zo dit forum ook leerzaam te houden.

Zoveel mensen, is zoveel ideeen, is zoveel kommentaren, dat maakt niet uit,als het maar op een volwassen manier gaat.

Gr. Toine




Tyros 3 xxl verkocht + Stagepass 300
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 18/10/2010 :  22:46:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Toine,
Bedankt voor je reactie!

Kijk zie het als richtlijnen , ik begrijp dat er altijd mensen zullen zijn die zich er niet aan zullen houden maar dan
kan achteraf nooit gezegd worden van ''ik wist het niet'' als men erop aangesproken word.
dit moet zeker een forum blijven waar iedereen zijn mening mag geven , zolang het maar over het onderwerp gaat in dat topic.
En dat is wat vaak niet gebeurd.
De Moderatoren kunnen wel strenger worden maar de forumleden zullen het zelf toch moeten doen, en het is over duidelijk dat men het zonder regels niet kan (tenminste sommige) zonder namen te noemen.
De moderatoren zullen net als wij moeten weten wat wel en wat niet kan en mag , het zal anders voor hun moeilijk worden om er iemand op aan te spreken als je het niet kunt aantonen dat dit een regel is hier.
En ja dit gaat misschien wel erg ver maar is voor de Firma Oostendorp ook een soort van zelf bescherming aangezien dit forum aan hun gekoppeld is.

Voorbeeld:
Laat staan er doet iemand een bepaalde uitspraak en hij/zij word er regelmatig op aangesproken maar hij/zij doet er niets aan , dan kan er besloten worden iemand een BAN op te leggen wat betekend dat men dit forum niet meer op kan komen.
Echter zit hier wel 1 grote ''maar'' aan, en dat is dat men dit ook juridisch gezien moet kunnen verantwoorden dat dit op basis van vast gestelde regels is gedaan .
legt men deze regels niet vast , kan men juridisch gezien ook niet aantonen dat men zich niet aan de regels heeft gehouden wat als gevolg heeft dat men ook niemand een BAN kan en mag opleggen, want dan zou de betreffende persoon zelfs verhaal kunnen halen en ik durf te wedden dat de firma Oostendorp daar niet op zit te wachten.

Ik geef nu uiteraard wel een extreem voorbeeld maar dan is wel duidelijk wat er kan gebeuren.
Tegenwoordig gaan ze op internet gebied erg ver en daarom moet men zich er zelf tegen beschermen en zeer zeker als je een eigen zaak hebt.
Je weet namelijk nooit 100% zeker wie er achter een naam verscholen gaat en met welke doelen iemand op een forum gaat zitten, en daar zit juist het probleem.



Maar goed ik respecteer je mening Toine , dus nogmaals mijn dank.

Groetjes Ben







Bewerkt door Ben op 18/10/2010 23:16:56
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  09:14:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind het ook best zo.
Wanneer we allemaal een beetje on-topic blijven,( er mag best wel wat kritiek zijn ) kan iedere Tyros bezitter hier zijn voordeel uit halen.
Het is inderdaad wel zo, dat wanneer we teveel afdwalen, de moderatoren moet ingrijpen en eventueel het bericht verwijderen.
Zij lezen ook iedere dag dit forum, m.a.w. dan kunnen zij ook meteen ingrijpen.


Rene

Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  09:47:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rene,

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp je reactie ook betreft de moderators, maar laat staan er komen geen extra regels en jij word op een bepaald moment ergens op aangesproken dat je iets niet mag zeggen of plaatsen.
Dan is jou reactie gegarandeerd van ''waar staat dat dan , want volgens jou doe je niets fout'' en juist dit kan zorgen voor onnodige discussies .
Als wel deze regel was toegevoegd kan men het aantonen en betekend dit einde discussie.
Neem je ondanks de regel dan nog geen genoegen met dat je ergens op bent aangesproken kunnen ze je tijdelijk of voor vast een BAN geven zonder dat jij er verder dan nog iets aan kan doen.

Dit is naar mijn idee de enige oplossing , we weten ondertussen hoe het is gegaan de afgelopen weken/maand en het waren allemaal volwassen mensen en toch deed men niet wat er door de moderators werd gevraagd (door sommige) en dan vind ik deze regel best op z'n plaats.

Maar ook jou mening respecteer ik uiteraard , nogmaals mijn dank.

Groetjes Ben

Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  10:32:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo
Laat ik voorop stellen dat nog meer regels, de gezelligheid van dit forum benadeeld, en een BAN uitdelen lijkt mij helemaal uit den boze.
Er mag best wel wat commentaar gegeven worden op sommige punten, waarom niet? Dit forum is geen halszaak.
Als het teveel word dan grijpt een moderator of eigenaar wel in, zoals nu ook gebeurt.
Zoveel mogelijk on-topic blijven lijkt mij voldoende, al kost dat moeite.
Maar hou het wel gezellig, we leven al met zoveel regels.

Grt.
Frans
T3-xxl

Bewerkt door F.van Holten op 19/10/2010 10:36:04
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  10:48:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frans ,

Bedankt voor je reactie en mening.
Het is me opgevallen dat er steeds gesproken word over het ''gezellig blijven'' , dit is ook mogelijk met een regel want de regel is ''niet'' wat het gezellig moet maken maar ''wij'' met z'n alle zijn daar verantwoordelijk voor om het gezellig en leerzaam te houden.
Overal worden regels gebruikt , zelfs in ieder huishouden en ieder bedrijf bestaan er regels dus waarom dan niet hier vraag ik me dan af.
Als men zich gewoon aan deze regel houd hoeft men ook niets te vrezen en blijft het leuk, en dat hoeft echt niet moeilijk te wezen en doet absoluut geen afbreuk aan de gezelligheid.
Nogmaals die gezelligheid maken we met z'n alle zelf, met of zonder regel.

Maar ook jou mening respecteer ik Frans, nogmaals mijn dank.

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  17:41:36  Toon profiel  Reageer met citaat
En toen kwam, einde topic (hoop ik) Dit forum leeft nog, vergeleken met andere forums, waar niet of nauwelijks gebruik van word gemaakt.

Grt.
Frans
T3-xxl

Bewerkt door F.van Holten op 19/10/2010 18:10:07
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  18:25:18  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

En toen kwam, einde topic (hoop ik) Dit forum leeft nog, vergeleken met andere forums, waar niet of nauwelijks gebruik van word gemaakt.

Grt.
Frans
T3-xxl



Hallo frans ,

hoop ik dus niet maar dat er van andere forums niet of nauwelijks gebruik word gemaakt heeft niets met dit forum te maken.
Ik denk gewoon dat er teveel over niet on toppic onderwerpen werd gepraat en dat is inderdaad op dit forum anders .
maar ook hier begint dit steeds vaker plaats te vinden vandaar mijn voorstel.

Maar word mijn voorstel niet aamgenomen , even goede vrienden hoor.
Ik heb er namelijk geen last van als het mis gaat.

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  18:36:47  Toon profiel  Reageer met citaat
OK OK OK OK OK OK OK OK OK OK

Grt.
Frans
T3-xxl
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  18:54:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ben,

Ik denk dat je boodschap duidelijk is. Wat we eruit kunnen oppikken is: elkaar in de waarde laten, zoveel mogelijk on topic blijven, moderators mogen best wat strenger zijn zo af en toe.

Uit de reacties maak ik ook op dat: het als een leerzaam forum wordt ervaren, het niet dichtgespijkerd moet worden met teveel regeltjes, het forum gelukkig nog leeft en in goede gezondheid is.

Ik onderschrijf al deze punten. Samen zijn wij het forum en het is toch fijn dat dat mogelijk is en we ons met z'n allen daarvoor inzetten.
Eerlijk gezegd denk ik dat we het hierbij kunnen laten en gewoon weer verder gaan met elkaar te helpen.

Groet, Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 19/10/2010 :  19:02:17  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud

Hallo Ben,

Ik denk dat je boodschap duidelijk is. Wat we eruit kunnen oppikken is: elkaar in de waarde laten, zoveel mogelijk on topic blijven, moderators mogen best wat strenger zijn zo af en toe.

Uit de reacties maak ik ook op dat: het als een leerzaam forum wordt ervaren, het niet dichtgespijkerd moet worden met teveel regeltjes, het forum gelukkig nog leeft en in goede gezondheid is.

Ik onderschrijf al deze punten. Samen zijn wij het forum en het is toch fijn dat dat mogelijk is en we ons met z'n allen daarvoor inzetten.
Eerlijk gezegd denk ik dat we het hierbij kunnen laten en gewoon weer verder gaan met elkaar te helpen.

Groet, Ruud




Hallo Ruud,

Bedankt voor je reactie en uitleg,
Het was ook maar een voorstel , dus wat mij betreft sluit dit toppic dan maar of verwijder het.
Zoals ik tegen frans al zei , even goede vrienden hoor

Groetjes Ben

Ga naar bovenaan de pagina

dick47
New Member

20 berichten

Geplaatst - 23/10/2010 :  08:13:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste vrienden,
Ik kijk zo nu en dan op het forum, maar kan nu niet echt storende zaken vinden. Ik ben van mening, dat je enige eisen zou moeten zijn: hou het bij het onderwerp en heb respect voor elkaar. Zelf had ik een hele grote website en heb daar zelden problemen gehad en dat komt ook door wat je [gezamenlijk] uitstraalt. Dus geen gevloek, geen kwetsende opmerkingen, geen schuttingwoorden enz. Als je je daaraan houdt, is de sfeer altijd goed en zul je geen problemen tegenkomen. Teveel regels kan juist heel negatief werken. Laten we hier zoveel mogelijk proberen onze vrijheid te behouden met respect voor de ander!

Dick
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000