Auteur |
Onderwerp |
admin
Forum administrator
300 berichten |
Geplaatst - 08/11/2010 : 10:07:45
|
Dank je Marco. Jammer dat er problemen onder het vergrootglas worden gelegd. Zoals altijd zal Yamaha eventuele problemen in een volgende firmware update gelijk corrigeren. Dat was bij de Tyros2 en Tyros3 niet anders. Geen enkel ander merk brengt zo kant en klaar een keyboard op de markt als Yamaha. Ik heb andere merken gehad met alleen maar veel problemen bij het uitkomen ervan, na soms 20 updates was het nog niet opgelost. Dat is één van de redenen dat wij naar Yamaha zijn overgestapt. Ondertussen heeft Yamaha zich wel bewezen, aangezien 80% van de keyboardmarkt in handen is van Yamaha.
Niemand hoeft zich zorgen te maken, wij staan er garant voor dat de Tyros4 geen problemen oplevert. De ras-pessimisten op dit forum die alleen maar zeuren en het product afkraken adviseer ik een ander merk aan te schaffen. Of belicht ook maar eens de mooie dingen. Het lijkt voor sommigen wel een sport om een bug te vinden en dat dan trots te vermelden. Dat negatieve gedoe wordt niemand beter van. De Tyros4 is een prachtig instrument, laat dat de boventoon voeren. Foutjes moeten ook uiteraard genoemd worden, maar vertrouw erop dat Yamaha altijd alles oplost. En dat gezeur dat Yamaha het alleen maar om commerciële redenen doet. Wen er maar aan, Yamaha ís een commercieel bedrijf en die wil winst maken. Maar wél op een gezonde manier. Door een mooi product af te leveren voor een goede prijs, waar iedereen met volle teugen van kan genieten. Niemand wordt verplicht tot aanschaffen. De Tyros ontwikkelaars hebben plezier in hun werk en willen een mooi eindproduct afleveren. In ons bedrijf werkt het hetzelfde. Wij hebben ook plezier in ons werk en we halen voldoening uit het feit dat we mensen gelukkig maken met een mooi instrument. En natuurlijk moet er geld verdiend worden, een bedrijf moet draaiende gehouden worden.
Wat wel erg jammer is, is dat de Tyros4 zo moeilijk uitgeleverd kan worden. Dat hadden ze bij Yamaha anders kunnen doen. Eerst zorgen dat je genoeg geproduceerd hebt en dan presenteren en uitleveren. Dan hoeft niemand te wachten en kan iedereen gelijk aan de slag. Het kost ons ook veel energie om de Tyros4 geleverd te krijgen. En dan de klanten ongeduldig vragen (en terecht) wanneer hij geleverd wordt. Yamaha kan over levertijden niks zeggen. Wij leveren ze natuurlijk ook liever gisteren uit dan vandaag. Bij de Tyros1, 2 en 3 was het precies hetzelfde verhaal, ik vind het jammer dat daar niet van geleerd is. In het begin is de vraag groter dan dat ze kunnen produceren, dat is het argument. Dat begrijp ik ook wel. Maar ga dan eerst produceren en dan presenteren. De reden die Yamaha aandraagt is dat ze nu een betere solvabiliteit hebben door uit te leveren wat ze kunnen produceren (wordt gelijk betaald) en niet dat en hun kasstroom tegenwoordig niet meer berekend is op grote voorraden. Maar het hele proces zal veel ingewikkelder zijn dan dat het op eerste gezicht voor buitenstaanders lijkt.
Tot nu toe zijn er nog maar zeer kleine aantallen uitgeleverd. Het zal zeker januari worden voordat er vlot (uit voorraad) uitgeleverd kan worden. Wij hopen de bestellingen die al gedaan zijn, voor het einde van dit jaar uit te kunnen leveren.
Maar straks als iedereen de Tyros4 heeft dan kan er naar hartenlust gespeeld worden!
MVG, Henk Oostendorp |
|
|
Willy
Junior Member
91 berichten |
Geplaatst - 08/11/2010 : 11:13:17
|
Beste muziekvrienden,
Ik heb de T4 het afgelopen weekend intensief op de bühne gebruikt, en dit is mijn algemene indruk over de T4. Ik speel al jarenlang in de weekenden in een v d Valk restaurants in het zuiden van het land. En…..ik kan alleen maar POSITIEF zijn, de T4 speelt en klinkt fantastisch. Zelfs de gasten hoorden het verschil…en wat de Micro en de VH. betreft, Marco en Michel hebben gelijk daar is HELEMAAL niks mis mee. Je moet er alleen wat tijd en huiswerk insteken….instellingen e.d. aanpassen. Ik vind het verschil tussen T3 en T4 zeker de investering waard.
Groeten, Willy.
|
|
|
n/a
deleted
22 berichten |
Geplaatst - 08/11/2010 : 12:04:20
|
Hallo muziekvrienden,
Er wordt druk gewerkt aan jullie problemen ,klachten zeg maar. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de uikomsten ervan. Er komt in ieder geval binnenkort een update dat is al aangekondigd. Al jullie problemen heb ik 1 voor 1 doorgegeven dus dit komt ZEKER goed.
Veel plezier met tyros 4!!!
Marco |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 08/11/2010 : 12:51:09
|
Marco, Fijn te horen dat men al doende is met oplossingen. Yamaha kennende komt het allemaal goed! |
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 08/11/2010 : 16:59:06
|
Hoi Henk, dank je voor de uitleg en ik w8 geduldig af! dan krijg ik de geupdate uitvoering
TT |
Bewerkt door Toetie op 08/11/2010 17:00:03 |
|
|
Theo T3
Junior Member
97 berichten |
Geplaatst - 08/11/2010 : 17:01:37
|
Ik nam al die probleempjes nu voor lief als ik m maar in huis had het verlangen is groter dan t hebben. grtzz Theo |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 09/11/2010 : 13:20:53
|
Allen, het probleem is dat we proberen mee te kwebbelen, zonder dat we zelf iets kunnen uitproberen, domweg omdat we geen T4 hebben. Er zijn een paar gelukkigen die thuis wel zo'n ding hebben en een enkele hele gelukkige die hem al maanden geleden van Yamaha heeft gekregen voor demo,s zoals Marco. Voor mij is het van groot belang dat de microfoon goed werkt, en ik hoor verschillende geluiden, maar ben niet in staat om iets zelf uit te proberen. Er zijn er die zeggen de mic ingang werkt niet naar behoren...en er zijn er zoals Marco, die zeggen totaal geen probleem te hebben. Verder zie ik op internet, een filmpje zoals de link die ik ergens bij heb gezet van Tonika Muziek, dat het best wel goed werkt. Om alles zuiver te houden, zonder elkaar af te vallen, wil ik Marco vragen (en ik heb dit al eerder ergens geponeerd richting Henk Oostendorp)... geef nu eens aan in een paar stappen hoe je die microfoon ingang zelf hebt geconfigureerd. Dat moet toch niet al te moeilijk zijn. En iemand die een T4 thuis heeft kan dan dit dupliceren en ons aangeven dat het inderdaad goed werkt of niet?
Ik hoop echt dat mijn vraag niet al te lastig is, groetjes Dick |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 09/11/2010 : 16:40:15
|
Kijk maar even in onderstaande link ,Dick. Een toelichting op de instellingen van Neville van het YPKO-forum. Helpt je vast wat op weg.
****Link verwijderd, omdat het niet voor iedereen toegankelijk is. De inhoud is geplaatst in mijn volgende bericht.****
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 09/11/2010 17:51:57 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 09/11/2010 : 17:30:12
|
Link werkt niet goed, je moet geregistreerd zijn en daar heb ik geen zin in. Zeker niet op dit aangegeven forum. sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
Bewerkt door n/a op 09/11/2010 17:32:00 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 09/11/2010 : 17:44:49
|
Oeps... Ik had niet door dat het alleen voor geregistreerde leden zichtbaar is. Hierbij de inhoud in het Engels (vertaling volgt in volgende bericht).
Groet, Ruud
A Quick Peliminary Tutorial
Setting Up VH 2 to Improve for your Voice.
The VH2 is new to us. The settings are all different to what was in the T3 and prior to that.
I don’t understand it all yet but like some of you I do more and more vocals these days and I found the VH 2 types a bit muddy and unusable out of the box so I had to get into it quickly so that I can use it for my songs at Gigs.
So this is very basic and should enable you to get a reasonable result with a little trial and error.
I will start with the basics for those who want to try singing at home for a bit of fun etc.
Basic Mic
1. Plug in Mic. On main screen put Mic volume at 127. 2. Mic Gain (on top of keyboard) set at about one O`clock. 3. Press Mic Settings button. 4. Default settings should be o.k. but press H and save as `default` in case you experiment and want to go back to original set. 5. Press `F` to switch Mic ON, and of course if your Mic has a switch, turn it on. 6. Try singing into Mic at usual volume to watch level indicator in this screen – should just avoid the red. (adjust with Mic Gain) You can save this to a dedicated Reg button with just a tick in Vh/Mic in the Memory window.
Vocal Harmony
1. Press VH Type Select. 2. Press Vocal Harmony Button. 3. For the purposes of this quick tutorial, select “Standard Trio” 4. Press Lower 8 (Edit). 5. Overview page…..put mode to Chordal. 6. Chordal Type….B & C buttons scroll through and watch where you can put your “Lead” voice. If like me you have a deep voice, you can choose to make your voice the lowest. “3Abv”. I choose 3Abv Chordal. That means you are the lowest voice and all your singers are above you so no one is `muddy`. Wherever you put the “Lead” is where your voice will be in the harmony. 7. Balance….upper and lower buttons 1. will alter this – set to about L10>H (means you are dominant as Lead voice). 8. Vocal Effect. I have set to “Spread” Lead 20. Harm 20. Reverb 20. Chorus 0. 9. Tab to Part window. - Press E to highlight volumes. Set Lead to 100. Harm.1. 75 Harm.2. 60. Harm.3. 30. Pitch correct Soft 2. 10. Now try it, in fact keep trying it as you go through these alterations. 11. When happy, press I (save) and save it to User memory. 12. Now you can select this user VH Type and save it to your song Registration. Make sure there is a tick in VH/Mic when you press the memory button, and you can set the Vocal Harmony On/Off to a pedal and save in Registration. (Tick in Pedal)
As I said, this is just a quick start. I haven’t gone into the finer detail settings page yet. It is just to get up and running for now. This can be done similarly for all the types by trial and error. Don’t ask about Vocoder yet, ha ha. Havent delved into that one yet. |
Bewerkt door Ruud op 09/11/2010 17:52:23 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 09/11/2010 : 17:49:53
|
En hierbij de vertaling met Google Translate. Het is een 1-op-1 vertaling. Niet 100% goed, heeft iets grappigs maar is wel te volgen.
Groet, Ruud
Een snelle Peliminary Tutorial Setting up VH 2 te verbeteren voor uw stem.
De VH2 is nieuw voor ons. De instellingen zijn allemaal verschillend van wat in de T3 en voorafgaand aan dat was.
Ik begrijp het niet allemaal nog maar net als sommigen van u ik meer doen en meer zang deze dagen en ik vond de VH 2 typen een beetje modderig en onbruikbaar uit de doos dus ik moest krijgen in het snel zodat ik het voor mijn liedjes op gigs gebruiken kan.
Dus dit is erg basic en moet u toelaten om te krijgen een redelijk resultaat met een beetje trial and error.
Ik zal beginnen met de basis voor degenen die willen proberen zingen thuis voor een beetje plezier enz..
Basis Mic
1. Steek in mic. Zet 127 Mic volume op het hoofd scherm. 2. Mic Gain (op de top van het toetsen bord) ingesteld op ongeveer een uur. 3. Druk op de knop microfoon instellingen. 4. Standaard instellingen moeten worden OK, maar drukt u op H en opslaan als 'default' in het geval u experimenteren en wilt teruggaan naar de oorspronkelijke set. 5. Druk op "F" om over te schakelen van Mic ON, en natuurlijk als uw microfoon een schakelaar heeft, zet hem aan. 6. Probeer zingen in mic op gebruikelijke volume om naar te kijken van de niveau-indicator in dit scherm – moet net voorkomen dat de rode. (pas met Mic Gain) U kunt dit op een speciale knop van de Reg met slechts een teek in Vh/Mic in het venster van de geheugen.
Vocale harmonie
1. Druk op VH type selecteren. 2. Druk op Vocal Harmony knop. 3. Voor de doeleinden van deze snelle tutorial, selecteert u "Standard Trio" 4. Druk op Neder 8 (Edit). 5. Overzicht page…..put modus te Chordal. 6. Chordal Type….B & C knoppen Blader door en kijken waar kun je je stem "Hoofd". Als je net als mij hebt u een diepe stem, kunt u kiezen om uw stem te laten de laagste. "3Abv". Ik kies voor 3Abv Chordal. Dat betekent dat je bent de laagste stem en alle uw zangers boven u zodat niemand 'modderige'. Waar je de "lead" is waar uw stem zal worden in de harmonie. 7. Balance….upper en lagere knoppen 1. zal veranderen – ingesteld op over L10 > H (betekent u zijn dominant als lead stem). 8. Vocale effect. Ik heb ingesteld op "Spread" lead 20. Schade 20. Reverb 20. Koor 0. 9. Tabblad naar deel venster. -Pers E om te markeren van volumes. Lead ingesteld op 100. Harm.1. 75 Harm.2. 60. Harm.3. 30. Pitch juiste Soft 2. 10. Nu probeer het, in feite houden het te proberen als je door deze veranderingen. 11. Wanneer gelukkig, druk op I (save) en sla het gebruikers geheugen. 12. Nu kunt u deze gebruiker VH type selecteren en het aan uw lied registratie bewaart. Zorg ervoor dat er een teek in VH/Mic wanneer u op de knop van het geheugen, en u kunt de Vocal Harmony on/off ingesteld op een pedaal en opslaan in de registratie. (Tik in pedaal)
Zoals ik al zei, is dit enkel een snelle start. Ik ben gegaan niet in de fijnere detail instellingen pagina nog. Het is gewoon opstaan en lopende voor nu. Dit kan ook gedaan worden voor alle typen door trial and error. Niet vragen over vocoder nog, ha ha. Havent dook in dat men nog. |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 09/11/2010 : 18:10:22
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sis
Link werkt niet goed, je moet geregistreerd zijn en daar heb ik geen zin in. Zeker niet op dit aangegeven forum. sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist
Wat zullen ze daar dan blij zijn dat jij je daar niet registreerd
Tyros 3 xxl verkocht + Stagepass 300 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 09/11/2010 : 18:21:03
|
Ja hé, ik kan geen Afghaans spreken of verstaan sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
Bewerkt door n/a op 09/11/2010 18:23:47 |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 09/11/2010 : 22:14:54
|
Kijk beste medestanders, dit vind ik nu constructief en hier kunnen we samen wellicht wat verder mee komen, alleen staat microfoon instellen onder een andere topic.. en misschien wordt het zo een zooitje, maar ik zag van T-Rossie op de andere topic het volgende: -------------------------------------------------------------------------------- Dick, Hoe heb ik de microfoon ingesteld: Microfoon SM58 via symetrische (XLR) aangesloten.
Bovenop de T4 de GAIN regelaar op ongeveer 50% open opdat bij een flinke vocale uithaal het ledje niet in 'rood' schiet.
Bij MIC-Settings menu, schakel de Compressor op ON, regel de OUTPUT richting 100%. Als je nog niet voldoende volume denkt te hebben ga naar de mixing-console menu's en regel het MIC nivo omhoog naar wens.
Voor een optimale uitsturing is het belangrijk dat de grote MAIN volume potmeter tussen de 50 en 80% staat.
Als je het zo doet en de rest (zaalgeluid) regelt met je versterking (mixer of versterkers) dan gaat het goed klinken.
Wil je gebruik maken van de compressor dan kan die nog wat extra power geven.
Lukt dit?
Mijn vraag is nu aan een T4 bezitter het eens uit te proberen, en te zien wat het zo doet. Overigens, heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en ga ik morgen maar even op bezoek bij de Fa. Oostendorp Ik heb al gevraagd of ik even van de T4 gebruik mag maken, niet dat ik denk dat ik er in korte tijd uitkom, maar we kunnen er daar samen over van gedachten wisselen. Wel wil ik het nuttige met het aangename laten samen gaan door gelijk maar een flightcase mee te nemen..
groetjes Dick |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 10/11/2010 : 19:55:14
|
Beste vrienden, vandaag na de nodige file vertraging een bezoekje gebracht aan Fa. Oostendorp. geweldig geholpen door Martijn. Eerst mocht ik heel even uit mijn dak gaan achter de T4, van alles geprobeerd ook meegenomen styles en registraties. En toen aan Martijn een microfoon gevraagd en ik kreeg een sennheiser in mijn handen gedrukt. Het was voor mij in eerste instantie niet van belang, dat ik gewend was met een Shure te werken. Ik mocht lekker mijn gang gaan en heb de microfoon getest in de basic instellingen. Een styletje laten lopen en lekker flink doorheen gegild, en merkte dat het zo slecht nog niet was, maar met de compressor op 3/4 open was het voor mij perfect. En geen enkle probleem om mee te werken, helemaal niet omdat ik door flink te keer te gaan en soms fluisterzacht wel merkte dat er voldoende dynamiek over was. Ik was daar dan ook snel mee klaar en kon geen probleem constateren.
Martijn heeft mij in vogelvlucht nog even de nieuwigheden laten horen, omdat hij op het apparaat beter thuis was dan ik, natuurlijk, en hij precies wist wat er zo mooi aan was. In een woord geweldig...wat mij opviel was de geweldige dynamiek die in de nieuwe styles zit, door de gebruikte SA sounds en vooral de drum sectie klonk meer dan goed.. Ik heb een tevreden dag gehad, ondanks de lange rit...en heb gelijk maar een mooie flightcase en zwelpedaal meegnomen..
ssssssssssssssssssssssssssssssstttt...ik heb gehoord dat er weer een aantal T4-s zijn aangekomen
die van mij zit er in elk geval nog niet bij
groetjes Dick |
|
|
Onderwerp |
|