Auteur |
Onderwerp |
|
admin
Forum administrator
300 berichten |
Geplaatst - 27/02/2006 : 15:58:54
|
Hallo,
Bij de fabrieksinstellingen staat de balansverhouding van alle styles op 100. Als ik een eigen registratie maak, dus ik verander de balansverhouding van de style, geldt deze alleen voor de ene variatie van de style. Als ik naar een volgende variatie wil, dan zijn mijn eigen instellingen allemaal weer weg. Met de 'Freeze' knop kreeg ik het ook niet voor elkaar. wie helpt mij.
PS: ik heb ook al iets geprobeerd met de 'OTS link' knop aan en uit te doen.
MVG, Ruud de Nooij |
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 27/02/2006 : 18:39:49
|
Beste Ruud, en Iedreen;
Om te kunnen zien wat er kan worden vastgehouden in geheugens, en waar dat gebeurt, moet je de "Data List" die je bij de Tyros2 hebt gekregen raadplegen.
Als je er deze "Data List" bijpakt, gaan we naar pagina 48.
Onderaan heb je een hoofdstuk "Main > Mixing Console > Voice"
Links zie je de Parameter mogelijkheden; waarin o.a
Volume MultiPad Volume Mic Volume Left, Rihgt1, Right2, Right3, Part Volume Song Part Volume Style
Boven aan de bladzijden staat in welke geheugenplaatsen je kunt vastleggen.
ALLEEN DE MARKERS MET EEN "o" ZIJN TE BEWAREN !!!!! De "X " markers kan je niet gebruiken.
Hier kun je dus zien welke instellingen in je balans kunnen worden bewaart, en in welk geheugen.
Als je hier de met een "O" marker uitgevoerde mogelijkheden controleert, dan kun je onder het hoofdstuk "Volume" b.v. zien;
Dat de "Part Volume Style" aléén is te bewaren in de Style Data, en in de Registratie.
Dat je in de Freeze groep de "Style" moet aanvinken voor de Left volume, maar dat de Rights-Volume daar onder de "Voice" moet worden aangevinkt
Op pagina 49 zie je onder hoofdstuk "Voice" dat b.v. de Voices zowel Right's als Left kunt vastleggen in de; Voice Set, in de Song, in de OTS en in de Registration.
Hier zie tevens dat als je de Left met Freeze wilt vasthouden, hiervoor dan niet de "Voice" moet aanvinken, maar dan de "Style" moet aanvinken.
Zo zie je dat de "Data List" soms belangrijk is om iets uit te zoeken.
In antwoord op je vraag, moet je de balans per Variatie vastleggen met de OTS, of in de registratie-memory's. Niet vergeten na de wijzigingen óók de hele Style, of de hele Registratiebank weg te schrijven.
Allemaal weer de groetjes van; fboss.
|
Bewerkt door fboss op 27/02/2006 18:47:20 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 27/02/2006 : 19:59:32
|
quote: Originally posted by admin
Hallo,
Bij de fabrieksinstellingen staat de balansverhouding van alle styles op 100.
Hallo Ruud,
Even zette je me op het verkeerde been. Ik ging er vanuit dat je met 'balans' de links/rechts instelling bedoelde. Daar kon ik n.l. niets met de waarde 100 vinden. Maar even verder zoeken bracht mij op het volume van de complete style. Inderdaad verwarend met de naam Balance er boven. Die staan inderdaad standaard op 100. Als ik die op b.v. 120 zet, kan ik om het even welke variatie kiezen. De waarde blijft op 120 staan en veranderd niet. Zélfs niet als ik een andere style kies. Wel na het uit en weer inschakelen van de tyros. Dit gebeurd ook als die volume-instelling middels een registration tot stand is gekomen. Overigens is dat ook bij de balance (li/re) zo. Maar die veranderd wél na de keuze van een andere style.
quote: Als ik een eigen registratie maak, dus ik verander de balansverhouding van de style, geldt deze alleen voor de ene variatie van de style. Als ik naar een volgende variatie wil, dan zijn mijn eigen instellingen allemaal weer weg.
Bij het maken van registrations kun je dit ook voorkomen, door per song een complete bank te gebruiken. Je kunt nu elke variatie binnen de song met alle toeters en bellen vastleggen. Ook dus de instellingen van de style. Met één knopje hebben we dan alles weer klaar staan en je kunt er 8 gebruiken per song.
Nu hoop ik dat ik het hele verhaal goed begrepen heb, want ik kan nu eigenlijk jouw probleem niet goed huis brengen. Heb ik het verkeerd begrepen, dan lees ik dat vanzelf wel weer. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|